-
Vs: Somnium Rebuildable Atomizer
Mä laitan aina ihan suosiolla drip tippiin sopivan o-renkaan atomisaattoria varten niin saa jämäkäks ja pidän sitä samaa tippiä siinä atossa kiinni. Eli mulla on laatikossa kaikki drip tipit erillään o-renkaista ja aina atomisaattoria varten laitan sopivan.
-
Tälläisille paksunakkisille sormille noi kiristysruuvit on kyllä varsin haastavat, ruuvivalikoimaan voisi laittaa vaihtoehdoksi tilata ruuvimeisselillä kiristettävät :D
Taidan viikonloppuna kokeilla dremelillä vetää lovet noihin ruuvien kantoihin josko se auttais.
En nyt vielä ole onnistunut saamaan toimivaa setuppia (ei wikkaa) mut onneksi on 400 ja 500 meshiä sen verran että harjoittelu jatkukoon...
Lempi drip tip heilui aika ikävästi, mutta tippa pikaliimaa ja toimii :D
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jali
Mä laitan aina ihan suosiolla drip tippiin sopivan o-renkaan atomisaattoria varten niin saa jämäkäks ja pidän sitä samaa tippiä siinä atossa kiinni. Eli mulla on laatikossa kaikki drip tipit erillään o-renkaista ja aina atomisaattoria varten laitan sopivan.
Juu mutta tässä on nyt ilmeisesti pienenä ongelmana se että tippi istuu hyvin hatussa kiinni kun vain löytää driptipin missä on o-rengas juuri oikeassa kohdassa.
O-renkaan paksuus ei tässä nyt juuri auta jos tipin o-rengas ura on väärässä kohtaa niin rengas ei tiivistä vaan jää liian alas.
-
Paras Mesh ato mikä mulla on ollu, mutta kuten aina, muutaman muutoksen olisin voinut vielä väsätä:
- miinusnavan sormiruuviin ura päätyyn, että voi kiristää myös ruuvarilla
- oli sen verran ahdas etten saanu sormilla tarpeeks tiukkaan ja lanka meinas lipsua alta pois kun olin sitä pyörittelemässä poikki, eli kiristin sit tongeilla. :D
- toi keskinapa ei mun mielestä oo säädettävä, eli rakoa ei saa pois kaikkien modien kanssa ja löysänä heiluu ylös alas
- jos keskinapa olis ontto tappi minkä pohjassa olisi ruuvi, minkä korkeutta pystyis vapaasti säätämään niin avot
- yläcäpin drip tip reikään pieni muutos
- Z-atty tyyliin kolon alaosaan stoppari ja täydet seinät, että drip tippiä ei saa painettua liian syvälle ja tulis sitä kautta oikosulku.
- täyttöreikä hieman ulommas
- nyt neulakärkipullolla ei pysty täyttämään, kun pullon korkki ottaa heti keskipostiin kiinni ja neula ei uppoa tankin sisälle asti sen takia.
Oliko kenelläkään betatestaajalla näitä juttuja mielessä? ::) No tietysti joskus design ja mitat vaativat kompromissejä...
Pikkujuttuja, mutta helppo tämä on kuin mikä ja parhaat höyryt mesh atoista, eli suorituskyvyssä ei moitteen sanaa - myös imuvastus on just eikä melkein sopiva ainakin meikäläisen makuun! =)
-
Ja kyllä wikkaa! Täytenä nyypiönä tein meshin, en käyttänyt tohoa, ja tosiaan tätä voi käryttää tauotta nesteen höyrytessä ilman mitään ongelmia, ihan niinkuin jossain alkuaikojen videossa Esmoke näytti.
Wikkaus ei ole kyllä ongelma tässä.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jalippo
Paras Mesh ato mikä mulla on ollu, mutta kuten aina, muutaman muutoksen olisin voinut vielä väsätä:
- oli sen verran ahdas etten saanu sormilla tarpeeks tiukkaan ja lanka meinas lipsua alta pois kun olin sitä pyörittelemässä poikki, eli kiristin sit tongeilla. :D
- toi keskinapa ei mun mielestä oo säädettävä, eli rakoa ei saa pois kaikkien modien kanssa ja löysänä heiluu ylös alas
- jos keskinapa olis ontto tappi minkä pohjassa olisi ruuvi, minkä korkeutta pystyis vapaasti säätämään niin avot
- Z-atty tyyliin kolon alaosaan stoppari ja täydet seinät, että drip tippiä ei saa painettua liian syvälle ja tulis sitä kautta oikosulku.
- nyt neulakärkipullolla ei pysty täyttämään, kun pullon korkki ottaa heti keskipostiin kiinni ja neula ei uppoa tankin sisälle asti sen takia.
Oliko kenelläkään betatestaajalla näitä juttuja mielessä? ::) No tietysti joskus design ja mitat vaativat kompromissejä...
Pikkujuttuja, mutta helppo tämä on kuin mikä ja parhaat höyryt mesh atoista, eli suorituskyvyssä ei moitteen sanaa - myös imuvastus on just eikä melkein sopiva ainakin meikäläisen makuun! =)
No ite huomasin kans tuon miinuspostin hankaluuden mut helpoin tosiaan saada ku ensin laittaa kanthalin kiinni siihen ja sen jälkeen pujottaa vasta mesh rullan(ainakin näin sain itse ihan sormin kiristettyä sen) ja näis beta versiois on tuos tipin paikas muutenkin eroa että tähän ei tosiaan mene ku iteltä ehkä 2 tippiä(+esmoken lähettämä jonka tosin sain katkastua :D ) Täyttö reikään en sen enempää kiinnittänyt huomiota koska täytän kuitenkin neulalla + ruiskulla ja vielä meshin läpi mut onnistu myös sen täyttöreiän kautta. tuota säädeltävyyttä nyt oli vähän itsellä hankala kokeilla ku en omista kauniimpaa ja toimivampaa modia tuolle ku smokin telescopen ja siinä nyt jää muutenkin sitä rakoa ihan kiitettävästi.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jalippo
-Beta-testaajat olivat raavaita miehiä, joiden voimat riitti kiristämään langan myös miinusnavan alle ::)
- Keskinapaa voit vapaasti ruuvailla ruuvimeisselillä alakautta, ja "väärään" suuntaan.
- Beta-versiossa mun mielestä tätä ongelmaa ei ollut. Driptip-reikä oli pienempi betassa.
- Täyttöreijän sijaintiin en kiinnittänyt edes huomiota kun yhtä sotkemista se on noilla neulakärkipulloilla muidenkin atojen kanssa, suosiolla vaan ruiskua tai muovista teräväkärkipulloa käteen.
-
Kuten Jalipon kanssa jo privassakin käytiin läpi, niin olisihan tämä nyt ollut ihan täyttä nöyryytystä muiden genesis-modaajien suhteen, jos olisin elämäni ensimmäisen atomisoijan suunnitellut täydelliseksi ilman ainuttakana puutetta :)
Kehitettävää siis jäi ja kaikesta otetaan opiksi.
Mielestäni olen onnistunut atomisoijassa melko hyvin, jos ongelmat joita tullut vastaan on säädettävyys, se ettei kaikki omat driptipit mene ja täyttöaukko/korvausilmareikä ei sovi täyttöpulloille ;)
http://usqedu.files.wordpress.com/2012/10/pic-5.jpg
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
vanttila
- Keskinapaa voit vapaasti ruuvailla ruuvimeisselillä alakautta, ja "väärään" suuntaan.
Mutta eihän se nouse tai laske vaikka sitä kuinka pyörittäis? No laskemaan sen saa sillai että tekee jonkun oman muoviprikan alapäähän, mutta useimmissa modeissa tota keskinapaa pitäis saada aavistus ylöspäin ettei jäis mitään rakoa.
Edit: esmokelle tosiaan SUURI hatunnosto tästä projektista, parannettavaa jäi kyllä niin vähän, etten tiedä ostaisinko uuden version vain noiden pikkujuttujen takia, mitkä ei tule edes esille kaikissa tilanteissa/kokoonpanoissa. Bisnesmies ois jättäny jonkun ärsyttävämmän "puutteen" tohon, niin Somnium 1.5 myisi kuin häkä? :D
-
No eipä näköjään se alapää liiku, mutta jostain syystä tuo hatunpuoleinen yläpää siitä poustista liikkuu? Oletin että ruuvista voi tuota säätää. Jäi varmaan huomaamatta siksi että kokeilin laitetta provarilla, missä mikään ei näytä koskaan hyvältä, ja parilla caravelalla, joissa on säädettävä napa.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jalippo
Bisnesmies ois jättäny jonkun ärsyttävämmän "puutteen" tohon, niin Somnium 1.5 myisi kuin häkä? :D
En ehkä ihan allekirjottais tätä. Nyt kun esmokelta tulee jotain uutta ulos, niin kaikki tietää jo, että se tulee olemaan hyvin viimeistelty ja ilman vikoja. Myypähän uudet tuotteet ainakin paremmin heti alkuun kun ihmiset ei tarvii olla niin varovaisia :D
-
Re: Somnium Rebuildable Atomizer
Se seuraava versio vois sit olla hieman leveempi malli :)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jali
Nyt kun esmokelta tulee jotain uutta ulos, niin kaikki tietää jo, että se tulee olemaan hyvin viimeistelty ja ilman vikoja. Myypähän uudet tuotteet ainakin paremmin heti alkuun kun ihmiset ei tarvii olla niin varovaisia :D
Allekirjoitan täysin ton sun kommentin... ::)
Voisin melkein vaikka jättää piikin auki esmokelle, niin ei tarttis kyttäillä uutuuksia, vaan kerran kuukaudessa tulisi "tilaajalahja" postilaatikkoon! ;) Kyllä nämä tuotteet ovat puhuneet omasta puolestaan ja jos kun sama rata jatkuu, niin on hemmetin hienoa olla suomalainen! O0
-
Nyt sit jätkät loppuu tää hehkutus. Sillä jos huomenna posteljooni Kusti ei tuo mun Somniumia, mä tulen tänne ja teen henkisen marttyyrikuoleman. :esmoke:
-
Sitten kun rupee porukalla sujumaan toi meshin pyörittely niin kannattaa ottaa se eriste pois niin löydätte vielä uuden ulottuvuuden tästä laitteesta.
-
Hyvin sain toimiin tälläsenä nyybbäänä kiitoksia siitä. MUTTA millaiset nesteet tähän sopii kun mulla vaan noita psv:n liemiä ja tuntuu et kaikissa maistuu pelkkä saippua. Auttaisko asiaan jos vähentäis vastusta? Nyt on resistanssit tuossa 2.0
-
Rupes sitten tihkuttaa minullakin meshistä nestettä täytettäessä vaan eipä tuo neulakaan mahtunut meshin reikään, saattaa olla vähän paksumpi kuin suositus...
Sain tankin kuitenkin täytettyä (en ihan täyteen) ; pidin atoa&modia vaakasuorassa että meshi oli ylhäällä, irti nesteestä ja annoin palaa, kun lanka alkoi hehkumaan putki oli tyhjä ja silloin tyhjensin ruiskun tankkiin, lopetin kun alkoi taas tihkumaan meshistä ja tankki oli 3/4 täysi :P
Ja nyt höyryttämään... hm 3 tankillinen menossa, onhan tuo pienempi mutta silti, 3 tankillinen! kohta ollaan konkassa nesteiden osalta :o
Koskahan noihin tippapullojen käkiin saisi kokoa joihin se neula kiinnittyy suoraan, nyt se on joko liian suuri tai liian pieni :-\
Parit imaisut ja piti katsoa pulloa josta olin täyttänyt, väärä pullohan se oli :o tää vaihtaa makua tosi nopeaan :P
Edit, neulat pullojen järjissä ei taitaisi olla hyvä idea esim. vaakatason täytössä, tankkiin menisi jossain vaiheessa vain ilmaa :(
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Villi
Hyvin sain toimiin tälläsenä nyybbäänä kiitoksia siitä. MUTTA millaiset nesteet tähän sopii kun mulla vaan noita pvs:n liemiä ja tuntuu et kaikissa maistuu pelkkä saippua. Auttaisko asiaan jos vähentäis vastusta? Nyt on resistanssit tuossa 2.0
Ei taida olla vehkeestä kiinni. Jotkut tykkää PSV:n nesteistä, toiset ei. Ja yleensä ne jotka ei, maistaa tossa jotain saippuan makua. Itse pidän tosin.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hesekiel
Ei taida olla vehkeestä kiinni. Jotkut tykkää PSV:n nesteistä, toiset ei. Ja yleensä ne jotka ei, maistaa tossa jotain saippuan makua. Itse pidän tosin.
Kyl noita oon bogen kartoilla ihan ilokseni vedelly nyt vaan maistuu hyvin oudolle. : P
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Villi
Kyl noita oon bogen kartoilla ihan ilokseni vedelly nyt vaan maistuu hyvin oudolle. : P
Selkis. Kokeilua ja hakemista sitten. Voi tosin olla ettei mesh vehkeellä yksinkertaisesti saa samaa makua kuin bogeilla.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hesekiel
Voi tosin olla ettei mesh vehkeellä yksinkertaisesti saa samaa makua kuin bogeilla.
Tietyllä tapaa "hieman harmillista", jos laitteista pääsee nesteeseen tai kaasuun omia makuaineitaan?
-
ja PSV nesteistä lähtee kuulemma se "saippuan" maku kun tuulettaa pari päivää!
-
Niinpä sitten pumppasin tyhkäksi Somniumin tankin FSUSA-kokeilunesteistä, ja tuuttasin tilalle unohduksiin jääneen PSV G-Spotin.
G-Spot ei maistunut oikein millekään Bogella minusta, mutta nyt tämä menee jo ihan hyvin. Nuo FSUSA Fuzzy Navel ja Mojito keskenään sotkettuna ei maistuneet ollenkaan. Koeputeleita, joita olin tilannut, ja "ei jatkoon" -leimalla...
Kitkeryys, josta olen tässä langassa valittanut johtunee nesteistä.
-
-
huh huh mikä laitos, HÖYRYLAITOS :esmoke: eristeen nyppäsin pois ja tein sellasen 1~ohmin setupin wiccaa jopa pystyssä :D taju meinaa lähteä kun keuhkoja puhaltaa tyhjäksi... :esmoke:
-
Mun eilinen suunnitelmani toimi; menen myöhään nukkumaan ja herään siihen kun postilaatikosta kolahtaa Somniun ja meshit. Näinpä siinä sitten pääsi tulemaan, klo 10 lepytetyt Itellan jumalat päättivät siunata minut tällä mainiolla gennyllä!
Ensivaikutelmat kun nyt on eka wick + 2 coilia tehty:
Wickaa kuin Mielen imuri, vaikka käytössä #325 meshiä kiedottuna 1,5mm rautalangan ympäri (2,5x3,5cm pala)! 1.5ohm setupilla höyryntuotto on maltillista, mutta saattaapi johtua nesteestä enempi. Höyry on lämmintä ja sekä maku että kurkkutuntuma loistava! Driptipistä miinusta, mutta se nyt oli tiedossa...
Hieno verme Esmoke! Nyyppä kiittää ja kuittaa :esmoke:
-
Pari päivää Somnium käyttöä:
En nyt tiedä höyryistä, elämäni toinen setuppi ja tää on #325 edellinen taisi olla #400 mutta se oli aikaa sitten rullattu ja hapetettu mutta käyttämätön, oli alkanut päistä ruostummaan ja antoi outoa makua niin tein uuden, 1.9-2.0 näyttää yleismittari (vähennetty se -1) maku on kyllä jonkin verran parempi kuin kartoilla :P huomaan käyttäneeni tätä jo pari päivää yksin omaan, makukin vaihtui tämän uuden setupin aikana eli maun vaihtaminen samalle setupille onnistuu nopeasti kun polttaa meshin kuivaksi edellisestä mausta, mitä sitä suotta toimivaa setupia vaihtamaan :P
Tuo löysä imu; pitää pölläyttää höyryä että näkee toimiiko ko laitos, välillä on niin äänetön että voisi kuvitella vastuksen menneen poikki välillä taas pörinän voi jopa tunteä käsillä värinänä :)
Aika ohkasen meshin tein, pala josta sen käärin taisi olla 3x~2mm ja hyvin tuo on wörkkinyt jo 3 tankillista!
sitten vaan modia kehiin, Lavatubella tuo on aika pitkä patukka ja belkkä Bolt ei oikein tunnu antavan tarpeeksi kokeilemilleni nesteille makua, meneekö tämä vielä sen kickin hankintaan.
Kun miettii tämän täyttöä, se ei oikein onnistu - tai onnistuu mutta voi näyttää oudolta liikkeellä oltaessa esim. kaupungilla :D siis lisää näitä on kai hommattava.
Katselin jut meshiäni joka näyttäisi jääneen noin 0.5mm pohjasta irralleen joka osaltaan on varmaan auttanut sen toiminnassa ??? saattaa olla että plussanapa on noussut atoa Lavaan/Bolttiin kiinnitettäessä ja nostanut meshin ylöspäin, tiedä häntä mutta toimii.
Tippinä on Vivi novan tippi joka tuntuu paaljo tiukemmalta mikä on taas outoa kun vivin nokassa tavallinenkin tippi toimii.
Tankin täyttö neulalla, jotkut kertoneet täyttävänsä tankin meshin kautta, itse käänsin tankin kyljelleen meshi ylös ja höyryttelin meshin kuivaksi jonka jälkeen täyttöreiästä tankin sain 3/4 täyteen, käyttämäni neula ei mene meshin reikään, täytyy kokeilla seuraavaksi kaapista löytynyttä ohuempaa neulaa vaikka se onkin vaan 2cm pituinen, se saattaisi mahtua meshin reikään.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
eLehis
sitten vaan modia kehiin, Lavatubella tuo on aika pitkä patukka ja belkkä Bolt ei oikein tunnu antavan tarpeeksi kokeilemilleni nesteille makua, meneekö tämä vielä sen kickin hankintaan.
Kokeile jättää yksi kierros pois langasta ensi kerralla kun vaihdat kanthalin.
-
Mikä toi -1 laskujuttu on tossa aton resistanssin mittaamisessa? En ole kaikkia ketjuja lukenut läpi, niin tämmönen snippetti on jäänyt oppimatta...
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jarif
Mikä toi -1 laskujuttu on tossa aton resistanssin mittaamisessa? En ole kaikkia ketjuja lukenut läpi, niin tämmönen snippetti on jäänyt oppimatta...
Yleismittarin siäinen vastus. Eli kun laitat mittajohdot yhteen niin näet paljonko on mittarin oma sisäinen vastus. Sitten coilin mitatusta arvosta vähennetään se mittarin sisäinen vastus. Yllä se taisi olla sitten 1 ohm.
-
No ei tod. voi olla 1 ohm. Toki tuon virheen olen aina ottanut huomioon kun mittarilla mittaan (tosin nykyään mittaan ProVarilla).
Mun yleimittarilla mittarin virhe on 0,1 ohm.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jarif
No ei tod. voi olla 1 ohm. Toki tuon virheen olen aina ottanut huomioon kun mittarilla mittaan (tosin nykyään mittaan ProVarilla).
Mun yleimittarilla mittarin virhe on 0,1 ohm.
Totta. Ehkä toi yksi ohmi on liikaa, mulla näyttäis oma mittari heiluvan 0.3-0.4ohm kun piuhat on yhdessä.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jarif
No ei tod. voi olla 1 ohm.
Voi olla: mun mittarissa on sisänen vastus 0.7ohmia. ;)
Toki laite on halvimmasta päästä ja piuhat jostain jeesuksen ajoilta, mutta kyllä se 1ohmikin on mahdollista.
-
Mulla on mittarissa kanssa 0,8 ohmia vastus. Eli ihan hyvin voi olla toi 1 ohmiakin. Noi halppismittarit tuppaa olemaan vähän tommosia.
-
Somnium Rebuildable Atomizer
Kyllä tää näköjään harjoittelua vaatii. 3 coilia kääriny ja kaikkiin tullut hotspot + navan ja meshin väliselle pätkälle. Mesh tuntuu kuitenkin wickaavan ihan riittävästi. Telescope modilla 18500 akulla räpsäs samantien langan poikki.
Ny keikoille ja sunnuntaina jatketaan harjoituksia.
-Spellgoth
-
Re: Somnium Rebuildable Atomizer
Itselle auttoi tuohon niin että käänsin kanthalin siltä puolelta plussalle että se kiristyy samansuuntaisella liikkeellä kuin ruuvi. En toki tiedä kummin päin sinulla on mutta jos on päinvastoin. Kiristin sen myös alkuun aika tiukalle niin että mesh on mutkalla plussaan päin, mutta sopii vaan kokonaisuuteen, tuo on tankin sisälläkin kahteen suuntaan mutkalla. Joku meshimaisteri kääntyisi kyllä haudassaan kun tuon näkisi, toivotaan tietysti että niitä ei ole sinne vielä joutunut :D
Itselläkin siis eka kerta kun edes näen mesh-atoa livenä, josta päästäänkin asiaan. Kroonisella käsientärinällä rakensin aivan törkeän hirviön tuonne tankin sisään, ja silti wickaa, todella hyvä maku, ja höyryääkin aivan mainiosti. Ja ainut syy ettei vielä höyryä TÖRKEÄSTI tuntuu olevan se etten ole näin löysään imuun tottunut, enkä oikein "osaa" imeä kunnolla. Eli siis täytyy sanoa että aivan loistava ato, toista gennyä en varmasti aio hankkia ennenkuin jotain mullistavaa tulee. Johtuen siis siitä että en usko itselle paremmin minkään sopivan :)
Driptip hommasta sen verran että harmillisesti itseltä löytyi vain vanha MUOVINEN kaupanpäällis tippi joka sopi. Ei oikein tee arvoa näin loistavalle ja kaikenlisäksi hienolle atolle. Eli *winkwink* esmoke... Tai ei mitään winkwinkkejä, nyt perkele niitä Somnium tippejä kehiin. Ja jatka samaa todella laadukasta linjaa, hienoa duunia, kiitoksia tästä
-
Onkos kukaan hoksannu jotain muuta vehjettä, jonka nokkaan Somnium sopii kuin teetetty, paitsi P+? ProVariinkin melko kivasti, mutta ei ihan saumattomasti. 20mm modi pitäis siis olla.
-
Wizardiinkin tuo passaa aikast mainiosti :)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hesekiel
Onkos kukaan hoksannu jotain muuta vehjettä, jonka nokkaan Somnium sopii kuin teetetty, paitsi P+? ProVariinkin melko kivasti, mutta ei ihan saumattomasti. 20mm modi pitäis siis olla.
Mark Bugsin Wizard.
edit: liian hidas :D
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
esmoke
Wizardiinkin tuo passaa aikast mainiosti :)
Jotain alle keskiverto kuukausipalkan maksavaa? :D
kai se on pakko peeplussaakin alkaa katteleen jos somniumia halajaa. Vaiko odottaa putkea/hybridiä? Ei siihen ei kyllä riitä kärsivällisyys.