"don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."
Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
Höyryttelypäiväkirja
maxresdefault.jpg
Eikö tuo oo tti? ( ei oo oma kuva)
Sidekick avattuna. Liner lockit sahassa ja puukkoterässä, muuten löytyy peruskamat. Hinta ja laatu kyllä kohdallaan, kuten kaikissa leathermaneissa. Gerbereistä en niin piittaa.
Höyryttelypäiväkirja
Mun lapset (vain Leathermanit kuvassa). En jaksanut alkaa availemaan jokaista hiton terää
Leathermans.jpg
Sullahan on melkein kaikki! Hyi etkö yhtään häpeä kun et oo muille jättänyt...![]()
Höyryttelypäiväkirja
Voi pinpula, unohdin kuvasta kokonaan leathermanin sakset... jotka on aivan helvetin epäergonomiset käyttää ja jäänyt laatikon pohjalle käyttämättömäksi. Painaa itsellä inhasti peukalon tyveä. Nuo tuli hankittua kun vielä työskentelin päivystyksessä.
Raptor.jpg
Leatherman Signal oli hetken harkinnan alla, mutta mä en ole koskaan tykännyt serrated edge:stä. Sellainen on vain tiellä. Ei ole tullut mitään uutta must-to-have letukkaa pitkiin aikoihin![]()
Kiitettävää työtä.
Ei tartte silti kiroilla... tähän hehiö.
Sulla se ei mopo käsistä karkaile. Ei kai mulla oo ku PST ja Supertool 200 (pitäis laittaa huoltoon) ja Waven joku snutas ja Crunch ja Charge ja Core. Flair, Micra ja PST 2 emännällä. Ihan hyvin nuilla on pärjänny. Tähänkin hehiö.
Kaikki epäoniistuu jotenkin.
PST:stä se kaikki alkoi kun silloinen vaimo osti sen lahjaksi. Onnistuin rikkomaan siitä pihdit (toinen pihdin pää murtui). Micra oli, mutta mulle noi pihdit on ollu se ensimmäinen kriteeri ja sitten veitsi. Micran lahjoitin exälle käsilaukkumanikyyrityökaluksi.
Gerberin Legend on loistava multitool ja se kulkee aina repussa mukana. Se on vähän välimaastossa Supertoolin/Surgen ja Wave/Chargen verrattuna. Ja MP1 on jo jonkin aikaa himottanut, mutta nyt vapeilu on mennyt noiden edelle ja rahat palanut laitteisiin.
Pääasia unohtui. Onko tuon holsterin leatherman teksti itse läimitty nahkaan vai leikattu jostain olemassa olevasta ja sitten liimattu? Onko 'ompelu' tehty ihan käsityönä vai koneella?
Ja osa kaksi, miten napakasti toi istuu kotelossa, eli jos kääntää ylösalaisin ja meno käy kovaksi, pysyykö paikoillaan? Onko mahdollista saada jonninlainen sulku/varmistuslenkki joka menisi työkalun yli? Ja vielä joku slotti ruuvipäille ja mikä-toi-jatkopala-putki onkaan jonka avulla pääsee vähän ahtaampiin paikkoihin?
...ja sitten sama vielä cordurasta tms. heavy duty nylonista.
Ompelu on naskalilla ja neuloilla tehty. Vahalankaa ja satulasepänommelta, kuten puukontuppihommissakin. En tiä konetta mikä menis about 5 millin parkkinahkakerrosten läpi..Sidekickin mukana tuli sellainen mokkanahkapussukka jolla ei ollut mitään virkaa. Leikkelin siitä ton tekstin ja läimäsin kiinni.
![]()
![]()
Viimeksi muokannut Tomassino; 13.04.16 kello 21:22. Syy: kielioppihärö
Höyryttelypäiväkirja
Joskus tuli korjattua yhden Parangin nahkakotelo...naskalilla(? onko sama kuin awl) ja vahalangalla. Oli muuten rystyset valkosina kun tollasesta määrästä nahkaa sitä runnoi läpi. Parasta oli sitten kun sitä omaa hienoa korjausta meni esittelemään vaimolle ja nykäisi parangin ulos, terä leikkasi ompeleet sisäkautta kerrasta...ja eikun uusiksi vähän tiukemmin + epoxia väliin.
Seuraavalle kierrokselle kuvat käytetyistä awleista!
Periaatteessa mä tartten puukon ja neulojen lisäksi näitä nahkahommissa: erilaisia kovertimia, kuviorautoja, naskaleita ja nyyläystyökaluja. Tuo rulla on hyvä, sillä saa merkattua tikkausten paikat yhdellä vedolla.
Höyryttelypäiväkirja
No joo, mulla noi on vähän kevyempään nahkurointiin tarkoitettu. Hirveen kokoinen neula tossa sun laitteessa.
Awls.jpg
Niin sulla on noita ompelukoneita. Ei ne kestäis tuppi- ja holsterihommissa. Käsin ensin puhkottava joka kerros erikseen ja sitten lankaa tupiin ja neulat molempiin päihin.
Höyryttelypäiväkirja
Juu työkalut aina materiaalin mukaan.
Höyryttelypäiväkirja
Sattuu muutama harvinaisempi nahkamies löytymään kaapista![]()
Tuli itse pääpiru tavattua 2001 rovaniemellä ja muistona nimmareilla varustettu wave![]()
10 & 20 vee juhlamallit löytyy käyttämättöminä alkuperäisissä paketeissa... On noita tullu reilu 20vee myytyä![]()
höyryä 17.1.2012 alkaen.
Höyryttelypäiväkirja