Kohta 3 viikkoa päivittäisessä käytössä ollut sigelei 213, Funchai 213 saapuu vara laitteeksi maanantaina.
En kyllä ole mitään moitteen sijaa laitteesta löytynyt.
Plussat:
-jämäkkä
-pieni
-sopii hyvin käteen
-hyvän näköinen
-preheat
-hyvät napit ja 510 liitin
Ainoa miinus on kaiketi tuo lämmönsäädön toiminta. Siitä ei minulla ole kokemuksia kun pelkästään watti puolta käytän kaikissa laitteissa. Tehoja pyydän max 120w ja antaa mitä pyytää. Tuo preheat ominaisuus on tosiaan loistava. Clapton setupit kestää pidempään kun saa nopeasti lämpöseksi eikä tarvii liian kuumana ottaa jälkipolttoja.
Paperilla laskeskelin että 0,15 muumin setupilla tuo 213w pitäis tulla ulos ihan leikiten stepdownin ansiosta. Joku sähköön paremmin perehtynyt voi asian tietysti varmistaa tai kaavani korjata
. Mutta se nyt kaiketi on selvää, että jos tarvitsee tosissaan 213w tehoja, on 2 akkuinen laite alitehoinen ellei halua vara pattereita panosvyöllä mukana kuljettaa.
Kaava:
2*4,2v*0,95=7,98v (piirin hyötysuhde 95%?)
7,8v-2v=5,8v (akkujen kyykkäys 1v/akku?)
5,8v*5,8v/0,1579 Ohm=213W
5,8v/0,1579 Ohm=36,73A (18,37A/akku)
Katsoin kohu revikan sigeleistä ym. asiaan liittyvän myllytyksen. Kyllä saisi laittaa sigelein PR osaston vaihtoon. Onhan tämä tietysti täysin ilmaista mainosta firmalle koko ajan. Onko se sitten fixua, nähdään myöhemmin. Itse olen laitteeseen tosiaan pirun tyytyväinen ja suosittelen muillekin jotka sitä lämpösäätöä eivät tarvitse.