Jäi oikein kaivelemaan mitä toi mikroni luku tarkoittaa ja selvishän se. Sehän on pirulauta sen paksuus 0,0xx milleissä :facepalm:
Printable View
Jäi oikein kaivelemaan mitä toi mikroni luku tarkoittaa ja selvishän se. Sehän on pirulauta sen paksuus 0,0xx milleissä :facepalm:
Joo, mulle tuli tuolta zivipf.de:stä 74 mikronin meshiä ja tuota leikellessä kyllä pelotti jo noiden fiskarsin keittiösaksien puolesta että kestääkö :D
Hyvin tulittaa :)
Voisin vaikka vannoa, että oon viime vuorokauden aikana tankannut Misterin neljä kertaa. Onko muka mahollista, että ribbonista väännetty coili kuluttaa noin paljon enemmän juissia kuin microcoil, yli tuplat? Ihan yhtä paljon tästä tuntuis höyryä tulevan ja samaa meshiä kummassakin kuitenkin wickinä. Kai tämä käy sitten niin paljon kuumempana, että osa nesteestä katoaa johonkin höyrystymisen sijaan. Magic.
Se hajoaa atomia pienemmiksi partikkeleiksi ja jumalhiukkasiksi, ja niistä rakennetaan uudet MISTerit.
edit. Eli fysiikkaa, ei määtsikkiä.
Pitää tuohon coilin sisähalkaisijaan vähän kommentoida.
2-2.5(?) on mini. 1.2-1.99 micro ja alle 1.2 menee sitten nano kategoriaan.
Kaikkeenhan nykyään on jonkinlaiset standardit :O
Ecf:än jostain microcoil ketjusta tuollaisen infon tarjoavan varsin virallisen näköisen (:D) taulukon joskus bongasin.
Esim mitä "microa" jossain 3mm sisähalkaisijalla olevassa vastuksessa on ;)
Joo marraskuussa ennen festejä piti kokeilla, jäi tehoilta vaan vaisuksi. Pitäis kokeilla uudestaan paksummalla kanttaalilla, en ookkaan misteriä pariin kk käyttänyt :D
https://www.dropbox.com/s/lksdhz9vj6...2012.02.01.jpg
Ei kai se auta ku seuraavaa kokeilla dualina 0.36 rautalangasta, oisko 6 kieppiä / vastus kohillaan, 1,5mm ruuvarin ympärille :rolleyes:
kannattaa käyttää jotain sellasta minkä ympärille microilee että ne voi pitää sen microcoilin sisällä silloin kun nuo kiristää paikalleen u know. poranterä, neula tms. kevyt.
muuten meinas levetä ku jokisen eväät (tosin helppohan ne on korjata jälkikäteenki).
Ok, ei mulla kyl ollu leviämisongelmia ku singlen tein. 0.36 kanthal tohotettuna käärin ruuvarin ympäri ja tuli tosi tiivis nippu ja pysy nätisti kasassa :)
NTS :D
http://i42.tinypic.com/21311tw.jpg
Ja ennen kuin Jasso heittää mitään näppärää niin toi on pirun kätevä mesh setuppien rukkaamiseen kun on pieni pyöreä kärki :angel:
Joo noi meshmicrocoilit vetää välillä jotain yllärihotspotteja. Oon nyt alkanu heti kätellyssä tiputtelemaan nestettä päälle ja käräytän kuivaks, toistoa 5 kertaa niin ei tule ylläreitä jatkossa.
En todellakaan tiedä mikä efekti tossa tapahtuu eikä ihan pomminvarma ole vieläkään, mutta parempaan suuntaan menossa.
Todennäköisesti sama kuin mesh setupeissa yleensäkkin eli kun neste ekan kerran nousee wickille niin höyrystyessään "nostaa" kanthalia sen verran että hotspot ilmenee :thinking: Siksi itse suosin lopuksi vielä samaa metodia eli muutaman kerran suoraan coileille nestettä ja höyrytys kunnes näen että ekana hohtaa keskimmäinen kieppi.
Vinkkinä 18g ruiskun neula on 1.2mm, 16g 1.5mm ja 14g 2mm.
Lisäksi kokeile kurkistaa ompelutarvikelootaan jos siellä on oikeita neuloja jos haluat vielä pienempää.
Mutta itse olen omissa testailuissani todennut että 1.8-2mm on sopiva minimicronanomiksikähittositähaluatkaankutsua coileille jos pelkästään yhden vastuksen setuppia tekee ja tehot esim mekaanisen 0.8-1.0ohm luokkaa.
Ohuemmalla tahtoo neste kapasiteetti loppua coilin kohdalta ja isomman kanssa tuntuisi olevan turhankin paljon sitä pumpulia ja ei oikein tahdo keksiä että mihinkä sen tunkisi.
Pienemmille tehoille tahi useamman vastuksen setteihin sitten voikin mennä paljon pienemmällä coilin sisähalkaisijalla kun tehotkin per vastus tippuu. Kaiffarissa yhdessä kohtaa oli 0.7ohm duali, siinä käytin 18g ruiskun neulaa eli 1.2mm.
Eiköhän juu, mutta microcoilin kanssa vaan tuppaa paljon todennäkösemmin tulemaan noita jekkuspotteja, esim. 1½ tankkia menee hyvin ja sitten ilmestyy keskenkaiken jostain. Tiedä sitten liittyykö siihen, että microcoil+mesh on niin helppo saada "toimimaan" niin tulee hosuttua.