Kyllä minustakin pohjaneste on juuri se mauton, puhdas, nikotiiniton höyrytettävä neste. Hauskaa ostaa sitä 10 ml pulloissa Prismasta.
Kyllä minustakin pohjaneste on juuri se mauton, puhdas, nikotiiniton höyrytettävä neste. Hauskaa ostaa sitä 10 ml pulloissa Prismasta.
Jep, kyllä vg:tä ja pg:tä on hankala sotkea tähän kieltolakiin.
Kyse lienee juurikin tarkoituksesta, minä ainakin olen ostanut veegeet ja peegeet tankissa höyryteltäviksi... eli jos pohjia tai makutiivisteitä käytetään höyryttelyyn ne täyttää tupakan vastikkeen määritelmän... (jos oikein tulkitsin)
Viimeksi muokannut Kawa; 26.02.16 kello 22:45.
Millä ne tullissa tai suomen sisällä määrittää käyttötarkoituksen tilaajan puolesta? Jos siis puhutaan makutiivisteestä tai VG/PG nesteestä? Nestemäinen nikotiini on asia erikseen mutta tuotteet, joita ei ole tehty kiellettyä käyttötarkoitusta varten, niin voidaanko olettaa että niitä käytettään siihen ja VAIN siihen ja näin ollen kielletään tai estetään toimitus?
En jaksa uskoa, että Capellan aromit tai TPAn aromit tai edes VG tulliin jää. Tai jos jää niin mitä vittua?
Ei taida kyseisten makuaineiden valmistajien kotisivuilla edes olla mainintoja höyryttimistä tai että kyseisiä nesteitä käytettääisiin tähän tarkoitukseen... Voin toki olla väärässä...
Tunnusomaisen tuoksu- ja makupullon kyljessä on varoitus: EI sovi höyryteltäväksi, ellei sitä laimenna höyrytettäväksi tarkoitetulla nikotiinittomalla nesteellä̈.
Lakitekstiä ei lueta niin kuin kirjoitetaan. Täytyy juristeillakin olla töitä. Ei ne muuten kipua verotietojen huipulle.
Taitaa addiktien saivartelu ja ilonpito loppua, kun armonaika lähestyy loppuaan.
Toki liukkareissa voidaan käyttää myös makuaineita
Turha tietenkin jos yksin on![]()
Jos em. toimenpiteestä syntyy höyryä, jota voi vetää henkeen niin ollaan taasliukkaillaheikoilla jäillä.
Oliks se vg vai pg mitä saippuaa tehtii? Makuaineita mukaan tuomaan tuoksua siis hajusteeksi![]()
Heh. Tuli mieleen kun aikoinani olin duunissa kotipanimotuotteita kauppaavassa yrityksessä. Firma myi myös aktiivihiiltä jauheena parin litran pusseissa. Sitä käytetään lähinnä pontikan suodatukseen (jotta paha maku lähtisi pois). Itse aktiivihiiltähän ei ole laitonta myydä, mutta tuohon nimenomaiseen tarkoitukseen sitä ei tietenkään saa myydä. Joten lisäsimme vekkuleina poikina pusseihin tekstitarran: "Ei saa käyttää laittoman alkoholin puhdistukseen". Sanomattakin selvää että myynti lähti sen jälkeen nousuun![]()
Vähän epäilen että tämänkään lain avulla ei lopulta rankaista kuin kauppiaita. Loputon suo tullilla edes yrittää valvoa tätä touhua.