Toptankissa nyt valmis nikkelipää ja täytyy kyllä sanoa, että hukkaa makua ihan törkeästi. Sama neste subtankissa rba:lla ja makua on moninkertaisesti.
Toptankissa nyt valmis nikkelipää ja täytyy kyllä sanoa, että hukkaa makua ihan törkeästi. Sama neste subtankissa rba:lla ja makua on moninkertaisesti.
-Gerstensaft über alles!
Välihuomautuksena tähän väliin et onpa muuten subtank viestimäärästä päätellen puhututtanut aika merkittävästi enemmän kun mikään muu tankki, lienee aika yleinen ja yleispätevä peruslaite.
Huippu myös pienemmillä tehoilla. Itellä taulussa aina 22.5W, älkäö kysykö miksi tuo puolikas. Joskus se siihen jäi ja sillä on menty. Toisinaan kokeilen isommilla tehoilla, mutta kun ei siitä mitään hyötyä tunnu olevan, niin tiputan takaisin. On toki yritetty myös pienemmillä, mutta toi vaan tuntuu parhaalle.
-Gerstensaft über alles!
Mulla molemmissa mineissä about 1.2-1.4 ohminen setup (0.32mm/2.3mm/6kierrosta) ja tehot tuolla 15-16.5W pintaan vähän nesteestä riippuen. Setuppi pysynyt samana kesästä lähtien kun tankin hankin.
Nyt tuli loisto setuppi tehtyä. Clapton (0.4mm sisä, 0.2mm ulko) 2.5mm halkaisijalla 5 kieppiä, muistelen että oli 0.53ohm, mutta nyt näyttää 0.6ohm sx mini. Hieman alkuun räki, mutta laskin coilia alemmas ja sitten alkoi toimia, nyt 39w tehoja ja hunajata hunajata.
Toptankin RBA-pää mietityttää. Kuulemma pienemmät wickireiät kun RBA+:ssa (en omista), eli näytänkö suosiolla poraa tuolle? Käytössä max VG-liejut.
Testaa ensin. Mulla jäi toistaiseksi poraamatta, joskaan ei noin paksut kiisselit käytössä.
-Gerstensaft über alles!
Jos se pelaa niin älä korjaa.
Edellisellä sivuilla on kuva molemmista rinnakkain. Minulla on toiminut 60vg nesteillä toistaiseksi.
Spoileri!
Kyllä tuo toptankin rba mahtaa siirtyä kesäkäyttöön, tänään -10 astetta ja joutui jo lämpörajoitus kovasti tekemään töitä ettei käy kuivana (60VG). Kesällä saattaa olla ylätäyttöä käyttäessä tarpeelliset nuo pienemmät reiät.
Spoileri!
Ite ostin minin kesällä puffista ja kaverille haettiin joulun tienoilla myös. Molemmilla esiintyy vuoto-ongelmaa jonkun verran. Ilmanottoaukoista lykkää nestettä ulos, etenkin jos laite on kyljellään tai taskussa. Pystyasennossa itsellä harvemmin vuotaa, mutta kyljellään lyö nestettä ulos ja piippuun myös. Molemmilla RBA käytössä.
Oon jos jonkinmoista pumpuliviritelmää koittanut, välillä paremmalla menestyksellä ja välillä huonommalla. 32 kanthalista oon 0,9 ohmisen kääriny mukana tullleen ruuvarin ympärille, pumpulia nyt pyrkiny laittamaan viuhkamaisesti täältä löytyneen ohjeen mukaisesti.
Mahtaako tähän olla jotain "parasta" vaihtoehtoa tai mitä kannattaisi vielä ottaa huomioon?
Oma teoria tuolle vaaka-asennon ongelmalle olisi se, että neste alkaa painovoiman ja kapillaariefektin vuoksi siirtyä pumpulista alaspäin reunaan ja sitten painaa nestettä pihalle, ellei pumpuli satu olemaan myös vaakatasossa pöydän tms. pintaan nähden? Menee ihan teoreettiseksi mietinnäksi. Pystyssä neste ei periaatteessa pääse pumpulissa kumpaankaan suuntaan (haihtuminen outcluded) eli se toimii nestelukkona. Mulla noi tankit on pystyssä tai korkeintaan 45 asteisesti oli ne taskussa tai repussa (reppu aina pystyssä) eikä vuotoja ole käynyt millään tankilla paitsi hyvin lämpimällä säällä tai jos lämpötilan vaihtelu on nopea ja suuri (30-40 astetta).
Joku fiksumpi varmaan kertoo mikä on oikea syy jos oma järkeily meni metsään.