Sivu 34 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2430313233343536373844 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 661 - 680 / 1475

Aihe: bogen cartot

Vs: bogen cartot

Jotakin pientä sisäänajoa näissä on kyllä huomattavissa, mutta itellä tuntuu että ne ekat höyryt aina on liian tujuja ja makua tulee jotenkin ihan liian rajusti. Jatkuvassa käytössä maku ja kurkkutuntuma tasottuu ja tuntuu/maistuu huomattavasti miellyttävämmältä. Pistin uuden 3.0 ohm XL Bogen tankkiin ja nyt kun n. 1ml höyrytetty, havajin pineapple maistuu juuri sopivasti, kurkkutuntuma on ihanteellinen ja huomattavasti pehmemäi sekä höyryn määrä on enemmän kuin miellyttävä, tämä siis 4.8 voltilla.

HöyryGuru Jalippo's Avatar

Sijainti
    Seinäjoki

Huh huh, Bogen carto ollut tankissa nyt noin 4 vuorokautta ja pöhisee ihan hyvin.
    Ensimmäiseksi tietysti mittasin carton vastuksen, täsmää 3,0 ohmia.

Äsken mittasin uudestaan, kun tuntui ettei kestänyt ProVarilla paljonkaan suurempia voltteja ilman palaneen makua ja WTF, nyt carton vastus enää 2,3 ohmia?!

4,4 voltilla höyrytellyt alusta asti ja miettinytkin, että miksi tuntuma on muuttunut, mutta tehot ovat kasvanut suhteettoman paljon:
    4,4 v @ 3,0 ohmia = 6,45 Wattia Vs. 4,4 v @ 2,3 ohmia = 8,41 Wattia

Pitääköhän se ottaa Darwin vaan takaisin tankkikäyttöön, niin ei olisi noita yllämainittuja "ongelmia" ikinä...

Höyrykonkari

Sijainti
    Vantaa

Mä en kyllä kohta ala enää mitään :'( Siis itku tulee noiden tankkien ja bogen cartojen kans...Ensinnäkin tankin tiivisteet on niin tiukkoja että on himputin vaikeaa saada tankki edes auki ( joo ja olen liukastanut tiivisteet glyserolilla) ja sitten olen tietysti uunona ostanut muita kun steel bogeja eli sitten täytyy saada se muovi pois carton päältä. No sitten tietty teen reiän carto puncherilla, mutta mistä sen sitten tietää kunka paljon tuota ruuvailee ettei riko bogea..?? No sitten kun carton saa sinne tankkiin ahdettua niin käy joko niin, että carto vain kurlaa ja tulee nestettä suuhun, vaikka olen imuputkeakin putsannut ja sitten lopulta ei tapahdu mitään. Toinen vaihtoehto sitten on, että oikeastaan mitään ei tapahdu ja sitten carto alkaa kärytä..Kyseesä on normimittaiselle bogelle oleva tankki. Se mikä on erityisen tylsää, että tällälailla kun säätää menee aika paljon nesteitä hukkaan ja parhaimmillaan saa ne syliinsä Käytössäni on myös kaksi muuta tankkia: toisessa on vielä alkuperäinen carto ja se toimii kuin unelma, toisessa tankissa xl-boge ja se toimii aika hyvin..
    Cartotankkeja kun haluaisin kuitenkin käyttää, kun niistä tulee niin hyvät röyhyt ja eikä tarvitse jatkuvasti olla uutta nestettä tiputtelemassa. Pitääkö tässä nyt joku miespuolinen cartotankin täyttäjä palkata kun ei nyt tällä naisen logiikalla tästä tule mitään

Uhm.. mikä tankki sulla on? Mulla on kyllä ollut ton arctic tankin kanssa samaa ongelmaa, mietin että pitääkö käydä naapurin ukkoa pyytämässä avaamaan sen capit mulle. Tavalliset DCT tankit on liian lepsuja, eilen vaihteeksi sellainen levisi ja levitti sisältönsä syliini.

Käyttö:
    – Aseta karto puncherin keskireikään.
    – Pyöritä siipimutteria, kunnes kartoon 'napsahtaa' reikä.
    – Pyöritä napsauksen jälkeen noin 1 kierros (suurentaa reikää sopivaksi)

Sopivan korkeuden löytäminen tuottaa mulle aina harmaita hiuksia. Nyt olen pikku hiljaa saanut muutaman onnistuneen. Itse yleensä teen 2 reikää, ja suht lähelle toisiaan, muistaakseni joku guruistamme sanoi, että vastakkaisilla puolilla olevat reiät voivat aiheuttaa jotain ongelmia lähes tyhjässä tankissa (alapuolella oleva imee ilmaa tai jotain).

Mulla vain ja ainoastaan kurlaa, jos imuputkessa on nestettä. Onko sulla ollut noita liian tiiviitä bogeja? Mä yritin ekaa täyttää neulalla, kun se vaikutti niin helpolta ja siistiltä tavalta. No, se oli niin tiivis, että neula mokoma ei uponnut siihen :.

Palanut maku? Onko sulla mitä nestettä? Jotkut nesteet taitaa vaatia hiukan imeytymisaikaa (jopa yön yli). Toiset, ohuemmat taas ovat heti valmiita käyttöön.

Mulla on lähtenyt noi tarrat suht helposti irti, mutta ilmeisesti sekin riippuu tuurista. Jotkut ovat todella liimaantuneet siihen cartoon, ja liimajämiä saa sitten kasvisöljyn kanssa lutkuttaa ja vanuttaa irti.

(käytetty rahaa 1201,66 e-savukkeisiin)

Sijainti
    Seinäjoki

Jos joskus päätycäpin joutuu irrottamaan esim. Pesua varten, niin hyvä vinkki siihen on ihan ruokaveitsi. Haarukka jätetään pöytään, mutta veitsi painetaan päätycäpin ja putken väliin, sitten pieni taivutus ylöspäin ja osat ovat erillään toisistaan - ehjänä ja ilman hikeä.

Eli veitsi siis poikittain sinne väliin, eikä sillä terävällä kärjellä tarvi sorkkia yhtään.
    YouTube on ihan oiva mesta tutkia noita perustäyttövinkkejä. Tosin itse oon huomannu, että laadukkaalla tankilla kaikki käy kätevämmin, esim. Rosterinen km carto tank on palvellut minua varsin hyvin.

Höyrykone Wapari's Avatar

Sijainti
    Helsinki

Ainakin Olympia tankeissa on sopivan väljät cäpit. Ehkä jopa vähän liiankin väljät, eli joutuu tiukalla tipillä kiristämään ja muutenkin tuppaa vähän heilumaan.
    Tytöillekin sopii kun värejä löytyy joka lähtöön

Höyrykone jarif's Avatar

Sijainti
    Espoo

Tankkien kanssa on kyllä puljaamista. Monet nesteet on tulleet syliin, kun on yrittänyt kartoa vaihtaa, ja sitten on capit lentäneet seinään.

Nykyään ruiskulla ja neulalla imen tankista aina kaikki nesteet pois ennen kuin alan operoida (10ml ruisku on hyvä). Suht siistiä hommaa se sitten onkin kun oikein harjaantuu hommaan. Neulalla on myös helppo täyttää akkupäästä tankki ihan täyteen pienestäkin rakosesta.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

Höyrykonkari

Sijainti
    Vantaa

Se ongelmallinen eli tiukka tankki on DCT Metal Tops tankki, BOGE size, hankittu nikotiiniton.fi:stä.
    Onko tuossa reiän tekemisessä muutaman millin heitoilla kuinka merkitystä, olen pyrkinyt tekemään sen 12mm korkeudelle (joku neuvoi jossain postauksessa niin)?

