Sivu 181 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 81131171177178179180181182183184185191231281 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3,601 - 3,620 / 5698

Aihe: MISTer -hybridi

  1. #3601
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    899
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Ne on niitä legendaarisia dry hittejä Coili käy kuivana
    Ja miksi? No siksi, että vastus on irti silicasta ja kuumenee punaiseksi. Mites tuo nyt sitten meshin hotspotista eroaa?


    Savuttajäsen nro 66

     
     
  2. #3602
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Eipä taida olla hotspot kun ei ole oikkarissa.
    Käytännön ero makuelimissä olematon, mutta oikeat termit kunniaan!
    Se ero tulee siinä, että tuo ei polta lankaa poikki ihan yhtä äkäseen, koska silica.
    KGO & Twist

     
     
  3. #3603
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Lainaus Alkuperäinen postaaja NicoTimo Näytä viesti
    Ja miksi? No siksi, että vastus on irti silicasta ja kuumenee punaiseksi. Mites tuo nyt sitten meshin hotspotista eroaa?
    Koska hotspotissa kanthali ottaa sen spotin kohdasta maihin, silica ei johda sähköa joten näin ei voi käydä. Hehkuva lanka tosin on sama molemmissa , kanthal ei osu wickaus materiaaliin ja käy kuivana.

     
     
  4. #3604
    Höyrypää

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    JKL
    Viestit
    792
    jos tarkkoja ollaan niin hotspottihan on kuuma kohta, sen kummemmin määrittelemättä et mikä sen aiheutti o:

     
     
  5. #3605
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Jos tätillä on munat se on setä ja toisinpäin
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  6. #3606
    Näin miekin sen päättelin. Olin väärässä! Dry hit, pahan makunen on se, silti, YÖKS.


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  7. #3607
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mrs Darcy Näytä viesti
    Näin miekin sen päättelin. Olin väärässä! Dry hit, pahan makunen on se, silti, YÖKS.
    Ai se munallinen täti
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  8. #3608
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762
    Jassolla hyvät vertaukset.

    Alunperin nimitys hotspot on annettu ilmiöstä, jossa virta kulkee joko kokonaan tai hieman meshin kautta vastuslangan sijaan, saaden langan lämpiämään siitä kohdasta muuta vastusta enemmän.
    Eli ellei virta kulje koko vastuksen läpi on resistanssi pienempi, mikä aiheuttaa isomman virran jännitteen ollessa vakio.

    Silica-atoissa ei hotspot - kuuma piste - pidä konkreettisesti paikkaansa lainkaan. Lankaa lämmitetään joka kohdasta samalla teholla, on vain ja ainoastaan wickkauksen vika jos lanka käy kuivana aiheuttaen pahaa makua. Dryspot eli kuiva kohta kuvannee tilannetta silican kanssa paremmin.

     
     
  9. #3609
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lähinnä tähän pikku kinasteluun vedin ton täti-vertauksen
    Pienen asian ympärille saadaan sivutolkulla juttua. Hesellä kyl erittäin perusteellinen selvitys Kai senkin joku vielä asettaa kyseenalaiseksi
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  10. #3610
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Nyt mullekin tulee Mister.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  11. #3611
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762
    Sen jälkee voitkin alkaa myymään muita leluja.

     
     
  12. #3612
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Sehän tässä pelottaaki. Mutta ei kaikesta voi luopua, vaihtaa voi. Kun pitää tehdä videota. Tai "pitää." Ihan mukava harrastus kunhan on aikaa.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  13. #3613
    Komeasti oli kaivertanut toi edellinen microcoil .40 kanthalista meshin melko puhki. Ihme, ettei muka sen kummemmin mausta erottunut. Uusi syntyi .32 langasta kyllä suosiolla, tuntuis paremmalta.

    Yks juttu mitä tän laitteen kohdalla selvästi tulee vähäteltyä on tämä täyttö. Siis aivan mahtavaa, että voi suoraan apteekin pullosta kaataa eikä tarvi millään tippapullolla pelleillä.

     
     
  14. #3614
    Höyrykone _S_'s Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Satakunta
    Viestit
    10,375
    Samaa mieltä
    + Helppo täyttää vaikka 100ml potusta
    + Helppo käyttää pomminvarma rakenne kestää isältä pojalle
    + Helppo pestä ja kuivata
    + Setuppi (mesh) kestää liiankin kauan riittää kun pesee kuumalla vedellä joskus ja jouluna + joskus kuivapolttelee
    + Voi käyttää mesh / silica tai pumppulilla ilman kauheaa säätämistä kokoajan
    + Mahdollisuus muokata (putket & tankit) ja halvalla oman mieltymyksen mukaan

    kertokaa joku jos jotain negatiivista tästä on sanottavaa itse en keksi mitään

     
     
  15. #3615
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852
    Lainaus Alkuperäinen postaaja _S_ Näytä viesti
    Samaa mieltä
    + Helppo täyttää vaikka 100ml potusta
    + Helppo käyttää pomminvarma rakenne kestää isältä pojalle
    + Helppo pestä ja kuivata
    + Setuppi (mesh) kestää liiankin kauan riittää kun pesee kuumalla vedellä joskus ja jouluna + joskus kuivapolttelee
    + Voi käyttää mesh / silica tai pumppulilla ilman kauheaa säätämistä kokoajan
    + Mahdollisuus muokata (putket & tankit) ja halvalla oman mieltymyksen mukaan

    kertokaa joku jos jotain negatiivista tästä on sanottavaa itse en keksi mitään
    Miinusta sen verran että alunperin laite on tehty "silicahybridiksi", enkä itse ainakaan saanut silicalla wickaamaan tyydyttävästi, tyydyttävillä tehoilla. Meshillä setupoidessa oli alkuun paljonkin vaikeuksia. Tämän opittua tosin ei mitään valittamista. Kirkkaalla tankilla miinusta tulee tuosta wickaamista vaikeuttavasta ahtaudesta, joka tosin poistui imuputkea ja tankin sisimpiä kierteitä hiomalla. MUTTA kyllä tämän hintaiselta laitteelta toivoisi 100% toimintaa ilman mitään modausta. Muuten yhdyn täysin noihin edellä mainittuihin plussiin ja lisänä vielä halpa hinta kestävyyteen ja luotettavuuteen nähden (olettaen että osaat tehdä mesh -setupin).

     
     
  16. #3616
    Höyrykone _S_'s Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Satakunta
    Viestit
    10,375
    Itse olen kerran koittanut silicaa ja toimi hyvin (puffin hienosyinen kama) eihän tolla lasikuidulle kehtaa yli 20w mutta alle pitäs toimia hyvin
    Hyvä että tuli tuo kohta esiin -> -wickkaus kirkkaalla tankilla ilman modaus olen samaa mieltä että pitäisi toimia "paketista" ilman hieromisia (itsellä liemet 40/60 - 60/40)
    No harva ostaa herran varmaan ekaksi laitteeksi ja tietoa varmaan mesh käytöstä on siksi varmaan helpompi myydä "silicahybridinä ?"
    Hieno laite siksi omista 3kpl ja toivottavasti vielä saisin napattua yhden ainakin (saisi pyhittää minihatulle yhden)

     
     
  17. #3617
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    tampere
    Viestit
    21
    Tänään tuli misteri ja voi pojat....
    miks mä en oo aiemmin tätä hommannu

     
     
  18. #3618
    Jaahas, huomenna sitten setupoidaan. Ja reilulla kädellä.


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  19. #3619
    Höyrypää

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    JKL
    Viestit
    792
    tääl on misteri ollu jonku kuukauden kai ainaki nurkassa häpeämässä ku ei oo suostunu toimimaan sitte vaikka millä yrittäny lahjoa :l

     
     
  20. #3620
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    149
    Teettekö atomisaattorin posteille jotain erityisiä ylläpito-/huoltotoimenpiteita kuten tarkempaa puhdistusta, ja jos näin niin millä metodein?

     
     
Keskustelu Hybridit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •