Minua kiinnostaisi henkilökohtaisesti kuinka tämä eroaa e savukkeesta, koska kuitenkin sisältää nikotiinia.
http://www.apteekkituotteet.fi/epage...roducts/372185
Minua kiinnostaisi henkilökohtaisesti kuinka tämä eroaa e savukkeesta, koska kuitenkin sisältää nikotiinia.
http://www.apteekkituotteet.fi/epage...roducts/372185
En ole kokeillut, mutta käsittääkseni tuosta ei tule mitään höyryä eikä sen myötä monien kaipaamaa "kurkkutuntumaa".
Tylsä vaihtoehto oli ja näytti ihan tamppoonin imeskelyltä.
KGO & Twist
kurkkuun tulee yrjöntunne, maistuu pahalta. oksetusefekti on taattu! täyttä skeidaa
Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä."
Inhalaattorista siis imetään kiinteästä nikotiinipatruunasta nikotiinia semmosesta muovikotelosta. Taatusti kaikki nauraa ja ittelle tulee kurkku kipeäksi ja itku. Ei tuo auta millään tavoin tupakoinnista vieroittamiseen, päinvastoin suorastaan kannustaa palaamaan analogisiin.
Ensimmäistä kertaa kun maistelin e-savuketta, ajattelin että siinä on joku tuttu sivumaku. Kesti hetken tajuta, että sehän on tuo apteekin inhalaattorista tuttu nikotiinin maku. Muuta yhteistä niillä ei sitten olekaan. Täyttä kusetusta toi inhalaattori.
Täsmentääkseni, olen siis käyttänyt inhalaattoria parin viikon ajan, kun ajattelin että sen kanssa ilkeää mennä tyydyttämään tapariippuvuuttaan tupakkipaikalle (työ)kavereiden ja muiden kanssa. No, ei onnistu. Jotenkin se höyryttömyys siinä jättää sen sellaisen "voiton tunteen" pois ja tupakkaan jää edelleen se kaipuu. Touhu tuntuu ja näyttää typerältä. Lisäksi tuo on aika överisti liian vahvaa, ainakin itselle tuli jo muutamasta henkosesta kurkkuun semmonen kuristava tunne.
Sähkötupakointi ajaa mulle saman asian kuin tupakointi, jos tarve vaatii. Yksin kotosalla kyllä höyryttelen koneen ääressä, mutta töissä tai kavereiden kanssa hyppään siihen normaaliin sykliin, jossa käydään tunnin välein parvekkeella tai kahvitauolla tupakkapaikalla. Mitään en analogisissa kaipaa, päinvastoin. Ajatuskin siitä pskan mausta suussa joka aamu etoo.
Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä."
Diplomin arvoinen suoritus kyllä. Omat lensi roskikseen ensimmäisen illan jälkeen, kuten purukumit, microtabsit ja laastarit. Reseptipillerit olivat sitten asia erikseen, mutta niitä ei oikeasti voi suositella kenellekään.
KGO & Twist
Joo, työkaveri kanssa veti röökiä samalla, kun e-savuketta. Nyt sillä hajos sekin jokin aika sitten ja odottelee uutta vedelleen tietysti normaaliin tahtiin analogisia. Itse en ole koskenutkaan analogisiin, kun e-savukkeeseen siirryin. Nyt 8 päivää ollut polttamatta ja vaikka vähän mieli onkin tehnyt, niin ei kiitos kyllä enää. Kun alkuun on päässyt, en halua enää ikinä siihen pas***n palata. Ja oikeesti pidän tästä e-savukkeesta todella paljon, vaikka sekin on jäänyt vähälle. Tänään en ole ottanut henkostakaan, ei vaan oo tehnyt mieli. Parhaillaankin otan olutta, eikä nytkään tee mieli sitä kessua vedellä, saatikka e-savuketta. Joten itse täytyy kyllä olla todella kiitollinen tästä keksinnöstä, koska 14vuoden polttamisen aikana en ole koskaan pystynyt olemaan päiväkään ilman röökiä ja vielä näin helpolla! Toivottavasti e-savuke tulee yleistymään, eikä sitä koskaan kiellettäisi ainakaan suomessa.
E-savukkeessa muodostuu (nikotiinipitoista) höyryä, joka imetään halun mukaan keuhkoihin. Mainitsemassasi tuotteessa nikotiini imaistaan nestemäisenä, jolloin se jää suurimmalta osin suuhun/nielun limakalvoille.
Osa tupakoinnin/vapoilun nautinnosta on imemisen aiheuttama tunne ja savun antama visuaalinen havainto. Sitä mainitsemasi tuote ei anna.
Havaintojen mukaan e-savuke on tehokkaampi tapa lopettaa tupakointi, nikotiiniriippuvuus laimenee aikaa myöten myös e-savukkeella.
Inhalaattorin patruunat on omien nesteiden tekemiseen kun sota tullin kanssa oli kovimmillaan :P
Veteraanit varmaan muistaa kun lillutettiin glygolissa noita. "Oi niitä aikoja".
http://www.e-savuke.com/forum/tee-se...i-d-145.0.html
Missähän laurijan on...
Inhalaattorin "höyryt" ovat kylmiä ja nikotiinia tulee hyvin niukasti. Jos inhalaattorin läpi imee lämmintä/kuumaa ilmaa, alkaa nikotiiniakin irrota ihan eri tavalla ja tulee jo kurkkutuntumaakin. Kun kokeilin joskus aikanaan, tuntui että nikotiinia tuli niin huonosti, että inhalaattoria piti imeä melkein tauotta. Inhalaattorin nikotiinimäärä myös laskee vähitellen eikä se indikoi mitenkään milloin se on loppu.
Sähkötupakalla voi puhallella vaikka renkaita, valita maun, säätää vahvuutta ja nikotiinin saannin saa alkuvaiheessa helpommin riittäväksi vaikka vahvemmilla litkuilla. Paljon toimivampi konsepti mielestäni.
Itellä joskus tuollanen oli ja siinä 10mg kapselit.. hyvin tuntu kurkussa mutta maistunu millekkään... tuli vaan kurkku karheeks.. ja jäi tuo höyry/savu uupumaan.. mutta mallentaa kans tupakkia ihan kohtuudella.. ei suinkaan niin paljon ku esauhut. Jätin sittenn pois ku aina jäi joku puuttumaan tuosta.. ja makso enemmän ku tupakan poltto...