Tuossa linkki mistä itse aikoinaan oppia hain https://murobbs.muropaketti.com/thre...-jerky.450179/
Jokaisella toki omat makunsa, ketjun Frissyn perus marinaadi hyvä kunhan muokkaa itselle sopivaks. NAM!
Tuossa linkki mistä itse aikoinaan oppia hain https://murobbs.muropaketti.com/thre...-jerky.450179/
Jokaisella toki omat makunsa, ketjun Frissyn perus marinaadi hyvä kunhan muokkaa itselle sopivaks. NAM!
Itse pistin (kasvi)kuivaimen hyrräämään (tosi äänekäs ) noin 8h sitten, (nyt aika noin 6.00) liha mahtui sentään sen 7 tasolle aika väljästi :P
Ostin paketin paahtopaistia, taisipa olla kilon pala, leikkasin siitä ohkasia (ainakin yritin) slaisseja ja syiden suuntaan jos mahdollista, pala oli aikalailla kolmion muotoinen
Mausteeksi suolaa, pippuria, sipulijauhetta, valkosipulirouhetta (jauhe oli loppu ja ostin vahingossa rouhetta), Cheyennepippuria, chilijauhetta (aika mietoa joten sitä lorahti reilummin)
sekoittaessani lisäsin tilkan öljyä kun ei meinannu mauste levitä mutta kyllä tuo sitten öljyn kanssa levisi, olis voinu sekoitella enemmänkin mutta menköön nyt näin, päivällä vois jo pienempiä palasia maistella :P
noniin.... noin 12h sitten :P vielä tuntuvat rasvaisilta mutta maukasta on, chiliäkin löytyy
no miksen saa kuvaa näkymään
https://www.dropbox.com/s/e8l6sbhmlc...erkya.jpg?dl=0
Halsteribroileri, toiinen kokonainen broisku sai sidukkatölkin rectumiin ja molemmat savupömpeliin
höyryä 17.1.2012 alkaen.
Ainakin se tölkkipersekana on toimiva. Olen saanut maistaa kaasugrillillä ja uunissa tehtynä, joten täytyy sen toimia savustettunakin.
Pitääpä yksi tölkki tosiaan uhrata savustuksessa ennen pakkaskelejä.
Hyvä että muistutit miten saa mehevän tipun tulemaan pienellä vaivalla
Kypsytellessä on hyvä aika nauttia virvokkeita...
Tollasessa pönttöhöyrysavustimessa tulee aina mehevää kun lämmöt pitää aisoissa.
höyryä 17.1.2012 alkaen.
Nyt pullahti pöntöstä tölkkibroisku
höyryä 17.1.2012 alkaen.
1kg hirvenlihaa. Puoli purkkia tuota hp:n kastiketta ja 100ml kikkomanin (hyvin suolaista) soijakastiketta niin on mun makuun. 3-4h marinaadissa jonka jälkeen talouspaperilla kuivaksi lihat ennen uuniin laittoa. Ei ole erityisen väkevää, mutta chiliä ym. pippuria voi laittaa mututuntumalla lisää jos tykkää väkevästä oikein IMG_1508[1].jpg
Minä liputan edelleen sen savuchilin (chipotle) puolesta lisäpotkua haettaessa Esim. Tabasco Chipotle voisi toimia tuossa aika hyvin, jos ei halua jauhettua chiliä käyttää.
Pitäiskin varmaan tilata Amerikasta tällainen puolen gallonan puteli, kun pikkupullosta häviää puolet jo yhteen kebuun No nyt mun alkoi tehdä mieli sitä nahkasalaattia, vaikka iltapuuro (oikeasti) on jo lautasella...
tabchip.jpg
Hyvää itsenäisyyspäivää.
IMG_20171206_174132_resized_20171206_054527370.jpg
Nyt tarttis pientä neuvoa, miten villisian jauhelihalle tehdä? Voiko sen paistaa ihan pannulla vai sitten sekottaa johonkin normijauhelihan sekaan?
Tietämättä sen enempää kun ei villin sian jauhelihaa ollut. Mut eikait se sen kummempaa ole.
Pannulle vaan, ja jos ei maistu niin "normi" jauhelihan kanssa sitten sekoitat.
Lohta oli saatava mutten ihan tavalliseen tapaan viittiny syödä joten tein "Lohta salaatilla" annoksen (n. 300g Lohta :P )
https://www.dropbox.com/s/qv2scdb5um...tilla.jpg?dl=0
viime viikonlopun viiskymppisistä selvitty
IMG_20180106_184229_resized_20180107_121255645.jpg
Kiitokset emännälle
Onnea. Näyttää siltä, että kannattaakin kiitellä.
Kaikki epäoniistuu jotenkin.
"Not a bad life really"
muksut viikonlopun maailmalla ja emäntä iltavuorossa joten nyt oli hyvä mahdollisuuus pitkästä aikaa paistella silakoita jotka eivät samantien "häviä parempiin suihin".
Silakoita noin kilo.
Ruisjauhoja.
Suolaa.
Valkopippuria.
Öljyä ja voita paistoon.
Mausteliemi:
Vettä 7dl.
etikkaa 2dl.
Sokerii 1.5dl.
Maustepippurii 10.
Laakerinlehteä 2.
Sipuli.
Kuumenna mausteliemi kattilassa niin että sokeri sulaa ja jäähdytä.Viipaloi sipuli ja asettele osa kepun pohjalle. Päälle paistetut silakat ja lopuksi loput sipulirenkaat. Kaada mausteliemi joukkoon, kevyt paino päälle ja kansi kiinni.
Päivän parin päästä naatitaan ruisleivän kera.
Eilettäin tuli ekaa kertaa kokeiltua Italialaista lihasoosia ragua.......tai ainakin jonkinmoista muunnosta siitä.
Kasleria noin kilo.
Nautaa ei ollut muuta kuin jauhettuna(600g) joten siitä lihapullia.
Punaviinin sijaisena hääri lihaliemi.
Tomattimurskaa 3tlk.
Tomattipyreetä 3rkl.
Sipuli.
Valkosipuli.
Oliiviöljy.
Suolaa.
Mustapippuria.
Ripaus chiliä.
Fariinisokeria pari rkl.
Kaslerin paloittelin sopiviksi paloiksi ja paistoin pinnat kiinni.Lihapullat myöskin käytin hetken paistinpannulla jotta pysyisivät paremmin koossa ja vielä silputun sipulin kuullotin pannussa.
Iso kattila jonne lihat ja sipulit. vähän lihalientä ja kiehautus jonka jälkeen loput soosit ja mausteet kattilaan. Sekoitus ja levy ykköselle.Haudutin kannen alla noin 8 h. Välillä sekoittelin ja tarkistin jotta kuplii harvakseltaan ja nestettä oli riittävästi.
Testiajo pastan ja vaalean leivän kera jota dippailin soosiin.
Kyllä ne Italian mummelit tietää miltä ruuan pitää maistua........Niin tai täähän oli oma versioitu versio mutta kuitenkin.
Karhu&rotulihaburgeri pekonihillokkeella.
Paras hamppari mitä oon koskaan tehny...
Hyvää jussia höyryväelle!
Lähetetty minun SM-G960F laitteesta Tapatalkilla
höyryä 17.1.2012 alkaen.
Hyvän näköinen ainakin, mutta eikö karhun joudu kypsentää aika kypsäksi Trikiinin takia? Toi pekonihilloke kuulostaa melko hyvältä.
Itse teen aika simppeleitä burgereita, mutta pekonin asemesta vois kyllä tota hilloketta kokeilla.
Hirvestä oon joskus burgerin tehny ja oli kyllä kanssa pirun hyvä.
Jusseja vaan ja voisit näyttäytyä täällä useamminkin.
-Gerstensaft über alles!
Björn
Ravintolassa kerran maistanu stä vaan ja ei kovin hyvä makuista.
Sen maistelun perusteella vain sorkkaeläimet parempia.
Toki mielipiteeni on vain omani.
Voihan se olla että huonosti valmistettu. Toivon että mielipiteeni muuttuu jatkossa ja hyvää lihaa tulee vielä eteen.