Sivu 10 / 30 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789101112131420 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181 - 200 / 581

Aihe: Kokkinurkkaus

  1. #181
    Tillilihaa tehdään vasikanlihasta, on niin prkl mureeta. Oikein sulaa suuhun. Minä en suuhuni paskaa laita

     
     
  2. #182
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    62C näytti kinkun lämpötila kohta on pakko syödä jotain et jaksaa oottaa vielä 20C...
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  3. #183
    Höyrykone iisi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    1,112
    oon koittanut vuoden ajan tehdä aitoa oikeaa italialaista pizzaa, ja pukin tuoma pizza kivi ja artesaani pizza kirja auttoi asiaa.
    aivan mahtava fiilis tajuta, että parhaan pizzan tekeminen onnistuu hyvillä raaka-aineilla kotioloissakin.
    suosittelen kyllä tota kirjaa kaikille pizzan ystäville.
    ja jos 00 jauhon etsiminen tuottaa ongelmia, niin lidlistä saa. ja ehdottomasti puhvelinmaito mozzarellaa.

     
     
  4. #184
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Vieläkös iisin tyttö on vege linjalla? Mulla on aika hyvä tomaattikastike/keitto ohje.

    Sweet red

    3 sipulia (Makeaa)
    4 valkosipulia
    4 isoa tomaattia (makeaa[tai niin makeaa, kuin nyt tähän aikaan vuodesta saa])
    1prk paseerattua tomaattia
    pippuria
    2 kasvisliemikuutiota
    2dl vettä
    suolaa
    Basilikaa
    Oreganoa
    Hunajaa
    Jos haluat, niin punaviinietikkaa loraus
    oliiviöljyä paistamiseen
    Voita paistamiseen

    Sipulit pieneksi, valkkari veitsen kyljellä rouhasten, tomaatit noin neljään palaan. Sipuli kuullottumaan öljy+voi seokseen, kun sibali on kuullottunut niin valkosipuli ja tomaatit perään. Anna pöhistä hetken verran (2-4min) ja paseerattu tomaatti niskaan+kasvisliemikuutiot, anna keittyä hetken kasaan.

    Lisää vettä, jos haluat enemmän soppamaista. Pippuroi+suolaa to taste. Kun alkaa olla halutussa koostumuksessa, oregano ja basilika sekaan. Soseuta kuumana ja lorauta vähän hunajaa sekaan, sekoita ja naati.

    Öljyssä rapeaksi paistettu vaalea leipä putoaa hyvin kaverina.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  5. #185
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    En tiennytkään että pulled pork on männävuoden jotain hittiruokia, mutta tässä on herännyt aivan vastustamaton tahto tehdä oma revitty nyhtöpossu tekeytyyn. Olisko kellään jotain ehdotonta reseptiä millä tehdä?

    Oma ajatus:

    Marinadiksi mustapippuria, paprikajauhoa, suolaa ja BBQ-soossia, yö jääkaapissa.
    Uunissa ensin 175c ~30min pintaruskistus, sitten 125c ja 4-5 tuntia.
    Revitään possu, lisätään pinnalle BBQ-soossia ja paistoneste, 225c uuniin takaisin vartiksi niin saa pinnan kivaksi ja karamellisoitua.

    Antakaahan kuulua vinkkejä, en ole ennen tehnyt
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  6. #186
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Tuo maustemarinadi ei kyllä oikein omaan makuun iske... Ajattelin tuon BBQ-soossin tehdä ihan itse, niin saa sitten siitä ainakin toimivan.

    Mitäs mieltä, kannattaisiko tossa hyödyntää paistopussia vai pitäiskö mennä ihan perinteisellä vuualla? Marinoitumaan laitan kyllä pussiin mutta muuten noista ei ole kokemusta, tuleeko hyvä vai kannattaisko enempi antaa hengittää?
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  7. #187
    Höyrykone Leggins's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,005
    Mulle ei kyllä iske yhtään tuo pulled.

     
     
  8. #188
    Höyrykone iisi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    1,112
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MrDelirium Näytä viesti
    Vieläkös iisin tyttö on vege linjalla? Mulla on aika hyvä tomaattikastike/keitto ohje.

    Sweet red

    3 sipulia (Makeaa)
    4 valkosipulia
    4 isoa tomaattia (makeaa[tai niin makeaa, kuin nyt tähän aikaan vuodesta saa])
    1prk paseerattua tomaattia
    pippuria
    2 kasvisliemikuutiota
    2dl vettä
    suolaa
    Basilikaa
    Oreganoa
    Hunajaa
    Jos haluat, niin punaviinietikkaa loraus
    oliiviöljyä paistamiseen
    Voita paistamiseen

    Sipulit pieneksi, valkkari veitsen kyljellä rouhasten, tomaatit noin neljään palaan. Sipuli kuullottumaan öljy+voi seokseen, kun sibali on kuullottunut niin valkosipuli ja tomaatit perään. Anna pöhistä hetken verran (2-4min) ja paseerattu tomaatti niskaan+kasvisliemikuutiot, anna keittyä hetken kasaan.

    Lisää vettä, jos haluat enemmän soppamaista. Pippuroi+suolaa to taste. Kun alkaa olla halutussa koostumuksessa, oregano ja basilika sekaan. Soseuta kuumana ja lorauta vähän hunajaa sekaan, sekoita ja naati.

    Öljyssä rapeaksi paistettu vaalea leipä putoaa hyvin kaverina.
    Oi kiitos!!

     
     
  9. #189
    Höyrykone pdz4's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,078
    Tällaista tuli eilen tehtyä ja hyvää tuli!

    Omenainen nyhtöpossu

    • 1,5 kg possunniskaa
    • suolaa
    • mustapippuria
    • Dijonin sinappia
    • Sambal oelekia
    • 2 dl Pirkka omenatäysmehua
    • 1 dl omenaviinietikkaa (pistin vähän reilummin kuin alkuperäisessä ohjeessa)
    • 3 sipulia
    • 6 valkosipulinkynttä

    Kuivaa liha talouspaperilla. Hiero lihan pintaan suolaa, pippuria, sinappia ja chilitahnaa. Nosta liha uunivuokaan ja anna maustua huoneenlämmössä noin tunti.

    Kaada vuokaan omenatäysmehu ja -viinietikka. Leikkaa kuoritut sipulit reiluiksi paloiksi. Siirrä sipulipalat ja kokonaiset valkosipulinkynnet vuokaan. Peitä vuoka foliolla ja paista 175 asteessa 3 tuntia. Poista folio ja jatka paistamista vielä tunti. Sisälämpötilan pitää nousta vähintään 93 asteeseen.

    Ota liha uunista ja anna jäähtyä liemessään noin 1/2 tuntia. Nosta liha vuoasta leikkuulaudalle. Lusikoi sipulit tarjoilukulhoon. Revi liha esimerkiksi kahden haarukan avulla tai reilusti käsin suikaleiksi, ja nosta takaisin uunivuokaan. Pyörittele lihaa paistoliemessä niin että saat lisää mehevyyttä ja makua lihaan. Mausta suolalla tarvittaessa. Pidä lämpimänä tarjoiluun saakka.


    VAPETALES FROM THE EASTSIDE

    ** CLZ Mods **
    ** Squape rs **

    ** IPV D2 **
    ** Vapor giant mini V2.5 nano edition **

    Tulossa


     
     
  10. #190
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Tuo tais olla Pirkka-sivuilta otettu? Mä en suosi pirkkaa edes ruokanikseissä
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  11. #191
    Höyrykone pdz4's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,078
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kaleppo Näytä viesti
    Pulled Pork - HooKoo.fi Tämä vaikutti ihan ok:lta,en vaan tuosta "riisiviinietikasta" tiedä...
    Kokeiltu ja toimii!!


    VAPETALES FROM THE EASTSIDE

    ** CLZ Mods **
    ** Squape rs **

    ** IPV D2 **
    ** Vapor giant mini V2.5 nano edition **

    Tulossa


     
     
  12. #192
    Höyrykone pdz4's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,078
    Lainaus Alkuperäinen postaaja defuncta Näytä viesti
    Tuo tais olla Pirkka-sivuilta otettu? Mä en suosi pirkkaa edes ruokanikseissä
    Tuosta en tiedä mutta kaverilta tämän reseptin sain. Mulle on ihan sama mistä resepti tulle kunhan on hyvää ja on mun makuun.
    Viimeksi muokannut pdz4; 01.01.14 kello 23:13.


    VAPETALES FROM THE EASTSIDE

    ** CLZ Mods **
    ** Squape rs **

    ** IPV D2 **
    ** Vapor giant mini V2.5 nano edition **

    Tulossa


     
     
  13. #193
    Höyrykone iisi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    1,112
    Lainaus Alkuperäinen postaaja defuncta Näytä viesti
    Tuo maustemarinadi ei kyllä oikein omaan makuun iske... Ajattelin tuon BBQ-soossin tehdä ihan itse, niin saa sitten siitä ainakin toimivan.

    Mitäs mieltä, kannattaisiko tossa hyödyntää paistopussia vai pitäiskö mennä ihan perinteisellä vuualla? Marinoitumaan laitan kyllä pussiin mutta muuten noista ei ole kokemusta, tuleeko hyvä vai kannattaisko enempi antaa hengittää?
    Marinointii ehdottomasti valkosipulia ja pussissa, josta ilma imetty pois. Vacuumiastia ois tietty paras

     
     
  14. #194
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Makuja on monia, mutta mun mielestä nyhtö kannattaa maustaa vasta nyhtämisen jälkeen. Repii vain kappaleiksi sinne rasvan ja lihanesteen sekaan, mausteet päälle ja takas uuniin joku 175-200C kunnes sokeri ja suola on sulanut lihaan.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  15. #195
    Höyrykone Tontza's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Porvoo
    Viestit
    1,115
    Minä laitoin kannelliseen vuokaan pulledin. Sitten vaan otat suurimmat nesteet pois kun 6-7h ollut ja revi lihan, bbq päälle ja takas korkeampaan lämpöön 30min.
    Meissä kaikissa asuu pieni sadomasokisti...
    Brake Yourself!
    Modit: Tumppi Full | Larma 2*18650 DNA30 | Chana with DNA20D | NemesisShined | G-Tube #86 | Sigelei 100W PLUS | ZNA Cloupor mod | SatModMini
    Atot: H-Atty | H16 | H-Dripper | Mister 510 | NautilusBVC | AspireAtlantis | Delta II | Subtank Nano

     
     
  16. #196
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Lainaus Alkuperäinen postaaja pdz4 Näytä viesti
    Tuosta en tiedä mutta kaverilta tämän reseptin sain. Mulle on ihan sama mistä resepti tulle kunhan on hyvää ja on mun makuun.
    Huumoria kehiin nyt hyvä mies

    Tässä tulikin jo pari varsin oivaa vinkkiä, iisi sen hyvin sanoikin, valkosibali unohtu vallan. Taidan mennä tolla marinoinnilla + viimeistely nyhdön jälkeen, kiitoksia kaikille
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  17. #197
    Höyrykone iisi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    1,112
    Saas nähdä millasta pizzaa tänään tulee. Taikina kylmäkohonnut kaksi päivää jääkaapissa.
    Vaikuttaa jopa siltä, että sen sais pöydästä irti ilman pizzalapiotakin

     
     
  18. #198
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Väänsin pitkästä aikaa vuosikausiin oman lihasoossin:



    BBQ-tyyppinen, makea chilivalkosipuli jossa hintsu Dijon-sinapin taustapotku. Aivan käsittämättömän rokkaavaa soossia!

    ~900g tomaattimurskaa (kuoritut tomaatit käy myös)
    1½ dl vettä
    ½ dl etikkaa (itse laitoin silmämittaisen lorauksen)
    1 iso valkosipuli
    2 punaista paprikaa
    2 isoa punaista chiliä
    2 pientä punasipulia

    3 tl Maille Dijon sinappia
    1 tl mustapippuria
    1 tl grillausmaustetta
    1 tl paprikajauhetta
    2 tl oreganoa

    500g hillosokeria

    -

    Kiinteät ainekset blenderissä pieneksi/keskikokoiseksi silpuksi + vesi ja tomsut kattilaan. Mausteet sekaan ja kiehautus + annetaan kuplia 4:lla noin 30-40min. Lisätään hillosokeri samalla sekoittaen ja kiehautetaan pikaisesti + annetaan 3:lla kuplia about 15min (riippuu ihan hillosokerin ohjeesta, itse käytin sen 15min). Sekoittele huolella välissä. Pintasakan voi poistaa jos haluaa, itse kaavin pikkasen turhia pois mutta tässä ei pahemmin sitä edes tule. Etikka lisätään viimeisenä kun soossi on levännyt pienen hetken eikä ole enää kuplivaa.

    Annetaan jäähtyä ja vetäytyä yön ylitte, ja se on siinä. Perrrkele.

    e. Tästä saa todella nopeasti ja helposti tehtyä "chunky" tyyppistä, eli vähemmän vettä ja käyttää kokonaisia tomaatteja sekä pilkkoo ainekset isommaksi siivuiksi. Käy hyvin tällä tavalla tortillasoossiksi tai dipiksi, alkuperäinen respa on enempi ihan kastike eritoten possulle/kanalle.
    Viimeksi muokannut defuncta; 02.01.14 kello 19:54.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  19. #199
    Sulle taitaa toi bbq upota aika tehokkaasti

     
     
  20. #200
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Kyllä sitä tulee käytettyä ihan mihin vaan, nytkin muhii ajatuksissa useampi resepti jotka on keskittyneet kastikkeen ympärille
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •