Näytä äänestyksen tulokset: Oletko huolestunut joidenkin nesteiden sisältämästä diasetyylistä/asetoiinista jne?

Äänestäneet
121. Sinä et voi antaa ääntä tässä äänestyksessä
  • Kyllä, haluaisin haitalliset aineet pois vaikka maku kärsisi

    53 43.80%
  • Kyllä, mutta haluan säilyttää maun

    33 27.27%
  • En

    35 28.93%
Sivu 8 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456789 ViimeinenViimeinen
Tulokset 141 - 160 / 180

Aihe: Suominesteiden tutkimukset

  1. #141
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Mielenkiintoista, et tästä ollaan vääntämässä Henkilökohtaista vääntöä. Miten oikeasti voi olla yhteisö, jos näin yksinkertaisesta asiasta rupeaa tulemaan riitaa.

    Yksinkertainen kysymys. Eikö yhtään kiinnosta mitä Höyryttelee? En menehdy eikä vituta, jos näin mennään mitä nyt. Mut jos Totaalikielto tulossa, niin hiukan voisi edes yrittää miettiä ja hillitä ajatusta, että ei merkitystä. Ja jos tietoa ei ole, on Totaalikielto aika todennäköinen. Vääntävät sen väkisin.

     
     
  2. #142
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    .

     
     
  3. #143
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Mut ikävä fakta on se, että näitä aineita löytyy nesteistä ja niihin on kytketty vakavia sairauksia. Seo n ihan yks ja sama lysti mistä muualta niitä löytyy, koska tällä hetkellä Isolla-T:llä ja Isolla-L:llä on märät housuissa ja tekevät kaikkensa lopettaakseen höyryttelyn. Ja auta armias jos ne menee tutkimaan nesteitä ja löytää näitä aineita niistä ja tajuavat miten loistavaan vipuvarteen ovat törmänneetkään.

    Pahimmassa tapauksessa on oikeastaan 2 vaihtoehtoa mitä voi käydä:
    1) Höyryttely kieleltään lailla, koska diasetyyli ja muut aiheuttavat vakavia ongelmia
    2) Diasetyyli ja muut kielletään nesteistä lailla ja joka tapauksessa kaikkien on tutkitutettava nesteensä niiden varalta

    Sillä, että me nyt aletaan itse sääntelemään tätä, niin on mahdollisuus kolmannelle vaihtoehdolle:
    3) Iso-L ja Iso-T eivät löydä näitä aineita Suomessa myytävistä nesteistä ja eivät pysty lobbaamaan näiden ainesosien avulla lisää rajoitteita lakiin

    Eli omasta mielestäni kysymys ei ole siitä onko mahdollista saada popcorn-keuhkoja tai vastaavaa höyryttelystä, vaan puhtaasti siitä, ettei ainakaan anneta höyryttelyä vastustaville sitä pelikorttia hihaan.

     
     
  4. #144
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Höyrypää69 Näytä viesti
    Kuule Tuittu... Kännyköiden säteilyarvoja tutkijaan jatkuvasti aivan hullunlailla. Siitä ollaan aidosti huolissaan.

    Tuon logiikan mukaan voisit sanoa "Mä olen sitä mieltä että jos kovasti ahdistaa niin paras vaihtoehto on varmaan olla sitten käyttämättä kännykkää."

    Minua ei ahdista paskan vertaa. Vaan, vielä kerran... Mielelläni tietäisin mitä höyryssä on ja mielelläni vähentäisin myrkkyjä entisestään.
    Tutkitaan kyllä, mutta mikään ei muuta sitä että sitä ei voida tutkia että mitä se tekee kymmenien vuosien aikana, sen näkee sitten. Ja kyllä, periaatteessa olen sitä mieltä että ei ole kovin fiksua elää vaikkapa puhelinten kanssa elämäänsä niin tiiviisti kuin nykyään eletään, vaikka käytännössä itsellänikään hereillä ollessa puhelin yleensä metriä kauempana ole. Onhan sitä jo löydetty kasvaimia ihmisiltä jotka vaikuttaisi tälläisen säteilyn aiheuttamia olevan. Samoin ei höyryäkään voi täysin turvalliseksi taata ennen kuin se käytännössä nähdään, voidaan ja paljon ollaankin tutkittu kyllä että mitä nesteet ja höyry sisältää ja siitä voi koettaa suuntaa antavasti arvioida riskejä. Mikään rautakeuhko ei kuitenkaan voi mitata sitä että mitä ihmisen keuhkoille tapahtuu tuollaisessa altistuksessa vaikka 15 vuoden aikana. Tällä hetkellä kuitenkin näyttäisi siltä että riskit on pienet ja siihen on luotettava, ja jos ei luota niin silloin ei tosiaan ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin luopua höyryistä koska ei ole olemassa sellaista tutkijajeesusta joka voisi luvata varmasti että mitään haittoja ei pitkällä aikavälillä voisi syntyä.

     
     
  5. #145
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja taas sama Näytä viesti
    Mielenkiintoista, et tästä ollaan vääntämässä Henkilökohtaista vääntöä. Miten oikeasti voi olla yhteisö, jos näin yksinkertaisesta asiasta rupeaa tulemaan riitaa.
    Eihän tässä ole moneen sivuun enää mitään henkilökohtaista väännetty, harvinaisen asiallista keskustelua mun mielestä kerrankin.

     
     
  6. #146
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Tämä vähän kärjistettynä. Lopetetaan syöminen, Sehän on vaarallista. Luomuviljelmät aiheuttavat vaaratekijöitä ympäristölle, koska tietyt Hyönteiset lisääntyvät ilman myrkkyjä. Mihin päästään lopuksi, kun kaikkea ajatellaan liian pitkälle. Mä nostan lapaset kattoon ja tutkitutan omat nesteet kun rahat riittää.

     
     
  7. #147
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Mun mielestä on ihan hyvä, että täällä on tullut kyseenalaistusta, onko nesteiden testaus ylipätäänsä järkevää ja tarvitseeko moisia aineita kieltää, vai riittäisikö pelkästään niiden ilmoittaminen. Sitä taas en ymmärrä kun osalla tuntuu olevan lähes kielteinen kanta siihen, että nesteistä ylipäätänsä tarvitsisi mitään tietää ja kommenttien taso on lähinnä "vittu te ootte tyhmiä kun haluatte tietää mitä nesteissä on"

     
     
  8. #148
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Ruovesi
    Viestit
    82
    Vähän kakspiippuinen juttu, omalta kohdalta en ole huolissani.
    Tuo mitä IcedForce sanoi:
    Eli omasta mielestäni kysymys ei ole siitä onko mahdollista saada popcorn-keuhkoja tai vastaavaa höyryttelystä, vaan puhtaasti siitä, ettei ainakaan anneta höyryttelyä vastustaville sitä pelikorttia hihaan.

    Muuttaa ääneni tuonne kyllä osioon!

     
     
  9. #149
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496
    Pään työntäminen pensaaseen nyt on tyhmintä mitä voi tehdä

     
     
  10. #150
    Höyrypää Deetwo7's Avatar

    Liittynyt
    07/2014
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    448
    Välillä kyllä on ihan oikeasti sellanen fiilis että koko ala on yhtä jättimäistä ylireagointia vähän joka suuntaan, ehkä johtuen jonkinasteisesta rinnastuksesta tupakointiin vaikka hyvin vähän yhteistä onkin.
    Silti, vaikka ei saataisi terveellisemmäksi niin ainakin kaikkien etu olisi se että tiedettään satavarmasti mitkä ne kemikaalit on ja mitä riskejä ne aiheuttaa

     
     
  11. #151
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tapo Näytä viesti
    Pään työntäminen pensaaseen nyt on tyhmintä mitä voi tehdä
    Me ollaan oltu pää pensaassa niin kauan että voisi sanoa että on jo liian myöhäistä. Mä ainakin uskon että se on menoa jo, vaikken haluaisi uskoa. Olisi pitänyt tarttua toimeen jo kaksi vuotta tai viimeistään vuosi sitten.

     
     
  12. #152
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Lainaus Alkuperäinen postaaja tuittu Näytä viesti
    Me ollaan oltu pää pensaassa niin kauan että voisi sanoa että on jo liian myöhäistä. Mä ainakin uskon että se on menoa jo, vaikken haluaisi uskoa. Olisi pitänyt tarttua toimeen jo kaksi vuotta tai viimeistään vuosi sitten.
    Jälkiviisaus on paras viisaus, mutta oon samaa mieltä siinä mielessä, että nämä asiat mitä VFry rupee tekemään, niin olisi pitänyt tapahtua jo silloin kun savutta perustettiin

     
     
  13. #153
    Höyrykone tuittu's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Uleåborg
    Viestit
    11,238
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esmoke Näytä viesti
    Jälkiviisaus on paras viisaus, mutta oon samaa mieltä siinä mielessä, että nämä asiat mitä VFry rupee tekemään, niin olisi pitänyt tapahtua jo silloin kun savutta perustettiin
    Eipä sitä voi muuta kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta. Onneksi kuitenkin löytyy vielä tahtoa muuttaa asioita.

     
     
  14. #154
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Kunhan tämä ei vaan käänny meitä itseämme vastaan.

    Sadasta testatusta nesteestä vain pirtelössä on acetoiniä ja sen perusteella koko homma kielletään. Nuo höyryttelyn vastustajat kun tykkäävät poimia noista testeistä vain ne pahat asiat...
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  15. #155
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Lainaus Alkuperäinen postaaja taas sama Näytä viesti
    Mielenkiintoista, et tästä ollaan vääntämässä Henkilökohtaista vääntöä. Miten oikeasti voi olla yhteisö, jos näin yksinkertaisesta asiasta rupeaa tulemaan riitaa.

    Yksinkertainen kysymys. Eikö yhtään kiinnosta mitä Höyryttelee? En menehdy eikä vituta, jos näin mennään mitä nyt. Mut jos Totaalikielto tulossa, niin hiukan voisi edes yrittää miettiä ja hillitä ajatusta, että ei merkitystä. Ja jos tietoa ei ole, on Totaalikielto aika todennäköinen. Vääntävät sen väkisin.
    No sepä se. Vaikka asia on miten hyvä, niin aina se kuitenkin henkilöityy. Ainoa miten tältä voidaan välttyä on kolmas, täysin ulkopuolinen (mutta ammattitaitoinen) taho, joka hoitaa työn. Itseäni kiinnostaa jonkun verran mitä höyryttelen, esim. välttelen mielelläni Diacetyyliä koska se aiheuttaa ainakin kohtalaista aamukröhää. Tiedän, sitä on Blackberry tiivisteessä. Mutta kun se on niin pirun hyvää et joskus pitää vetää tankillinen...

    JOS tämä koko homma kääntyy höyryttelyä vastaan ja todetaan, että ihan hirveetä Rosatomjätettä tässä vedellään, niin silloinhan me ollaan voitettu? Ainakin omalla kohdalla toi olis sellainen paukku et parempi lopettaa ihan kaikki kikkailu.

    Olen siis tutkimusten puolella. ja jos ME aloitamme ennen kuin NE, niin olemme edellä vastapuolta. Jos ne taas aloittavat niin paskamyrsky on välitön jos löytyy yksikin hiirenpapana jonkun valmistajan kellarista.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  16. #156
    Höyrypää zelro's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kajaani
    Viestit
    901
    Vai että minun mehut sisältää diasetyyliä ja asetoiinia, täysin uusi tieto minulle. Ei olisi pitänyt avata koko ketjua, luulin vapottelua turvalliseksi

     
     
  17. #157
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MrDelirium Näytä viesti
    JOS tämä koko homma kääntyy höyryttelyä vastaan ja todetaan, että ihan hirveetä Rosatomjätettä tässä vedellään, niin silloinhan me ollaan voitettu? Ainakin omalla kohdalla toi olis sellainen paukku et parempi lopettaa ihan kaikki kikkailu.
    Toistaiseksi ainakin Farsalinoksen tutkimuksen diacetyl -löydökset on ainakin mun mielestä ollu pelkkää plussaa höyryttelylle, se loi taas uusia normeja itsesääntelyyn.

    Ja vaikka jostain suominesteestä jotain löytyisi, niin tuskin on oikea veto lähteä avaamaan ketjua "VARO TÄTÄ NESTETTÄ"

    Eiköhän fiksuinta ole heittää pallo valmistajalle/myyjälle.

     
     
  18. #158
    Smoked_Vaping
    Vieras
    Jokainen tietysti kertoilee asioita omien näkemystensä valossa...niin minäkin. Elämme enemmän tai vähemmän höyryttelyn paratiisissa. Okei, niksat pitää tilata ulkomailta, mutta

    miten höyryttely on muuten säännöstelty? Aika heikosti. Miksi? Emme ole priority no 1. Tulevatko diasetyyli ja asetooni olemaan ainoat huolenaiheet? Hell no!! Jos yhteiskunta

    päättää kieltää höyryttelyn, se myös tekee sen. Syitä löytyy aina. Toki asiaa voi hidastaa poistamalla ilmeisimmät vahingontekijät pois. Osa valmistajista on luopunut esim

    diasetyylistä kun tieto vahingollisuudesta on lisääntynyt. Hyvähyvä, mutta tämä ei riitä. Lisätutkimus nesteille olisi aiheellista, mutta mielestäni nestevalmistajien pitäisi nyt toimia

    pioneereina ja aktoivoitua tässä tutkimusasiassa. Ei saatana voi olla niin, että esim. premium nesteiden myyntiin riittää, kun sanot olevasi mixologisti. Sanoppa, että nesteesi ovat

    on turvallisia, niin kuningas nostaa vartta...
    Viimeksi muokannut Smoked_Vaping; 01.03.15 kello 01:41. Syy: tuplasin pituuden (rivityksellä)

     
     
  19. #159
    Höyrypää UNDERBERG's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    epsoo
    Viestit
    463
    Tuoto tuota....
    Kyllä nesteiden sisältöä kannattaa ehdottomasti tutkia, niinkuin kaikkea uutta ja tuntematonta.
    Asiaan pitäisi suhtautua kiihkotta, rehellisesti ja avoimesti riippumatta mitä tutkimus tuo tullessaan.
    Näitä ohjenuoria noudattamalla esim. yhdistykselle voisi muodostua maine/(t)rooli, joka olisi jatkossakin luotettava ja puolueeton höyryn tutkija, ei edistäjä suoranaisesti.
    Olkaa hyvä
    Ok
    Laitteet | GLV SuperMini | Ea Mod | buzz Pro | Kayfun 3.1 | Kayfun 2.1
    Hakusessa | Laadukas mekaaninen akkuputki pohjanapilla. Saa tarjota
    RIP | Buzz Pro # 542 | Kayfun V3 x 2 | Caravela #136

     
     
  20. #160
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Vaikka suominesteet tutkittais niin aina noi päättäjät voi sanoa et ei niitä oo tutkittu, niinhän ne tekee tälläkin hetkellä.
    Jos tutkimukset ei sovi niiden agendaan niin ne sivuutetaan kokonaan.

     
     
Sivu 8 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456789 ViimeinenViimeinen
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •