Mitenkä iso vastus on Z-atty:ssä ja millä teholla ajat sitä?
Eihän nuo 18350 akut kauheasti kestä jos isoilla tehoilla ajaa, ihan turha toivoa että tankillisen höyryttelet yhdellä akulla.
Mitenkä iso vastus on Z-atty:ssä ja millä teholla ajat sitä?
Eihän nuo 18350 akut kauheasti kestä jos isoilla tehoilla ajaa, ihan turha toivoa että tankillisen höyryttelet yhdellä akulla.
Kuulostaa kyl oudolta,vaikka varmasti tollanen ato syö pikkuakun tyhjäks todella nopeasti,mut ei noin nopeasti varmaa pitäs..
Ite käytän Minissä 350 akkua Spheroidin kanssa,silicasetupilla,noin 1.2ohm ja kahdesta kolmeen,joskus neljäänkin 350 AW:n akkua menee per päivä..
Efestin 18490 akusta huomannu kyllä sen ettei päästä siihen 3.2V asti akkua tyhjenemään vaan lyö kii jo jossain 3.4-5V kohalla. Hetken jos antaa olla,ja laittaa takas kii ni parit höyryt saa vielä.. Veikkasin et joko akut jotenki paskana,tai sit laturi ei lataa tarpeeks täyteen niitä.. Katoppa ku laitat tuoreen akun kiinni,et mitä porvari näyttää siin latauksen määräks,ni sil pystys ainaki karsimaan laturin paskuuden,jos 4.1-4.2V näyttää täytenä.. jos ei muuta ni,IMR AV,ja Nitecore. <3
^ Itsellä tulee mieleen ensimmäisenä, että akkujen elinsykli on tapissa..
Itselläkin pari AW:ta mitkä lopettavat toimintansa puolet nopeampaa kuin uudemmat.
18350 kanssa tuon huomaa jo melko helposti, koska akkujen latinki ei mikään päätä huimaava muutenkaan ole.
Toisena sitten se, että EFestit tuppaa olemaan millin pidempiä kuin AW:t ->
saattaapi puskea piiriä liikaa juntturaan mikä aiheuttaa jatkuvaa kulutusta.
Jälkimmäisestä ei mitään faktapohjaista tietoa - huomannut ongelman muiden laitteiden kanssa (kun akkujen mitat vaihtelee).
Mulla teki saman magneetin kanssa käytettäessä ja korjaantui vasta kun tajusin putsata magneetin. Katso paljon provari näyttää täydellä akulla jännitettä.
Mulla on kolme Efestin 18350-akkua, kaikissa akkukesto sama = hyvin vähäinen.
Provari näyttää Z-attyn vastukseksi 2.1, ajan 4.2 voltagella.
Eihän tuon akun pitäisi kestää kauan muutenkaan, mutta kai sen käyttöaika pitäisi silti laskea tunneissa eikä minuuteissa?
Laitan tuon täyden latauksen määrän, jahka tuo laturi näyttää taas vihreää valoa. Kauanko aikaa teillä menee 18350-akun latauksessa?
Musta vaikuttaa vähän omituiselta että täysin uusissa akuissa olisi elinsykli tapissa, vieläpä kaikissa jotka ovat yksittäispakattuina tulleet verkkokaupasta.
Kato onko Provarin kierteet puhtaat. Myös sisällä oleva plus tappi. Itsellä AW akuilla oli minissä parempi kesto kuin efesteillä. Ei mitään dramaattista eroa, mutta kuitenkin.
Kannattaa myös muistaa, että uudet akut eivät toimi täysin optimaalisesti, vaan vaativat välillä jopa 10-20 syklin sisäänajon.. ;)
Itsellä kun ProVari oli niin oli mähnässä plus navat jotka vaikutti akun "kestoon". Pidä ne puhtaana niin homma toimii, samoin kierteet ja se miinuksen jousi.
Noniin. Laturi väittää akut täysiksi, olleet kolmisen tuntia lataamassa. Provari väittää 3.5V varaukseksi. Näemmä nuo EFestit on 3.7V varauksen akkuja. Kauanko teillä kestää ko. varauksen akut?
Toivotaan näin. Tällä menolla ei mene kauaa, että päästään tuohon kymmenenteen sykliin.
Sepäs siinä onkin mysteeristä, kun ei ole minkään sortin mähnää kierteissä tai tapeissa. Mulla on vahva kutina siitä, että vika on joko a) akuissa b) laturissa joka ei lataa täyteen virtaan. Koitanpa kuitenkin vielä pyyhkiä nuo kierteet ja pumpulitikulla putsata Provarin sisänapaa..
Putsaa myös akun navat, niissäkin oleva möhnä voi olla vikana.
ProVarin pitäisi näyttää täydelle akulle 4,2+ V ja jos näyttää 3,5 niin se on jo tyhjä. Veikkaan että laturi on rikki.
Tämä. Käy täysin järkeen.
Tilasin nämä ko. akut ja laturin Arizona höyryt -nettikaupasta. Tilasin silloin AW IMR 18350-akut (nettikaupassa on vielä kuva, jossa on AW IMR-akku eikä Efest), mutta laittoivatkin nuo EFestit. Myivät sian säkissä. Täytyypä laittaa hyvin pettynyttä reklaamatiota yritykselle.
Aloittelijaystävällinen infopläjäys liittimestä:
http://www.c9v-forum.com/Resources/5...connector.html
Akkuhommissa kannattaa myös aina muistaa että nuo ilmoitetut milliampeeritunnit mitataan akun koko "volttiskaalalta". Eli kun akku on tyhjäksi imetty, niin siitä on saatu ulos sen verran virtaa mitä kyljessä lukee. Näissä hommissa harvoin kuitenkaan akkuja käytetään ihan tyhjäksi asti. Mekaanisilla suurin osa vaihtaa akkua noin 3,5 voltissa ja samoin suurin osa elektronisista putkista myös stoppaa noin 3,5 volttiin.
Väliltä täysi akku - 3,5 volttia saadaan huomattavasti vähemmän virtaa ulos kuin nuo ilmoitetut ampeeritunnit. Usein jäädään noin puoleen. Esimerkiksi Efest 18350 luovuttaa tuolla välillä 355 mAh ja 1,302 Wh (dampfakkus.de). 4,2 volttia, 2,1 ohmia on 8,4 wattia. Tällöin akku kestää teoreettisesti 1,302 Wh / 8,4 W = 0,155 h = 9,3 minuuttia napin pitämistä pohjassa eli varsinaista käyttöaikaa.
Kai sulla on latausjännitteen valinta oikeassa kohdassa TF:n laturissa (se suurempi vaihtoehto jos kytkin on)? Muutama saman ongelman kanssa pähkäilleellä oli nimittäin väärä valinta käytössä ja samanlaisia ongelmia.
Juu siinä on pikkuinen ero, kun ProVari lopettaa tulittamisen 3,5:n voltin kohdalla ja tuolla alemmalla latausjännitteellä akun jännitteeksi tulee 3,6 V... :)
Ois mesh-lelut nyt kotona mut mekaaninen putki vielä tuloillaan. Kannattaako lähtee Evicllä edes leikkimään noiden kans kun 11w on maksimi. RSST:n arvelin setupoida (ja teinkin yhden yrityksen). Oon neitsyt näiden kans ja videot tsekkaillu mut polte ois kova väsätä jotain jo nyt. Kiinan meksu tulee sit kun tulee :antismoke:.
edit: Eli 1.2 ohmisen coilin olen tehny nyt ja tuntuu että vaatii sen 5sec tulituksen että mitään alkaa edes tapahtumaan.
sorry, pakko vastata tähän. asiakas LUULI OSTANEENSA AW AKUT! Mutta todellisuudessa oli ostanut halvemmat efest akut. haukkui mut viestissään, mutta pyysi kyllä anteeksi myöhemmin omaa mokaansa. olisi kiva kun olis rotia korjata valheelliset väitteensä täälläkin. Ei oo kellään kauppiaalla tollasi tapoja. MEILLÄKIN ARIZONASSA ON ASIAKAS KUNKKU.
Voi vittu nyt menee järki. Severukseen yritän setuppia tehdä, joka saatanan kerta lanka hehkuu vaan tuolta meshin päästä ja vaikka kuinka yritän varovasti painella tulitusnappia, niin jossain vaiheessa lanka vaan palaa poikki. Hotspotti? Onko toi meshin hapettaminen niin olennainen osa? Tohoa en tähän hätään omista ja haluaisin vain testata severusta :(
e: vitut, kaljalle. =>
Siihen on jostain kumman syystä hankala tehdä coili. Mul meni kans kerran hermot sen kans ni tein tuplacoilin, se onnistu kerta yrittämällä.
.
Sori, oon vielä aloittelija näissä messihommissa, selitä toi tuplacoil mulle. Tai video vaikka mielellään jos jutkuputkesta esim. löytyy.
Minäkin aika aloittelija. Eli jos sulla on 0.2mm kanthalia niin taita se kaksinkerroin ja se silmukka miinus ruuvin alle, sit vaan kieputat vaik neljä kieppii (0.8ohm?). Nythän on muistettava kun toi lanka on kaksinkerroin niin ohmit puolittuvat.
Aah, selvä homma.Täytyypä kokeilla huomenissa. Nyt saa vielä kiuas pöhistä, mä lähden kaupungille tallailemaan rallituristien sekaan. Kiitti!
Joo niin muutes on tuon 0.2 langan kanssa. Palaa tosi helposti poikki. Hermothan siinä menee saatana, mulla ainaki. :D
Toi 0,2mm lanka on vähä ohutta ja korkeella vastuksella genesis-tyyppisiin atoihin. Ainakin jos mekaanisella aikoo ajella. Somnium ja Severus on ollu mun tähän asti helpoimmat rakennettavat. (: Ja "konkarinakin" saan vielä tuon 0,25mm langan palamaan poikki joskus vaikka senkin taitan juurikin tuplaksi, niin vaan käy joskus. :D
Ensimmäistä vaijeritilausta tässä katselen. RSST:hen olisi tarkoitus laittaa. Onko 2 mm vaijeri ok? Ja mitä nuo 7x7 ja 7x19 mitat tarkoittaa?
Ne meinaa montako niitä metallilankoja on siihen kierretty.
2mm tai 2.5mm 7x7 toimii oikein hyvin.
Mulla yliwickkaa ilmeisesti nyt tällä hetkellä jonkun verran: RSST:ssä melkein umpitukki #400:sta. Ajan sitä Vamolla noin 1,4 ohmin coililla, 11-12 W:lla. En ole mechiä ostamassa. Yliwickkaakohan vielä kaksmillisellä? Pienempi poikkimitta = vähempi wickkaus = oikein?
Juu menee se niin mutta saattaa vielä silloinkin yliwickata. Tuo 11-12w on sen verran vähän tehoa gennyille.
Tolle 2 millin 7x19 vaijerille pystyy ihan huolella antamaan 20 wattia tai ylikin vielä ilman kuivumista. Toimii se toki pienemmilläkin tehoilla kunhan ei turhaan kallistele atoa niin ei yliwickaa
Eli 1,5 mm olisi ehkä oikea koko?
Ajattelin tässä Ithikan ostamista paremman laadun puutteessa, kuitenkaan noista RBA-jutuista kauheesti vielä tiedä, joten kysyisin että mikä modi tohon kannattais hommata kaveriks, provari v2 löytyy omasta takaa jo, mutta modillahan se pelittää paremmin? Valistakaa tietämätöntä :confused:
Provari on vallan mainio kaveri kaikille silica atoille.