Nyt sulla on rafanagan.
Nyt sulla on rafanagan.
Itellä ollu ny muutaman päivän toi rafale. Crownia en oo ikinä edes pidelly. Yhtään täytönväliä ei oo viel ollu kusematta.. Ei viitti mukana kantaa ko sit olis taskut tahmassa, eli kotisavukoneena toimii tämä. Mieletön usva kyl täst tulee.
Jees, mä vähän luulen et toi kuseminen johtuu nimenomaan tuosta Anti Spit-Back chimneyn rakenteesta. Siihen kun jää niin tajuttomasti nestettä niin se valuttaa ne sit baseen joka vuotaa sit ulos. Crownissa oli pientä kusemista jonka sai kuriin kun puristi atomisaattoria molemmista päistä lujaa jotta paketti tiivistyi. Rafalen ato on niin iso että ABS järjestelmään jäänyt neste valuu suoraan coilin läpi baseen.
Suosittelen kokeilemaan tuon ABS metallipalan poistamista chimneystä kuten jo aiemmalla sivulla kerroin. Sen saa kyllä takaisin.
Käytössä rba ja ei tämä ole täytön jälkeen tai ennen täyttöä vuotanut allensa.
Mukana tullutta ss atoa kokeilin ja ei toiminut vg nesteillä.
Otin myös sen pellin palan pois, nyt workkii ok kyseinen kampe. 0,2 atopäät kestää ja tarvitsee tehoa toimiakseen +100w niin alkaa makua ja höyryä puskeen. Kestää jopa noisy criketillä höyrytellä nuo 0,2 atopäät
Ite kans pellin otin pois, mut tuntuu, et räkii nesteet kielelle. Polttaa.. Ei oo kivaa..
0.2 atolla mennää ja 80w on nyt jämähtäny tauluun. Syykin selvis.. Wikkas vähä liikaa, ni ylimääräne mehu vaa räiskys. Kuivasin ylimääräset pois ja ei ongelmaa. Lämpösäädöllä liian kylmät höyryt ainaki omaan makuun.
Kellään kokemuksia tuosta vrba:sta?
Enpä tajunnut lukea tuota ekaa sivua.
Ootko kokeillu titaanisetuppia? Jos kyllä niin minkä paksuista lankaa tohon kannattaisi hankkia? Omat rba-kokemukset on parin vuoden takaa kanthalilla, joten vähän pihalla Ni/Ti -lankojen vastuksista yms. Modeina on Cuboidin lisäksi Vaporsharkin DNA 40 ja RDNA 40 mutta ne taitavat jäädä Rafalen kanssa kokeilematta jos sille pitää yli 50W tuupata.
Olen kokeillut Ti setuppia ja useammalla modilla, eikä se vaan ole oikein toiminut missään. En nyt jaksa kaivaa langan paksuuttani, mutta modit sekoilleet tuon Ti langan kanssa kaikki samalla tavalla. Ensin kestää lämmetä tolkuttoman kauan, sitten lopuksi temp control päällä koko ajan ja silti höyryt olemattomat ja tehoja vaatii törkeästi. Ti setuppien ohmit myös heittelee auringonpilkkujen kanssa kilpaa.. Ei ole Ti langat mun juttuni.
Samaa olen ollut huomaavinani SS langoilla ja ainoastaan Ni + temp control toimii useimmiten oikeasti hyvin.
Nyt mennään 0,4mm Ni langalla, setupit 0,15-0,20 ohm.
RBA vermeitä käärinyt kai 3 vuotta ja lankoja löytyy vähän joka lähtöön riittävästi.
Paras ja haastavin RBA kyllä hyvin pitkään aikaan.
Tänään itsekkin uskalsin repiä kierretyn metallin palan pois ja maku kyllä parani huomattavasti! Ei ole räkinyt ja driptip ei kuumene niin paljon kuin ennen.
Jotain satunnaista luomupumpulia käytän ja kaikilla joita kokeillut toimii hyvin.
Omasta mielestä tärkeintä on kietoa pumpuli todella tiukasti coilin ympärille ja paketti sujahtaa helposti paikoilleen siihen tuubiin.
Jos coil-pumpuli paketti ei sovi helposti tuubiin, niin pumpulia on liikaa tai paketti liian löyhästi nipussa.
Jos paketti putoaa itsekseen tuubista niin pumpulia liian vähän.
Kyllähän minäkin tätä aluksi kirosin, mutta erehdysten kautta voittoon ja ihan loistava ato.
Sent from my A0001 using Tapatalk