Okei, vähän tuontapaisesti oon sen täytön tehnytkin. Tosin jos ei oo tarvinnu saada tankkia mitenkään täyteen, niin oon täyttäny pohjan kautta. Ton puhalluksen taas oon tehny ilmat auki ja kohtalaisen kovaa, että ne ylimääräiset tulis sieltä ilmarei'istä pois. On sekin kai jotain auttanut, mutta ehkä täytyy koittaa myös noin.
Jotenkin tuntuu, että tuo toimisi sitä paremmin, mitä vähemmän nestettä on tankissa. Voi toki olla, että silloin vaan on kulunut riittävästi aikaa täytöstä. Joka tapauksessa se vähän hämäsi, kun tässä videossa sanottiin asian olevan juuri päinvastoin: https://youtu.be/efQL3ztKLhs?t=2m24s Eli että liian tyhjällä tankilla siellä olisi negatiivista ilmanpainetta, joka jotenkin työntäisi nestettä vastukselle. Maalaisjärjellä en kyllä ymmärrä miten se niin menisi, mutta en toki ehkä ymmärräkään kovin tarkasti miten nuo tankit toimii. Meikäläisen logiikalla täydessä tankissa olis kovempi hydrostaattinen paine, mikä painais sitä nestettä liikaa pumpulista läpi, kun taas sitten tyhjemmällä tankilla tilanne normalisoituisi.
Btw, otin jossain vaiheessa drip-tipin irti (kannet kiinni, ilmaraot auki), ja hetken päästä huomasin, että ilmaraoista oli vuotanut kohtalaisen paljon nestettä. Oliko tuo sattumaa vai vaikuttaako se drip-tip tankin paineeseen jotenkin? Tarvis kai jotain läpileikkaus-animaatioita tosta systeemistä, että oikeesti tajuais miten se toimii![]()