Vaikea sanoo mikä ero kunnen oo Justfogin clearoja kokeillut... Pitää laittaa ostoskoriin tuo 2043-clearo niin voi testata![]()
Vaikea sanoo mikä ero kunnen oo Justfogin clearoja kokeillut... Pitää laittaa ostoskoriin tuo 2043-clearo niin voi testata![]()
Sitten vielä kysymys lämpenemisestä. Lämpeneekö metallivahvisteinen tankki enempää, kuin peruslasitankki?
Huoman selvästi, että kuin tankki lämpenee, niin samalla höyryn määrä vähene. Onko minusta viisaammat huomannut saman ilmiön?
arskaxx, suosittelen kyllä ainakin kokeilla. Ei ole hinnalla pilattu ja atopäät myös edullisia. Itse ainakin pidän kyseisestä tuotteesta.
Olisi todella hyvä jonkun enempää asiaan perehtynyt mielipide. Itse kokeilin ensimmäistä kertaa Nautilus tuotteita. Hyvin mahdollista, että kysymys on myös tottumuksista ja minun kuvitelmasta. Eikö sellainen ilmiö 50 v. ikäiselle alkaa olla “ominaisuus”.![]()
Tottumus on toinen luonto, sanotaan
Itselläni on 5kpl Nautiluksia, enkä parempaa ole vielä löytänyt... En niin kovin ole hakenutkaan, koska Nautilus on mulle just passeli
Mut pitää kokeilla Justfogia, kunhan keksin jotain muutakin ostettavaa Finnvapelta (muualta ei tunnu löytyvän tuota 2043-clearoa)...
Itse käytän Nautiluksissa 1.8 ohmin atoja ja 10-12w tehoja nesteestä riippuen![]()
Täysmetallitankki lämpenee kyllä enemmän kuin metalliristikkoinen tai lasinen tankki mikäli imuttelee tiuhaan. Mutta eipä tuo täysimetallinen mulla ole kertaakaan niin lämpöiseksi tullut kuin vrt. eGo One:n tankki saati että olisi huulet edes tunteneet tankista drip tippiin siirtyvää lämpöä.
Mulla ei kyllä missään tankissa sen lämpeneminen ole vähentänyt höyryn määrää. Jos käytössä PG voittoinen neste niin se kyllä muuttuu juoksevammaksi lämmitessään, muttei se kai suoranaisesti höyryn tuottoon vaikuta. Jos imuttelet hirveän tiuhaan, on tietenkin mahdollista ettei ato ehdi imeä nesteitä kunnolla ja polttelet lähellä dry hittiä =(kuivaa pumpulia)
Voisiko olla kysymys nesteestä, että tapahtuu nopea lämpeneminen. Käytän nesteenä Balansed 20MG 50/50 litkua, maustettu menthol tiivisteellä.
MVP20W ja Nautilus mini, 1,8 ohmia, säädöt 4,0 V ja 10W. 6-8 veto ja Natuilus mini on kokonaan täysin kuuma! Myös lasitankilla. Lasitankilla lämpeneminen aavistuksen pienempi.
Höyryttelen lyhyitä vetoja, ilmasäätö toiseksi pienin, mutisuttaen analogisen piipun polttoa.
arskaxx, sinulla taita olla kokemusta Nautiluksen kanssa ja kysyn käyttökokemuksen liittyvään. Tässä on ollut puhetta tankin kireyksistä. Miten tarkka tämä homma on todellisuudessa? Pitäisikö kuitenkin kiertää jenkat täysiin loppu saakka ja jättää turha kiristys siinä lopussa. Tai kääntää jopa puoli kierosta auki jne.?
Sain nimitäin Natiluksen (ison) jo toisella päivällä kurlaamaan. Tässä luettujen vinkkien ansiosta, sain sen kurlauksen myös loppumaan. Kiitos vinkeistä!
Ei tuon kyllä noin nopeasti pitäisi lämmetä, ainakaan itselläni ei millään nesteellä kummallakaan nautiluksella ole tankki lämmennyt pahemmin kädenlämpöistä lämpöisemmäksi. Jos pinnaa on kiristänyt ja imeskelty tiuhaan, ongelmaksi muodostuu dry hit, ei niinkään lämpiäminen. Nautilus ministä ei kokemusta, mutta siinä vastus on koosta johtuen lähempänä tankin seinämiä joten luulisi lämpiävän helpommin. Oletko kokeillut toisella atolla/toisella nesteellä?
Mitä tuohon tankin kireyteen tulee, niin itse nämä nautilukset kiristän sen verran tiukalle kuin etusormella ja peukalolla saa (näin myös atot) eikä kertaakaan ole Nautilus vuotanut. Kouraotteella en noita kiristele muovikierteiden vuoksi. Enkä kyllä oikeastaan muitakaan tankkeja, koska riskinä on ei-niin-laadukkaiden-modien keskinavan painuminen.
Itellä kärys eka satsi atoja-uudet sain tilalle.
atojen laaduissa/erissä tuntuu olevan eroja
Vaihdoin vielä kerran varmuuden vuoksi aton Nautilus minin, myös Nautilus Aspiren. Annoin rauhassa nesteillä valua noin 10 min. Tulos: toimii, mutta hemmetin laiska vekotin verrattuna 2403-clearon. Laiska siinä mielessä, että samoilla tehoilla huomattavasti laiskempi, kuin 2043, myös maku puuteline verratuna 1453 ja 2043- clearoihin jne. Hyvin mahdollista, että kaikki minulle tullut atot on vialliset, mutta tuskin kuitenkaan. Muuten täyttö myös hankalampi, kuin yläkautta täytetavalla tankilla! Minun tapauksessa menevät varaosien laatikon, varalaiteiksi. Katsotaan, ehkä jaksan vielä joku päivää leikkiä niiden kanssa. Kolmen päivän kokeilu on riittävä ymmärtääkseni, että ei ole minun laite toi Nautilus. Viimeinen pisara oli, kuin vaimo kokeili minun Nautilusta ja kysyi pokkana, onko tämä vitsi? Otti Finnvapen perus akun, missä oli kiinni 1453-clearo ja sanoi näyttämällä, miten homma pitää toimia. En voinut väittä vastaan, ei ollut perusteita.
Varovaisesti vielä kysyn, onko kenelläkään kokemusta ja vertailusta 1453 ja 2043 vastaan Nautilus, samoilla tehoilla?
Viimeksi muokannut Avot; 06.08.15 kello 12:49.
Morjens.
Noi Nautiluksen atopäät on täynnä punpulii, joten itse teen siten että paperilla atopäästä kiinni ja tiputan sinne punpuliin nestettä niin kauan että näyttää kosteelta ja niihin reikien kohille kanss.Tämän jälkeen atopää pohjaan kiinni ja tankki täyteen nestettä.Kiristystä ei kannata irvihampain tehä, pysyy vähemmälläkin nesteet sisällä.Aikaa en oo katsonut mutta hyvän tovin(vähintään.15min.)kannattaa venata nesteen imeytymistä.1.8ohm atopäitä itse pääasiassa käytän ja 11watilla alkuun ja 13-14wattiin päädyn ja ilmasäätö isommalla tai siitä seuraavalla.Imutyyli rauhallinen
![]()
masse. Kiitos vastauksesta ja vinkistä. Tulen kyllä käyttämään 1453 ja 2043 clearoja, koska käyttö helpompaa ja minun makuun parempia. Kyllä Nautilus toimii, ei vaan ole meikäläisen juttu. Luultavasti vika on minussa ja tottumuksissa jne. Tietysti yli kaksi kerta kalliimmat atot, mitä joutuu tasaisen tahti vaihtama on yksi pieni kynnys, pieni kynnys, mutta kynnys kuitenkin. Erityisesti silloin, kun koen halvemman aton täysin toimivaksi ja minun kohdalla jopa paremmin toimivaksi.
Yhteenvetona voin vaan totea, olla kaikki erilaiset, jotkut tykkää “äidistä” ja toiset “tyttärestä”.
Mä en oo enää kuukausiin kastellut etukäteen vastuksia... Ato paikalle, liemet tankkiin ja tankki kiinni sopivasti (varmaan menis viel kierroksen tiukempaan jos vääntäis)... Muutama imu ilman virtaa, muutama minuutti odottelua ja uudestaan imut ilman virtaa, jos nesteen maku tuntuu suussa, niin sit 10w ja varovasti ekat imut, jos maistuu hyvälle niin lisää tehoja... Tämä metodi on tähän asti toiminut![]()
Minä käytän myös isompaa Nautilusta isoimmalla ilma-aukolla,,Kurlaamaan saa molemmat herkästi kun ruuvaa lasitankin kiinni hampaat irveessä.!!! TS,Mahdollisimman löysälle,ja voi löysätä kokeeksi kun kurlaaminen alkaa...Ja katso..ihme tapahtuu,,kurlaaminen vähenee,,,Kokeilkoon ken ei usko! Vielä kun silloin tällöin ravistelee röörit puhtaaksi ja vanupuikolla putsaa loputkin,kurlaaminen ei ole enää ongelma..!
![]()
[
Onko suinkin mahdollista, että tämä litku ei oikein sovi Nautilus käytössä? Höyry heikko!
Balanced 20mg (Atmos Lab), 100ml PET-pullo | FinnVape - Sähkötupakka- ja nikotiinineste-kauppa
tähän on lisätty muutama tippa mauste tiivistettä.
arskaxx, kiitoksia taas vastauksesta! Onko tiedossa jossain videoarvostelua suomeksi tästä laitteesta. En ensi silmäyksellä löytänyt, englanti ei taittuu oikein hyvin. Eesti (äidin kieli), Suomi ja myös Venäjä kyllä taittuu.
Tuossa Urdun testi https://www.youtube.com/watch?v=jNZmnEIkRnI
Tosin Urdulla on testissä vanhempaa mallia oleva BDC-atopää, mutta omissa testeissä en eroa huomannut näihin uusiin BVC-atoihin... Paitsi et noista BDC-atoista tuli joku outo sivumaku, jonka takia niitä ei voinut käyttää![]()
Viimeksi muokannut arskaxx; 06.08.15 kello 22:55.
Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...
Jostain syystä toi Nautilus ei toimi. Sain tänään postissa ja innolla odotin, että pääsin kokeilemaan. Latasin akun ja täytin tankin. Jostain syystä sain todella miedot sauhut. Kokeilin eri säädöillä, mutta tilanne ei parantunut. Mitäköhän tein väärin?