Haluisko joku kertoa tälläselle rta alottelijalle et mikä ero on single ja dual coilissa? Siis mikä siinä singlessä on mitä ei dualissa ole? onks nää enemmän mtl höyryttelyyn?
Haluisko joku kertoa tälläselle rta alottelijalle et mikä ero on single ja dual coilissa? Siis mikä siinä singlessä on mitä ei dualissa ole? onks nää enemmän mtl höyryttelyyn?
Ei suoranaisesti. Onnistuu myös dtl mut itelle ainaki enemmän mtl tää merliini ja ylipäätää sinkkucoilit. Singlecoilissa tulee vaan yks coil ja dualissa 2 (se varmaan oli jo tiedos). Kahella saa enempi höyryy ja käytetään/vaatii isompia virtoja. Merlinissä ainaki vähä semmonen base et vaikka ois mahollista tehä duali ni ennemmin menee vaan sit sinkul. Ihan omista tottumuksista kiinni et kummasta tykkää enempi. Merliini sinkulla on kyl loistava
Minäkin käytän singlecoilia kun pääsee puolet vähemmällä työlläkin. Ootteko muuten pesseet coileja esim, etikka ruokasooda liuoksella vai vaihdatteko vain uuten kun riittävästi karstoittuu? Itse en ole kokeillut pestä, mutta mahtaako onnistua..?
Mä vaihdan coilit suunnilleen kerran viikossa ja pumpulit 2-3 kertaa/viikko. Ei tietty tarttis niin usein vaihtaa, mutta täytyy aina olla jotain näperreltävää . Onhan tää Merlin tosiaan ihan jees tankki, mutta kyllä Griffin on ihan toiselta planeetalta tähän verrattuna. Ainoa miinus Griffinissä on, että vähän työläämpi rakentaa, mutta höyryt on kyllä paljon paremmat ja maukkaammat.
Itse tykkään kanssa dualeista. Tämä Tepan mainitsema "enemmän on enemmän" ideologia menee ilmeisesti niin, että dual coileista enemmän:
- höyryä
- makua
- nesteen kulutusta
- virran (=akkujen) kulutusta
...verrattuna single coileihin. Itse ainakin allekirjoitan tämän.
Ja ettei ole ihan OT-viesti, niin kyllä Merlin sinkkunakin ajaa asiansa mainiosti DTL-höyryttelyssä.
E. Sanamuotoja vähän väännelty.
Viimeksi muokannut Pottula; 19.09.16 kello 01:41.
"Not a bad life really"
Ei tuu uni...
Mutta löytyi hyviä ideoita Merlinin setupeiksi.
https://www.instagram.com/redheadedbstard/
esim:
Ja nyt ei kyllä enää tule uni.
Coilin vaihtopäivä: SS316L AWG 24 0,5mm, 4mm spaced coili 0,41ohm. Fuchai 213 lämpösäädöllä 210c, 57,5W, antaa höyryä kiitettäväsi ja makua piisaa. Ei jää Griffinille 25 maussa yhtään Vanuna Cotton Bacon v.2. Fuchaissa ei mitään ongelmia SS lämpösäädöillä eli toimii oikein hienosti.
Rautalangan vääntelypäivä tuon punapääpeijoonin innoittamana,
Eka piti kokeilla tuota "dual-sinkkua", mutta meni vithuiksi kun tuli liian korkea ja yläpuolen poikkipumpuli tukki hormin...
Siitä sisuuntuneena revin narut mäkeen ja uutta tilalle - nyt 24/30 claptonista monstericoili 5,5mm halkaisijalla josta tuli 0,63Ω.
Pumpuleita laitellessa arvelin että ei tämä voi kyllä mitenkään toimia, mutta eikö perkule, 45W kärsii tuupata ketjussa - 50W menee vielä vikkauksen puolesta muttei kärsi henkeen vetää.
Kiitos jorpakko kun laitat testejä ja kuvia!!! Näitä pitää itse kokeilla perässä! P.S. Kuvat on tärkeitä!
"jäniskevennys"-kuva Ei tuo logo mennyt ihan putkeen ekalla yrittämällä ja rosteri Merliniä odotellessa maailmalta virkaa tekee Avocado IMG_1054.JPG
Katajaa juu. On kyllä mahtanut olla hyvät tuoksut saunassa! Ei ihan halpa saunalaudoitus varmaankaan...