Sivu 125 / 191 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2575115121122123124125126127128129135175 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2,481 - 2,500 / 3802

Aihe: Tupakkalaki uudistuu - lausuntokierros 28.9. asti

Höyrykonkari ovt's Avatar

Sijainti
    Järvenpää
    Jos pistän tilaten Mix n matchiltä muutaman 100mg/ml putelin varastoon niin onko parempi tehdä parin päivän välein useampi tilaus vai uskaltaako kerralla ottaa?

Höyrykone Kynä's Avatar

Sijainti
    Tuusula
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ovt Näytä viesti
    Jos pistän tilaten Mix n matchiltä muutaman 100mg/ml putelin varastoon niin onko parempi tehdä parin päivän välein useampi tilaus vai uskaltaako kerralla ottaa?
    Ite oon pitäny yleensä rajana kolmea.
    Joskus tilannu kyllä viisikin pulloa kerralla mutta pitää olla kyllä pirun hyvä selittelijä jos jää tulliin. Mitä enemmän paketissa kerralla on, sitä jännempää on odotusaika ja tietty suurempi onnistumisen riemu, paketin saapuessa ilman tullin teippejä.
    e. Ja oon myös vähän hajauttanut tilauksia eri toimittajille.

Kolmen kuukauden satsi yhdessä tilauksessa. Ei kai se vielä ole mihinkään virallisesti muuttunut.

Höyrykone Kynä's Avatar

Sijainti
    Tuusula
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Höyryhörhö Näytä viesti
    Mulla on vähän paha kutina että jotkut Euroopassa toimivat kaupat eivät enää lähetä toisiin maihin yksityisille kuluttajille mitään (laitteita ja niksallisia e-nesteitä ainakaan) 20.5 alkaen... Toivottavasti olen väärässä. Muutaman brittikaupan olen nähnyt ilmoittavan "Sorry to our EU customers but beginning 19.5 we will not ship to other countries". Hankaluudet liittyy kai siihen että rajat ylittävää etämyyntiä varten esim. englantilaisen myyjän pitäisi rekisteröityä sekä Englannissa että siinä kohdemaassa johon tavaraa myydään. Aika monet EU-maat ovat kieltämässä rajat ylittävän etämyynnin ja voi olla että pienellä yrityksellä ei ole mielenkiintoa rekisteröityä esim. Suomen kokoisessa maassa vain reilun puolen vuoden etämyyntiä varten. Nämä ovat jälleen vain omia spekulaatioitani.

EDIT: Taitaapa vielä tilanne olla se, että muissa EU-maissa kun briteissä ei ole edes tuota rekisteröintimahdollisuutta vielä valmiina... https://www.reddit.com/r/ecr_eu/comm...tions_removed/
    Ei perhana jos näin on. Mulla on laitehankinnat vielä vaiheessa kun oon keskittynyt nikotiiniin. Eli nyt sitä mania sitte menee kerralla aivan vitusti.

Pitää sitten tilata fasttechistä, mutta mistä sitten nesteitä?

Höyrykone Kynä's Avatar

Sijainti
    Tuusula
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tomi-50 Näytä viesti
    Pitää sitten tilata fasttechistä, mutta mistä sitten nesteitä?
    Eipä taida saada kaikkee ftltä mitä ajattelin ostaa. Kopiota kyllä. Nesteet saa sitten tietysti kivijalasta. Mutta kyllä nyt pitää hamstrata kun halvalla vielä saa. Mulla on jo varmasti vitamiinia yli oman tarpeen.
    Myyn sitten pois jos joskus lopettelen höyryttelyn.

Suomen eduskunnan twitter-tililtä poimittu 9 minuuttia sitten:
    "Uuden tupakkalain valiokuntakäsittely vielä kesken ja tästä johtuen voimaantulo viivästyy alkuperäisestä 20.5.2016 tavoitteesta."

https://twitter.com/SuomenEduskunta/status/728534698830467072
    Clipboard01.jpg
    Viimeksi muokannut wajokine; 06.05.16 kello 14:01.

Onneks nuilla on pitkät lomat, eli joskus ens keväällä vasta aloittavat hommat uudestaan.

Ainakin jonkun verran tulee lisäaikaa.

edit:
    https://www.eduskunta.fi/FI/tiedotte...imaantulo.aspx

​"Tupakkalain kokonaisuudistuksella on tarkoitus panna täytäntöön EU:n uusi tupakkatuotedirektiivi 2014/40/EU. Se tuli voimaan 19.5.2014. Suomen, kuten muidenkin jäsenvaltioiden, täytyy sisällyttää uudet säädökset kansalliseen lainsäädäntöön 20.5.2016 mennessä.

Uuden tupakkalain valiokuntakäsittely eduskunnassa on vielä kesken ja tästä johtuen voimaantulo viivästyy alkuperäisestä 20.5. tavoitteesta. Sosiaali- ja terveysvaliokunnan mietintö valmistuu valiokunnan arvion mukaan toukokuun 2016 aikana ja eduskunta päättänee asiasta kesäkuun 2016 puoliväliin mennessä."

Höyrykonkari

Sijainti
    Seinäjoki
    Toivottavasti tuo tarkoittaisi myös sitä, että siellä olisi rivit rakoillut ja saataisiin edes jotain myönnytyksiä.

Lainaus Alkuperäinen postaaja MikaV Näytä viesti
    Toivottavasti tuo tarkoittaisi myös sitä, että siellä olisi rivit rakoillut ja saataisiin edes jotain myönnytyksiä.
    Samaa mietiskelin, toivottavasti!

Höyrypää

Sijainti
    Kouvola
    Kantelu oikeusasiamiehelle, että eduskunta ei pysty pysymään sille asetetuissa tavoitteissa...

Saa nähdä,jatkuuko myös siirtymäajat nettiostoissa vastaavasti myöhemmäksi,eikö ne puhunut alunperin noin puolesta vuodesta,ettei jakeluketju katkea.

Etämyynnin siirtymäaika ei välttämättä muutu koska kesäkuun puoliväli --> 1.1.2017 on yli puoli vuotta.

" Mitä se minulle kuuluu mitä minä teen..."

Huh, olipa hyvä uutinen tuo voimaantulon lykkääntyyminen Tarkoituksenani on hankkia niin paljon laitteita ja niksapohjaa, ettei tarvitsisi enää lain voimaantulon jälkeen mitään ostaa (siistejä uutuuksia ja atopäitä ei lasketa ), sillä äskeisen irtisanomiseni johdosta raha voi tehdä jossain välissä tiukkaa jos uutta duunia ei löydy ja nyt harrastukseen tuhlaamani rahat on lähes kirjaimellisesti kuin niiden laittamista pankkiin tai ainakin sijoittamista. Kiitän sitten itseäni joskus syksyllä 2019, että panikoin nyt ja hamstrasin riittävästi...

Mites muuten,eikö tuo itse TPD ala vaikuttamaan EU:n laajuisesti jo 20.5,eli enää sen jälkeen mistään ei saa yli 20mg/ml niksaa?

Höyrykone

Sijainti
    Turku
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JayKay70 Näytä viesti
    Huh, olipa hyvä uutinen tuo voimaantulon lykkääntyyminen Tarkoituksenani on hankkia niin paljon laitteita ja niksapohjaa, ettei tarvitsisi enää lain voimaantulon jälkeen mitään ostaa (siistejä uutuuksia ja atopäitä ei lasketa ), sillä äskeisen irtisanomiseni johdosta raha voi tehdä jossain välissä tiukkaa jos uutta duunia ei löydy ja nyt harrastukseen tuhlaamani rahat on lähes kirjaimellisesti kuin niiden laittamista pankkiin tai ainakin sijoittamista. Kiitän sitten itseäni joskus syksyllä 2019, että panikoin nyt ja hamstrasin riittävästi...
    Multa loppui työt helmikuussa ja kaikki rahat on mennyt höyryttely-hamstraamiseen. Nyt on rahat kokonaan kertakaikkiaan loppu, mutta vielä toivoisin saavani ostaa lisää tiivareita ja atopäitä vielä ja varatiivisteitä laitteisiin. Toivottavasti aikaa on... Niksaakin lisää vielä tartteis. Onneksi sentään vahingossa kiinnostuin höyryttelystä taas uudelleen pari kuukautta sitten, koska luen niin vähän uutisia että tämä kaikki olisi tullut yllätyksenä minulle.

Höyrykone Tomassino's Avatar

Sijainti
    Spoon river County
    Keskity siihen niksaan.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

Höyrykone ajax universal's Avatar

Sijainti
    Oulu
    3 asiaa; niksaa, hyviä kestäviä rakennettavia atoja ja fatdaddy liittimiä.
    #cream_ass_lyfe

Kauppias gixxxer's Avatar

Sijainti
    Klaukkala
    Moneen kertaan on tullut täällä jo todettua että jos laitehankinnat alkaa muodostua ongelmaksi niin rakennetaan Suomessa erä haluttua laitetta jos vaan saadaan riittävästi tilaajia
    www.diablomods.net
    www.diabloliquid.net - Home of the premium US made e-liquids

Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

• Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •