no mulla tää kolmas yksilö ei vuoda, tosin nyt käytössä rba plussa ja pumpulia niin paljon että tulee wickireijistä jo hieman näkyville tankin puolelta. Kyllä tää jatkoon menee. Aiemmista yksilöistä toinen vuoti ilmareijistä kuin pistetty sika, ja toinen valskasi täyttäessä tipin juuresta.
Yleensä jos tunkee liikaa pumpulia ei wickkaa tarpeeksi kun ei saa korvausilmaa ja ilmaantuu "jälkipolttoa"
Ilmareikä vuotoon yleensä auttaa nämä
- lisää VG:tä
-kiristä coili (jos jäänyt löysään)
-lisää tehoa = höyrystää ylimääräisen nesteen joka jäänyt höyrystämättä
-lisää wick materiaalia (jos rba)
-lisää ilmaa jolloin "mehupilli" efekti häviää
Jos tipin juuresta falskaa niin tankissa on reikä tai olet tankannut keskiputkeen jota ei yleensä lieroissa suositella![]()
Ouluunkin eksynyt 2 vuotamatonta yksilöä, ainoastaan helteillä vuoti 50/50 nesteillä, korjaantui 60/40 muutoksella. Vain rba:t käytössä.
Spoileri!
Pitää testata tuota RBA:ta kunhan jaksan, nyt nakkasin vaan lisää VG:tä sekaan ja pesin basen kunnolla.
Tehdäänkö vaihtikset?
Haluan tuollaisen "vuotamattoman" .
subox kitissä tullut valkoinen tankkini suoraan sanoen tulvii.
Onko sulla vanhat baset tankeissa,joissa on vain toisella puolella ilmaröörit, vaiko uudempia?
Minulla "ensimmäisen polven" subtank mini vuotaa harvemmin, mutta tämä uudempi malli sitäkin enemmän.
Pitäisi varmaan tilata FT:stä vanha base tuohon uudempaan subtankkiini.
Mulla fiftyfifty
Vanhat baset porattu kolmelle reijälle ja uusia ajan neljällä röörillä (slotin ja reijän keskikohta) eli siten että näkyy molemmin puolin 4 reikää
Tee näin
Pese tankki ilman o-renkaita ja ota lasi pois
Kuivaa kaikki osat hyvin talouspaperilla
Kasaa ns kuivana
Liemet pönttöön ja ääntä kohti
Jäi nyt vähän sellainen kuva, että oletat neuvovasi täysin aloittelijaa. Olen tässä nyt vuoden turannut erinäisten rba-laitteiden kanssa, joten joku ymmärrys näistä on
En kuitenkaan ottanut loukkauksena, hienoa että tarjosit vinkkejä.
Mulla on tässä rba:ssa käytössä 3mm halkaisijalla tehty spaced-coili ja tykkään ajella pienemmillä tehoilla ja tiukemmalla imulla kuin keskiverto subtankin käyttäjä, joten wickiä sen takia paljon. Tein setupin aluksi pienemmällä määrällä pumpulia = sai lyödä huolella tehoa että sai kaiken wickille menevän nesteen höyryteltyä. Ei hyvä, koska omaan makuun liian tujut höyryt. 22w tarjoaa mulle juuri sopivat höyryt, isommilla liian lämpimät. Toki sitä varmaan vois coilin korkeuden sijoittelulla sitä höyryn lämpöä muuttaa, mutta päästäisiin taas sitten siihen, että lisää tehoa = akkukesto heikkenee ja nesteenkulutus kasvaa.. Näissä setuppiasioissa ei yhtä totuutta ole, vaan se on jokaisella omien mieltymysten mukaistaJa ei, en ole koskaan tankannut keskiputkeen tätä kapinetta, joten kyseessä on ollut keskiputken ja topcapin välistä vuotava yksilö. Nämä seikat olen laitteet pois myydessä tuonut esille, ja niiden kanssa on halvan, vähän käytetyn subtankin saaneet halunneet elää. Onneksi nyt on toimiva yksilö (perkeleen hyvä laitos!) käsissä ja kilpavarustelu hetkeksi loppu höyryttelylaitteiden puolesta.
wolf en tarkoittanut pahalla![]()
Tosiaan pakko aina kirjoittaa omia mielipiteitä mikä voisi olla vikana
Tosiaan eihän tähän mitään kultaista säätöä ole vaan kaikille omat mieltymykset
Nykyään aika harva vaan ei tiedä että vastuksen paikka vaikuttaa aika paljon makuun / höyryntuottoon & kurkkutuntumaan
Kyllä mä tiedän ettet tarkoittanut, oon mä sun foorumikirjoittelua seurannut, tai lähinnä sen todella asiallista linjaa. Vanha sanonta, "Ei setä vittuile, setä neuvoo" on ihan tuttu kyllä
Ja hyvähän se on neuvoa vaikkei kommentin vastaanottaja neuvoja aina tarvitsekaan, joku sivustaseuraaja saapi aina vinkkejä![]()
subtank1.jpgsubtank2.jpgsubtank3.jpg
Eka setuppi minkä tein ihan ite subtankkiin, tähän asti menny niillä mukana tulleilla valmiscoileilla. 28ga kanthalilla 1.0 ohmin setuppi, hyvin pöhisee
Kanthalia tosin saatto mennä ehkä metri ennenku sain hyvän setupin mutta kuka niitä laskee![]()
Tässä kun tuli mainituksi että erilaisia käyttäjiä on niin oon ite joutunut vähän painimaan sopivan wicki materiaali määrän kans ettei yliwickais. Ite tykkään käyttää subtankkia todella pienillä tehoilla, 8-15w. Suurin osa kaikista ohjeista taitaa olla yli 20w tehoille tehtyjä setuppeja ja mun käyttöön niissä olevat pumpuli määrät on liian pieniä.
Ja taas, neljä tankillistako kerkesin höyryttelemään ja ilmarei'istä vuotaa.![]()
Tääl on toinen velho![]()
Oon kirjottanu tästä jo aiemminkin mutta todetaan vielä.
Vähän vanua ja tuo kirottu RBA kusee käsille toisella tankillisella. Enemmän vanua ja jälkipolttoa ja dry-hittejä.
Eka valmisato antautu toissapäivänä, ei vuotanu kertaakaan ja takana +100ml mehua.
En nää siis järkeä turata tuon pirun tekeleen kanssa.
Pakkokai näissä on olla laatuheittelyä tms, itellä ollu ny ties miten kauan ja kolme eri subminiä, kertaakaan ei oo yksikään kusassu,aina rba pää ja setupeeja ollu ties minkälaisia. Yks mainittemisen arvonen juttu on että kannattaa ottaa se base irti tai edes löhemmälle modista kun kiristelette sen atopään/rba päänOon ollu siinä luulossa että mun tivis tankki olisi olleet kankeiden liemien ansiota,mut ei se vissii sitä ollukkaa, pesuakaan en oikeen oo ikinä tuolle suorittanu,vähä hanan alla välillä huuhtassu,purkanu olen vissiin kokeeksi joskus koittanu.
Voin ostaa noi "kusevat" tankit halvalla jos löytyy rba matkaan mukaan (mustat & rst kelpaa)![]()