Tervehdys (köh, köh)
Mää ite:
Ikää on karstoittunut justjajust niukasti vähän yli 40, tuosta ajasta olen tervannut kehkojani noin 23 vuotta.
Kulutus keskimääräisesti on ollut askin luokkaa päivässä, oluella tuplasti, oluen jälkeisellä päivällä selkeästi vähemmän, pidempiä taukoja ei ole tullut pidettyä, lukuun ottamatta kipeänä ollessani muutaman päivän taukoja.
Ainoa selkeä tunnustettavissa oleva lopetusyritys löytyy menneeltä kesältä, joka on ainut pitkä kestoisin
pidättäväisyys tervan osalta, 14 päivää, en vaan ollut osannut motivoida itseäni oikein, enkä varustautua mitenkään nikotiinin puutteeseen, en edes purukumilla, koska en ole siihen itse ikinä oikein uskonut, kokeiltu kyllä pureskella muutamaa tyynyä.
Mistä:
Höyrystelystä ei ollut mimmoistakaan kokemusta, ei ollut nähty, eikä kuultu, toki lehtien otsikoita oli tullut silmäiltyä, mutta siinä kaikki, eli nollasta(0) lähettiin liikkeelle.
Ja liikkeellehän lähettiin täältä foorumilta viimeviikon maanantaina, muistikuviini ei jäänyt mikä minut tänne oli oikein johdattanut (j.mala se ei ainakaan ollut).
Foorumeilla:
Kymmenientuhansien(10 000) viestin joukosta oikean itselleen sopivan tiedon löytyminen ei ollut helppo homma.
Minulle valkeni varsin varhaisessa vaiheessa kuitenkin tämän höyryttelyn olevan tekninen laji, sopi siis minulle.
Neljäntenä(4) päivänä torstaina, minun oli saatava tilattua oma aloituspaketti.
Tilaus:
Siihen mennessä olin valinnut itselleni tilattavakseni oman höyryttimen (Ego T B, 1Ah) ja se kuulemma kannatti tilata Puolasta saakka Puolan kielisiltä sivuilta, se olikin mielenkiintoista en vieläkään tiedä mitä niillä kaikilla varaosilla pitäis tehdä mitä olin vähäisillä karttuneilla tiedoillani tilannut, ne saattanee selvitä ajan saatossa jopa tarpeellisiksikin (epäilen kyllä).
Saapuminen:
Lähetys vaihtoehtoja olisi ollut muitakin kuin kallein DHL(n.20€) en vaan halunnut enään odottaa, olin äärimmäisen innoissani. Keskiviikkona(toissa päivänä) paketti paukahti puoliltapäivin työpöydälleni työkaverini toimesta("onkx tää sullen"). No siinähän se oli, paketti mullen. Pieneltähän se näytti noin ensi silmäyksellä, vaikka noita litkujakin olin ottanut ensi maistiaiseksi kuusi(6) pulloa, isoja toki(30ml). Olihan se heti aukaistava että saisin akut lataamaan tuohon työkoneeseen lopputyöpäivän ajaksi, jotta pääsisin heti kotiututtuani itseni
kasaamaan ladattua höyrystintä, no akut oli täynnä ei ne alkanut lataamaan yhtään, hyvä niin.
Ensi höyryt:
Ego:n ohjekirjan nopea silmäily ei äkkiseltään pokennut jo valmiiksi opiskeluni Sib77 videoista (THX to Sib77).
Ato pesuun, Vanilijaa tankkiin, tankki atoon. ato ruuvattiin myötäpäivään paristoon, viisi(5) painallusta painikkeesta jolloin näppäinlukko aukesi, olin täpinöissäni, halusin muistavan ensi höyryni ikuisesti, kiusasin itseäni odottamalla käyttövalmis ensimmäinen laite kädessäni, olinko viisitoistaminuuttia(15min) sitten polttanut elämäni viimeisen tupakan, en tiedä, en ollut vielä imuttanut, vähän jännitti, missään en ollut huomannut kerrottavan miten siitä höyryjä vedetään, poikkeisko se jotekin analokisesta?, vedetäänkö pitkään?, nopeasti?, rauhallisesti?, jotain noista yhdessä?, en tiennyt.
Vedin ensimmäiset höyryt keuhkoihini, se oli siinä, tiesin sen ennenkuin olin edes kerennyt puhaltamaan höyryt ulos, olin polttanut viimeisen tupakkani viisitoistaminuuttia(15min) sitten.
Kokemukset kahdelta(2) ensimmäiseltä päivältä:
Kaksi ensimmäistä päivää on mennyt yllättävän hyvin, sitä vaan ei tee mieli, en olisi uskonut, tavat kyllä kummittelee kokoajan Esim: Olen aukaissut molempina päivinä tuhkakupin kannen, huomannut sen vasta sitten kun olen lopettanut höyryttelyn sen olevan melko turhaa hommaa.
Jatkot:
Kuulun myös niihin joka ei ala laitevarustelua(itseni tuntien alan) koska aikomustani ei ole tästä aloittaa mitään harrastusta.
Perimmäinen tarkoitus:
Kaksi päivää vasta takana, en haluu takaisin savuttamaan, tässä on mahdollisuuteni, halusin tämän kaikki jakaa siksi että se on tavallaan julkinen lupaus, joka auttaisi minua. Minulla ei ole muita vaihtoehtoja.
Kiitokset:
Haluan kiittää teitä kaikkia ylläpitoa sekä aktiivisesti meitä aloittelijoita täällä neuvovia jäseniä.
Tämä on esimerkillinen sivusto. Omat kysymykseni on vielä tulossa.