Kyllä
En
[19:45:51] <@Mikaheli Mua oikeesti ihan sylettää ihmiset jotka polttaa tupakkaa
[19:45:59] <@Mikaheli Itsehän olen ollut viikon polttamatta
ECF:lla on semmonen käytäntö, että muistaakseni ensimmäiset viis viestiä piti kirjottaa alottelijoiden osioon, jonka jälkeen vasta muut osiot aukes.
Heh, sattuipa muitakin ärsyttämään sama asia josta juuri äsken raportoin ilmoita valvijille napin kautta ja sen jällkeen lueskelin tätä topic:a
Itse olen modena eräällä isohkolla foorumilla ja muutaman moden voimin pienellä työllä kylä ehditään vastaavat topic:t yhdistelemään tai lukottamaan heti alkuunsa ja ohjaamaan lukijat oikeaan topic:iin, yleensä uusi käyttäjä ei ole vielä hahmottanut foorumia kokonaisuudessaan eikä osaa tai tajua vielä etsiä vastaavia aiheita ja kysyä siellä tai sitten ajattelee, että ei ole sopivaa esittää omaa asiaansa toisen topic:ssa
Tuo muutama ensimmäinen viesti vain tiettyyn aihealueeseen voisikin olla näppärä tapa alussa ehkäistä muiden osioiden "spämmiä"
Ite oon kans modena tommosella foorumilla missä tulee ~10 000 viestiä kuussa. Musta ei oo järkeä alkaa niputtaa noita koska sitä tosiaan tehdään maailman hamaan tappiin saakka.
Tuolla toisella foorumilla meillä on just tommonen "Uusien jäsenten kysymykset" mikä ajaa musta asian enemmän kun hyvin.
En edelleenkään kyllä lähtis uusia käyttäjiä rajottamaan mitenkään. Se vaan karkottaa jengiä.
[quote=pou;6734]
Olen tuosta samaa mieltä. Varsinkin kun vähän tekstejä täällä lukenutkin ymmärtää, että porukassa aika rajoitetusti roikkuu noita viisitoistakesäisiä murkkuja, jotka hyväksyy rajoitukset perusteella "siksiettä". Tuommonen aloittelijoiden osio ja joku huomiota herättävä teksti joka kehoittaisi tutustumaan FAQ-osioon.
Jospa tonne sähkötupakka-osioon tekis sticky-topicin "Aloittelijoiden kysymykset" tjsp. Tuolla sitte kaikki aloittelijat voivat kysyä samat ego-t kysymykset kuin kanssakumppaninsa edellispäivänä. Uudet tarpeettomat topicit lukotettaisiin ja kysyjä ohjattaisiin tuonne yleiseen threadiin. Näin pysyis edes joku kuosi tässä hommassa.
Eihän se kuosi siitä muuttuisi. Sitten vaan nää foorumit on täynnä lukossa olevia topikkeja joissa on kaikissa kaks postia.
Jos tehtäs noin, niin pitäs aina sitten yhdistää se uusi ketju siihen vanhaan, ja siinä on elämän aikana aika paljon tehtävää.
Itse suosin edelleen omaa aluetta alottelijoille, jossa voi sitten vaikka jokanen alottelija avata oman ketjunsa samalle kysymykselle mikä on kysytty sata kertaa.
Siellä saa sitten halukkaat auttaa ja ne ketkä ei jaksa tai kiinnosta niin ei tarvi nähdä niitä ketjuja ollenkaan.
Mutta joo, mä taisin tehdä tästä jo oman mielipiteeni selväks Eli eiköhän tohon joku muutos tule. Ja oikeestaan mikä vaan muutos on hyvä.
Sama "ongelma" jokasella keskustelupalstalla
Hirveästi en toki ole ajatellut tuota asiaa, että olisi oma osio aloittelijoiden kysymyksille, foorumi jota moderoin on sen laatuinen, että sinne ei tuollaista voi laittaa, mutta nyt kun lukee tuon pointtisi asiasta, niin olen ehdottomasti samaa mieltä.
Ainiin.. toi lainausten lainausten lainaus ominaisuus on mun mielestä ärsyttävä... riittäisi ihan vain se yksi lainaus, eikä tarivisi sen lainauksia tulla lisäksi, jolta lainataan. Jos joku ymmärsi mitä tarkoitan
Jooh, asia on kyllä huomioitu. Valiaikaisena ratkaisuna siivoilin vähän ja lisäsin ohjeistusta. Katsotaan pitääkö myöhemmin keksiä jokin parempi ratkaisu.
En ainakaan itse näe hyvänä ratkaisuna oikeuksien rajoittamista tai aloittelijoiden oman alueen - joka menisi varmasti helposti perseilyksi - perustamista. Toivottavasti ei niin pitkälle tarvitse mennä.
toi on just hyvä topicci, kunhan vaan ohjautuvat ensiksi siihen. kyllä tää hyvä tunnelma pitää pitää silti yllä. vituttaa vaan jos menee liian polizei-hommiksi. mehän ollaan jo lopetettu röökaamine, eli hermoja on.
Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä."
Tosi hyvän viestin kyllä kirjoitit, mutta epäilisin, että kun kukaan ei lue käyttöohjekirjojakaan ennen käyttämistä, niin tuokin jää lukemattomaksi.
Ei munkaan mielestä ihan tarvi oikeuksia rajoittamalla sitä tehdä, mutta jos on alue, jonne mode voi siirtää vastaavat ketjut, niin niistä pääsee helposti "eroon" poistamatta niitä, vaikka siinä siirtelyssä on modeille tekemistä, niin ei noita nyt tule satoja päivässä ei se työnä ole mitenkään mahdoton.
Yleensä noita turhia aiheiden aloituksia lie tekevät ihmiset, jotka eivät paljoa ole foorumeita käyttäneet ja niitä ihmisiä on jatkuvasti vähenevä joukko, kiitos tietotekniikan yleistymisen ja tupakan aiheuttaman kuolleisuuden
Jos uudet kirjoittelee tuonne yleiselle puolelle "kaikkien nähtäville" niin luulisin että vähän ainakin katsotaan millaisia ketjuja kehtaa aloittaa. Oma alue aloittelijoille on mielestäni melkein kuin lupa tehdä mitä lystää. Voin kyllä olla väärässäkin, ei ole kokemuista muilta foorumilta ylläpitopuolelta.
No joo noin laitettuna se kuulostaa aika härskiltä
Se ei toki ollut idea ollenkaan, vaan se, että ketjut joiden otsikko kertoo selkeästi, että kaveri ei ole jaksanut vaivautua lukemaan mitään ennenkuin kysyy siirrettäisi tuolle puolelle.
Kuten, "mistä tilata" tai "miten otetaan käyttöön" tai "mikä on carto" jne jne. Niinkuin varmasti olet tässä huomannut niin noita ketjuja tulee vähän väliä ja jos (ja kun) käyttäjiä tulee
lisää niin niitähän alkaa ilmaantumaan kuin sieniä sateella.
voiko joku kertoa miten iso avatar voi olla`?