GG Odysseus
Valmistaja: Golden Greek Ecigs
Kotisivu: www.ggecig.com www.e-cigarette-wiki.com/index.php?title=Odysseus
Ostopaikka: www.e-cigz.co.uk
Hinta ostohetkellä: 90€
Malli: Odysseus short mode
Kokonaispituus: 38mm
Takuu: Elinikäinen
Yhteensopivia malleja: kaikki 510 liitäntäiset, adapterilla tai ilman.
GG Odysseus on muuntuva itserakennettava atomisaattori yhdistettynä neste tankki systeemiin. Ensimmäinen versio Odysta on pelkästään lyhyt versio jossa 510 liitos ja itserakennettava atomisaattori, Odysseukseen ilmestyy "lisäosa"pakkaus alkuvuodesta jolla laajennetaan systeemi käyttämään valmiita cartoja, e2:sia, atomisaattoreita jne jne. Lisäksi päivityksessä tulee ikkunallinen jatko tankkiin jolloin tilavuus nousee 3millistä 7milliin.
Itselläni oli kuten monella muullakin iAttyyn ja Odysseukseen tutustuneilla, hieman epäselvää mikä tulee olemaan laitteen koko funktio ja ominaisuudet. Myöskin täytyy myöntää että olin huolissani siitä että laite tulisi olemaan hyvin monmutkainen. Imeo joka tekee Odysseukset ja muut GG laitteet on siitä miellyttävä tuottaja ettähänellä on aina kaikista laitteista iso määrä videoita käyttäjien opastukseksi ja samoin oli myös Odysseuksen tapauksessa. Saatuani E-cigzilta paketin odotin hirveää kasaa irto-osia mutta itse asiassa pussista tipahti vain kuplamuoviin pakattu koottu Odysseus, pussi jossa no-resistance ja resistance lankaa ja wickkia. Imeon videoiden avulla kiersin itselleni ensimmäisen kokeilu aton ja päädyin n. 2ohmin vastukseen. Videot auttoivat myös koko laitteen kasaamisessa ja n. 5minuuttia laitteen saamisesta olin jo saanut sen toimintakuntoon. Vaikka Odysseus vaikuttaa vaikealta ja tekniseltä laitteelta on se loppujen lopuksi hyvin looginen ja helppo käyttöinen, erityisesti noitten GG opastusvideoiden takia. Yleinen ongelma on ollut että Odysseuksen keramiikka osasta on tullut parfyymimaista makua alkuvaiheessa mikä johtuu sen asetukseen käytetystä vaseliinista, tämän ongelman sain ratkaistua uittamalla keraamista osaa yhden illan maidossa jonka jälkeen maku oli poissa.
Odysseuksessa on säädettävä nesteen syötön määrä, kun suu kappaletta kierretään avataan ja suljetaan nesteen syöttöä, tämän ansiosta olen saanut kaikilla tehoilla 3.7-7.4 välillä atomisaattorit toimimaan ilman kuivumista joten tuohon olen tyytyväinen. Nestettä saisi kyllä mahtua enemmän ja odotan innolla että isompi tankki osa tulee päivityksen mukana jolloin Odysseukseen tulee myös läpinäkyvä osio josta näkee nesteen määrän. Repairable attyksi laite on ehdottomasti sitä parhaimmistoa, rakenne on innovatiivinen, helppokäyttöinen ja kaikin puolin hyvin laadukkaasti toteutettu. Tulevien päivitysten myötä Ody saattaa siirtyä omaksi suosikiksi atomisaattori modien luokassa. Miinuksena on mainittava melko reilu ilman tulo, jos tykkää tiukemmista imuista niin Odysseus antaa aika vähän vastusta, tämän asian saa kyllä korjattua jos sattuu olemaan GGTS ilma määrän säädöllä.
EDIT: Löytyihän se jippo tuohon imun vastuksenkin säätöönkin ilman apulaitteita. Nostan Imun 8/10:stä 9/10:neen tämän johdosta.
Laajennettavuus: 10 / 10
Käytettävyys: 10 / 10
Imu: 9 / 10
Ulkonäkö: 9 / 10
Hinta/laatu: 9 / 10
Kokonaisarvosana: 9+ / 10