Mitenkäs uusi tupakkalaki vaikuttaa sähkötupakointiin ravintoloissa? Taitaa loppua....
Hyvästi miitit baareissa ja vapefestit!?
Löytyisiköhän tästä maasta 50.000 allekirjotusta johonkin alotteeseen, että saatas tää sitten uudelleen käsiteltäväksi, kun asiat alkaa realisoitumaan? Viivyttelyä edes...?
Paljon tällä sivustolla on jäseniä? Muutama tuhat? Onhan tämä niin järjenvastainen laki sähköHÖYRYTTIMIEN kohdalla, että ei mitään rajaa !!! Tehdään nyt hyvät ihmiset jotain tän eteen, ei voi vaan katella vierestä, kun kohta kädessä on rööki, koska höyryttäminen tehdään mahdottomaksi.
Meille tuli jo talvella määräys et ulos höyryttelemään
Onneks voi valita semmosen nurkan, missä ei oo kessuttelijoita... Mutta siellä tupakkaringissä oli aina parhaat jutut ja nyt on vähän syrjäytynyt porukasta
Toki välillä pitää mennä sinne savun sekaankin et pysyy vähän "kartalla" talon asioista![]()
Tänään mietintöä käsitelty SoTe-valiokunnassa:
Keskiviikko 25.5.2016 klo 9.30
Hallituksen esitys eduskunnalle tupakkalaiksi ja eräiksi siihen liittyviksi laeiksi
Hallituksen esitys eduskunnalle tupakkalaiksi ja eräiksi siihen liittyviksi laeiksi annetun hallituksen esityksen (HE 15/2016 vp) täydentämisestä
Sihteeri esitteli mietintöluonnoksen.
Valiokunta päätti lisäasiantuntijoista. Päätettiin kutsua sosiaali- ja terveysministeriö kuultavaksi.
Mä olen varmaan vähän outolintu, kun mua ei haittaa ollenkaan vaikka höyryttely kiellettäisiin sisätiloissa yleisillä paikoilla. Jonkun kerran tuli kyllä ravintolassa ruoan päätteeksi vedettyä sauhut, mutta kun tupakointikielto astui voimaan, ei se mun elämää muuttanut. En käynyt välillä ulkona tai sulkeutunut tupakkakoppiin, joten tälläistä sisätilatupakointia ei tuon kieltolain jälkeen harrasteltua. Höyryttelyä en ole koskaan sisätiloissa edes harkinnut (paitsi tietenkin kotona) eikä nyt niin hirveästi ole edes tehnytkään mieli.
Sitten, kun höyryttely aletaan kieltää parvekkeella, jalkakäytävällä, suojatiellä, ulkoilmassa, festarialueella tms. 'vapaassa' ympäristössä, vitutus nousisikin jo ihan eri sfääreihin. Kyllä tuokin varmaan kohta onnistuu, onhan julkijuopottelukin kiellettyä, vaikka siitä nyt ei kukaan välitä. Vapelaitteen voi kyllä ruskeaan paperipussiin tunkea, mutta aika pitkään joutuu henkeään pidättelemään, ettei siitä jäisi kiinni.
Finnvape tuo meinaa mitä? perhana tää tulee kalliiks ku pitää vuoden loppuu asti hamstraa laitteitaOnko mitään suosituksia tulevaisuutta ajatellen
Toki en nyt ala panikoimaan koska paremmalta euroopassa näyttää ku jenkeissä kui meinaavat kieltää kaiken siellä.
Eli mitään ei vielä tapahdu, noissa kuulemisissa voi kesällä kestää KAUAN.
KGO & Twist
Ensin ajan läpi lakipykälän ja kehitän selkään laitettavan sadan litran tankin johon höyry pitää puhaltaa ja tienaan miljoonia. Seuraavaksi ajan lakipykälän läpi että ne myrkkyhöyryt pitää tyhjentää määrättyihin pisteisiin ja ne pisteet rakennan minä ja sitten minusta tulee monimiljonääri ja niistä rahoista riittää lain kannattajille ja asettajillekin. Eikös nämä hommat jotenkin tällain etene?![]()
Ei voi muuta sanoa kuin.
Vakavasti puhuen, etämyyntikielto on ihan hullun hommaa. Onneks tunnen kioski-yrittäjän jonka varmaankin saan ottamaan varastoihinsa nikonestettä, onhan meitä vapottajia näinkin isolla paikkakunnalla ainakin kaksi. Hirveää roskaamistahan se on että 10 ml puteleissa pitää ostaa ja lirauttaa isompaan että saa tarkemmat miksaukset tiivisteillä. Kaipa sitä saa myydä mauttomanakin, se vielä puuttuis että kaikkien nesteiden pitäisi maistua tupakalle/tuhkalle.
Elämme kovia aikoja ystävä hyvä.
Onko tuo nyt tullut voimaan, ettei nesteitä saisi tilaa enää ulkomailta vai mitä häh? Infoa ei meinaa löytää edes googlaamalla, tai sitten oon huono siinä. Uskaltaako siis enää heittää nesteitä tilaukseen, vai hyökkääkö valtio sen jälkeen joka suunnasta?![]()
Olisit lukenut VIISI viestiä ylemmäs niin olisit huomannut, että mitään ei ole vielä tapahtunut eikä tapahdu vielä aikoihin.![]()