Tämän viimeisimmän tankin ("palaneen maku carto") nesteenä on coconut cream, joka tuntuu olevan aika paksua tavaraa ; olin varmaan liian hätäinen eli annan nyt sen imeytyä yön yli rauhassa.

Itse en ole jaksanut noita cartojen liimajäänteitä putsata pois. Ei varmaankaan mitenkään terveellistä hengitellä noita liimahuuruja ja tiedä vaikka huomaisin joku päivä olevani "liimatripillä" ???
    Taitaa minulla tuolla varastossa olla ihan ksyleeniäkin, jolla varmasti nuo tarrajäänteet saa pois helposti, tosin täytyy huolehtia ettei tuota ksyleeniäkään jää cartoon..

Avalanche, taidat olla luonteeltasi paljon kärsivällisempi kuin minä... josko lähettäisit minulle pienen siivun tuosta kärsivällisyydestäsi niin varmaan tämä tankkiharrastuskin alkaisi sujumaan

Höyrykonkari

Sijainti
    Kuusankoski

No voi piru ja perskeles, jos työ ette saa noita tankkeja toimimaan hyvin, koska karto-tankki-yhdistelmä on ainakin minulla nykyään niin helppo ja yksinkertainen systeemi, joka säästää myös aikaa ja hermoja. Tietty silloin jos se toimii. Mullakin oli ongelmia silloin, kun käytin noita DCT-tankkeja tai lähinnä niiden cartojen kanssa oli säätöä eli liian pieni reikä tai sitte kun ite sitä sääti niin kurlas. Tankit ei myöskään ollu itessään suunniteltu tarpeeks tiiviiksi tai sitte oli tuotantoerissä vaihteluja. Toisinaan ne taas toimi kuin unelma. Mutta mie kyllästyin siihen säätöön(lähinnä sapetti, kun meni aina lientä hukkaan) ja etin jotain parempaa ja vakaampaa, ja löysin tuolta ulkomaisilta foorumeilta niiden keskusteluja seuraten ton J-tankin. Tiukan ja normi Bogelle sopivan. Enkä oo katunu.

Nyt on ollu elämä helppoo jo pari kuukautta näitten J-tankkien kanssa. Mulla on 5 kpl 5,5 ml J-tankkia, joissa käytän Bogen normi kartoja. Kaikki on toiminu kuin unelma, paitsi tietty Bogeissa on joskus vähän eroja.

Ensinnäkin oon käyttäny nykysin rei'ittämiseen kartopuncheria (toiset vannoo slottauksen nimiin, minäkin ennen) ja sen reiän korkeuden säätämiseen olen tehny niistä Bogen kumituteista sellasen sopivan mittasen pätkän, jonka sujauttaa sinne karton alapäähän ja sitte vaan laittaa toiselta puolelta sitä vasten sen puncherin ja reikää peliin. Mie teen 3 reikää samaan tasoon kartoon, mutta täähän on ihan maku kysymys. Mulle tää riittää hyvin. Käytän Halon liemiä.

Sitte karton pintaan liukastetta ja karto tankkiin. J-tankki on ainakin niin tiukka, että sitä lientä kannattaa siihen karton pintaan sipasta. Sitte mie oon laittanu pyöreän hammastikun siihen karton keskireikään tiukasti ja alkanu tiputella nestettä siihen karton päälle. Oottanu, että kaikki on imeytyny ja taas lisänny litkua. Toistanu tämän niin monesti (3-4 kertaa) että liemi tulee kartosta läpi. Tähän ei kuitenkaan oo menny aikaa kuin muutamia minuutteja ja nyt on karto sitte märkänä.

