Älä huoli! Kyllä ne kestää. [emoji4]
Printable View
Tuossa noita teidän setuppi kuvia RBA:han katselin ja pumpulia ootte kyllä laittanu niinkuin olis paksumpikin kukkaro. :D
Just vaihtelin uudet pumpulit omiin subeihin nikkelilangan alle ja mulla setupit näyttää tältä:
Minisub (0.12Ω):
https://dl.dropboxusercontent.com/u/.../IMG_3529s.jpg
Subtank plus (0.1Ω):
https://dl.dropboxusercontent.com/u/.../IMG_3530s.jpg
Eli vähempi on vähempi, näin nuukalle miehelle. Toiminassa ei moittimista, voisinpa jopa hieman kehaista mutta vaatimaton kun olen...
Teinpä RBA 0.25 nikkelistä, olisiko 7 tai 8 kieppiä. 0.22ohomia ja hyvin toimii. Punpulia ilmeisesti liikaa, ahdistaa vähän jo ilmanottoa, mutta äkkiäpä tuon korjaa. Toinen päivä lomaa vasta, jätän huomiselle askartelut, ei pidä liikaa rasittaa itseään... :)
Muoks: saako twistatulla langalla enemmän ohmeja, vai mikä tuon tarkoitus on? Hieman voisi vielä lempeämmät höyryt olla meikäläisen makuun.
Onko setupeissa tarkoitus saada coili mahdollisimman lähelle ilma-aukkoa? Mulla ainakin coili sojottaa enempi ylemmäs kuin alemmas jos katsoo vaikka ruuvien kohdalta. Itse en ole kyllä mitään eroa havainnut sillä, millä korkeudella coili on ilma-aukkoon nähden. Onko sillä kertoo hän?!
Jaa, nyt en pysty sanomaan mitään varmaa/järkevää tuohon - subin pohjaan olen aina tehnyt noin(alas)päin kun siinä on tilaa - eipähän ota coili ainakaan piippuun kiinni. Muissa RBA-pohjissa missä ilmareikä on samassa tasossa ruuvien kanssa, joutuu tekemään coilin "ylöspäin".
Semmoinen mielikuva on muodostunut, että
mahollisimman lähelle ilma aukkoa => kuumempi ja kuivempi höyry
korkeammalla oleva coili => kosteampi ja täyteläisempi höyry
mahdollisimman korkealla oleva coili => oikosulku
Vaihdoinpa pumpulit, tein ketjun kuvien mukaan ja voi pojat kun höyryää! :eek:
Jää tehdasatot pahimman päivän varalle. 0.2ohm nyt näyttää.
Mielenkiinnolla odottelemaan seuraavaa askelta, on hieman ekasta "oikeasta" laitteesta, eli Protankin ministä tultu eteenpäin vuodessa.
Väänsin uuden coili A1 kanthal .40mm 2.5 raolla neljä kieppii. Toimii muuten hyvin .6 ohmii tuli mutta räkii ja poksuu pikkasen.
Mietin että voisikohan syynä olla inan nesteessä vähäinen vesi prosentti tai sitten väänsin vaan huonon coilin :)
25-30w 70%vg röörit auki ja wikkasin samallail ku ennen aika vähän pumpulii sit wikkasin uusiks ja enemmän pumpulii.
Se poksuu vähän ja voi olla et vaan kuvittelen et räkii.
Semmonen pieni poksuminen varmaa kuuluuki asiaan?
Ostin rautakaupasta semmosen hana filtteri jutun ja laitoin driptipin alle siivun. Vähän kärsi ilman kulku mut en kyl huomannu kauheesti eroo taitaa olla räkiminen pääni sisällä :D
Tällä hetkellä laitteessa sisällä 0.35 kanthalista tehty twisted, ohmit näyttää .6. Hyvin pöhisee ja makua löytyy, mitään kurlausta tai dryhittiä ei ole pukannut - eikä kyllä räikään.
Sen tässä on huomannut, että mikäli ei vähintään kerran viikossa pese koko laitosta, alkaa ilmanottoaukoista vuotaa seljällään ollessaan. Muuten en vieläkään vikaa ole huomannut.
Mitään suosituksia, mitä coilia kannattaisi kuitenkin kokeilla tuohon?
Miten te ootte tän saanu vuotamaan? Mulla on ollu kolme käytössä, ykskään ei oo vuotanu yhtään tippaa.
Pitäisköhän tässä tuo perkeleen atopää nyt mennä vaihtamaan kun laitoin ainoastaan niistä kahdesta reiästä yhdet tipat nestettä pumpuliin. Nyt kun ottaa höyryjä niin tuntuu että happi loppuu jo 15W tehoilla, kurkkua aristaa ja yskittää niin maan helvetisti. Keuhkotkin tuntuvat antavan periksi. Suboxissa siis pakkauksen mukana tullu 0.5 atopää. Onkohan kärähtänyt kyseinen atopää vai mikähän lienee syynä kun ei meinaa pystyä ottamaan höyryjä kyseisestä vekottimesta?
Noh menin pesemään tuon tankin ja atopään ja pistin sen kuivumaan. Nyt otin uuden atopään ja juotin sille huomattavasti enemmän nestettä. Tämähän pelaa huomattavasti paremmin kuin äskettäin, siis ihan käsittätön ero äskeiseen. Nyt siis paikallaan samanlainen 0.5 atopää. Tilasin näitä 5-pakin. Tulee miellyttävämmät höyryt kuin pakkauksen mukana tulleella atopäällä.
Subtankin mukana taitaa tulla sellainen lappu missä muistutetaan kostuttamaan atopäät kunnolla.
Eihän kolme tippaa riitä edes alkukantaisimpien dripperien kostuttamiseen!
Kyllä mä olen uittanut pumpulit huolella ennen käyttöönottoa[emoji36]
Juu, älä keskity mihinkään tippamäärään vaan laita niin paljo että ne pumpulit on kauttaaltaan märät.
Argghh nesteen kulutus on räjähtänyt käsiin!! Ennen kun ei kunnolla wickannut niin vajaa tankki riitti päivässä. Nyt pahimmillaan kolmatta kertaa täytän saman päivän aikana. Sitä se näköjään teettää kun yli 30w:llä mennään koko päivä. Toki nikotiinin alhainen määrä vaikuttaa kanssa jonkin verran. Mutta sitten taas toisaalta.. 20e tiivareihin ja lähes litra valmista nestettä ei tunnu lompakossa yhtään vaikka kulutus olis mitä.
Ite tilasin subtank plussan ni ei tarvii koko aikaa täytellä :laugh:
Millasilla liemillä kiryo meni aikasemmin? siis sillon kun kulutus oli kovaa jne?? ei mua varsin nesteen kulutus ketuta mut en tiä meniskö perse eellä puuhu päin jos nostais niksat kans itekki ihan sillä lipulla et höyryis harvemmin/vähemmän. Toki itsekurilla tuon vois paikatakkin mut ei semmonen huvita
Näköjään 7mm vetää, voisin hyvinkin tilata[emoji5]
Laskin nopeasti 6mg:n joka tuntui sopivalta mutta tulikin sitten käytyä turhan usein höyryttelemässä ja turhan
pitkään sekä täyteltyä kerran pari päivässä.
Nyt kun aika on kortilla kokeilin sitten tuota 8mg joka tuntuu ihan järkevältä.
Ei edes kauhean pitkään voi höyryttää vaikka tilaisuus siihen sattuisi.
Miru on tuo plussa kyllä aika mörkäle ;)
Juuh :) Mutta hyvä tuo on ;) tuli itse testattua vaikka ajattelin että rly :D :evil:
Olis töissä kätevä ja sitten kun on viihteellä niin ei tarttis tankkailla[emoji3]