Sitte triptip päähän ja sen päälle suojaksi taas Bogen kumitutti, jottei liemet tuu läpi, jos sattuu tankki täytössä lirauttamaan, kun sen kääntää ylösalasin. Nyt työnnetään Boge sieltä alapäästä reilusti sinne tankin sisään ja taas pyöreä hammastikku tulpaksi siihen keskireikään. Sitte vaan lirutellaan putelista takki täyteen (saa muuten näin tosi täyteen) ja painetaan taas Boge tipin puolelta paikalleen, hammastikku pois ja pyyhkästään vessapaperilla ylimääräset liemet pois. Tankki kiinni sähkönantajaan ja taas höyry kulkee.

Karton vaihto on myös helppoo kuin helvetti, kun siinä Bogen kartossa ei oo sitä laippaa siellä alapäässä DCTn tapaan vaan työntää uuden karton sieltä alakautta läpi ikäänkuin vanhan persiitä seuraten. Litkut on jo tankissa ja säilyy siellä, tarvii vain uus karto täyttää, ettei tuu vahingossa sitä poltettua vanua efektiä.

Takin täyttöön menee itellä tällä menetelmällä noin minuutti ja karton vaihtoon vähän enempi aikaa, riippuen siitä, kuinka uus Boge suostuu ottamaan lientä vanuunsa. Ainakin itellä menee tohon MegaDualCoilin imeyttämiseen enemmän aikaa. Vaimo kun käyttää niitä -ja vetää vielä piru joskus analoogistakin, mutta...

toivottavasti tästä on apua tankkiongelmista kärsiville.

Toi Jalippon vinkki oli oiva, mikäli niitä cäppejä joutuu irrottelemaan, mutta harvemminhan niitä...

eGo PT 900 mAh x4 / LavaTube VV black x2 / VV Boxmode x2

Lainaus Alkuperäinen postaaja April Näytä viesti
    Se ongelmallinen eli tiukka tankki on DCT Metal Tops tankki, BOGE size, hankittu nikotiiniton.fi:stä.
    Onko tuossa reiän tekemisessä muutaman millin heitoilla kuinka merkitystä, olen pyrkinyt tekemään sen 12mm korkeudelle (joku neuvoi jossain postauksessa niin)?
    Taisin minä antaa tuo mitan, mutta tarkoitus ei ole tehdä reikää 12mm korkeudelle, vaan leikata karton mukana tulevasta kumitutista 12mm pätkä.
    Tällä kumitutilla löytää oikean kohdan helposti. Eli se lyhennetty kumitutti tungetaan sinne kierre päähän niin syvälle kuin menee ja sitä vasten puncheri, niin reikä tulee oikeaan kohtaan.

Metalli cäppien kanssa on myös mulla ollut ropleemia. Puncheri voi rutata kartoa sen verran, että se ei tahdo mennä tarpeeksi syvälle tankkiin. Muovi päätyisillä ei ole tämä ongelmaa.
    Kun teet reikää puncherilla, ruuvaa vain sen verran että menee läpi. Oma kokemus on että reiän ei tarvi olla suuri, että se kostuttaa. Kaksi pientä n. 2mm reikää riittää.

Höyrykone heimo's Avatar

Sijainti
    Suomenniemi

Juu, joku tulkki tuohon hyvä kehitellä että saapi ilman suurempaa arpomista reiät kohdalleen. Itse kiepautan 2 reikää.

Höyrypää MikaMM's Avatar

Sijainti
    Jyväskylä

Itse hyväksi havaitsemani tapa:
    1. Tankin päätycapi pöydälle
    2. Bogen kierrepää capin sisälle
    3. Puncheri capin päälle (ja Boge tietenkin sen sisällä) ja ruuvausta - Naks, reikä juuri sopivalla korkeudella

Joku tämänkin vinkin on jo aikaisemmin joskus tänne kerinnyt laittaa, mutta "kertaus on..."

Tota en ollu hokannukaan, kätevää myös. Oon vaan laittanu karton akkuun kiinni ja sihkaillut tankki vieressä reikää kohdilleen. Hyvin tosin onnistunut noinkin, mutta taidampa kokeilla teidän vinkkejä seuraavaks, kun on aikas hyviä

Höyrykone jasseri's Avatar

Sijainti
    Hollola

Kukin taaplaa tyylillään, mutta mitenkään vähättelemättä puncheria tai toimivuutta kautta kätännöllisyyttä, itse olen tullut siihen tulokseen että slottaus molemmille puolille on mun juttu. carto kestää 4-6 viikkoo tankissa,mutta rei´itetty carto antaa palaneen maun samantien, eikä kyllä kestä edes viikkoo, no tarviiko edes kestää kun niin halpoja ovat? No tarvii ei köyhälläole joka viikko varaa cartoo vaihtaa.

-mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

Höyrykonkari

Sijainti
    Lappeenranta

Hyvin on mennyt kahdella reijällä ilman vaihtamista nyt jo pitkälti toista viikkoa En oo tuota slottausta kokeillut mutta oman kokemuksen mukaan ei tarvitse slottailla kun toimii tosi hyvin puncherillakin. Tästäkin taitaa olla just niin monta koulukuntaa kun on tapojakin

Jännää ettei ole sitä yhtä hyvää, kaikki tekee tyylillään. Se kyllä lisää kiinnostavuutta kun tapoja on paljon erilaisia

Höyrykone jasseri's Avatar

Sijainti
    Hollola

Lainaus Alkuperäinen postaaja kaugoh Näytä viesti
    Hyvin on mennyt kahdella reijällä ilman vaihtamista nyt jo pitkälti toista viikkoa En oo tuota slottausta kokeillut mutta oman kokemuksen mukaan ei tarvitse slottailla kun toimii tosi hyvin puncherillakin. Tästäkin taitaa olla just niin monta koulukuntaa kun on tapojakin

Jännää ettei ole sitä yhtä hyvää, kaikki tekee tyylillään. Se kyllä lisää kiinnostavuutta kun tapoja on paljon erilaisia
    Juurikin näin. Ja käytössä olevat nesteet vaikuttaa enemmän kuin paljon asiaan, siis toimivuuteen(reikä/slottaus), ja sit ne paskat boget mitkä ei toimi vaikka vettä imuttelis. Paska on paska, ja niitäkin tuntuu olevan ihan liikaa markkinoilla, mene ja tiedä, tää nyt on vaan mun omaa mietiskelyä aiheesta.

-mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

Höyrypää meikkupeikko's Avatar

Sijainti
    Myrskylä

Viidestä tänään tulleesta Bogen lr-cartosta kolme testattu ja kolmas taitaa olla susi. Vanu on niin tiukassa, ettei edes neulaa tunnu saavan tökityksi täytteeseen ja mausta ei voi edes puhua, kun ei sieltä höyryäkään juuri tule. Kaksi muuta ovatkin sitten toista maata, hyviä epeleitä päivän testailun perusteella. Nestettä tuntuu kuluvan enemmän kuin lr-atolla drippaillessa, mutta mitäs pienistä. Taitavat nämä ottaa ykkössijan käyttövehkeinä, jos vaan kestävyys on kohdallaan.

Mulla on nyt minilavan nokassa arctic-tankissa ollu puchattu boge yli viikon pöhisemässä ja hyvin pöhisee edelleen. Kahdella reiällä, toro-neste. Ei oo reikä-bogeissa ollut valittamista joten slottausta ei ole ollut tarvetta kokeilla.

Sijainti
    Seinäjoki

Vuorokaudessa uuden normi Bogen ohmit tippunut taas kivasti: 2,9 - 2,5 ohm.
    Kyllä nää melkein pyytää VW modia alleen, niin pysyy tuntuma vakiona...

Höyrykonkari

Sijainti
    Helsinki

pitipä ihan tarkistaa niin mulla on kylä pysyny jo viikon tuossa 3.2ohmissa

Keskustelu Atomisaattorit / cartot / tankit

Kirjoitusoikeudet

• Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •