Jep jep. Minulla kävi Subtank olemassa kotona pari päivää. Se ei tiputellut ilmarei'istä vaan tulvehti, tehdasatopäällä. Goggle kertoi, että vaihtoehdot on tunkea tehdasatoon lisää pumpulia tai rakentaa oma. Lisäksi höyry oli aivan liian kuumaa omaan makuun vaikka ajelin 1.5 ohmin atolla. Ilmareiätkin piti pitää liian löysällä, ettei kurlutus pahenisi. Kiertoon meni, ei ollut mun juttu.
Fasttechiltä tuli itelle täyskloonisubtank bellcapilla ja 5kpl aitoja varalaseja subtank miniin, hintaa yhteensä olikohan 15€ posteineen.
Jos bellcapsubtankista oot kiinnostunu, nii laita tilauksee sielt samalla jos tilaat noita laseja nii se subtank mini airflow base (n. 3€), bellcap kit (n. 2€) ja subtank mini rba plus (n. 2€) tai coileja (kloonit n. 1€/kpl, toimivia pienellä tuunauksella, eli lykkiä pumpulia veke sielt ilmarei'istä. Aidot n. 2.5€/kpl)
Suboxissa tulleessa subtank minissä jotakuinkin samat tehot itsellä. Tehdasatopäät tosin jätin suosiolla korkkaamatta, suoraan rba osaan ja 20w tulittelen. Ei minkäänlaisia probleemia ollut nyt kolmen päivän aikana. Edelleen hämmästyttää, että ensimmäinen oma rba väsäys toimii näin hyvin ja ei vielä ole osoittanut hyytymisen merkkejä.![]()
Itsehän olen täysin suhtellisen uusi näihin sub-ohmeihin joten kysellään.
SuBoxin mukana tulleeseen miniin vaihtelin tuossa aiemmin tänään RBA:n, ja mahdollisesti sain wickauksen jotenkin hyväksi. Alkuunsa se hieman räki, mutta nyt näin 27W (coili on .5ohm) tuntumassa ei mitään sellaista ongelmaa ole enää.
Kuitenkin näyttää ja maistuu hieman siltä, että tuo OCC-coil (0.5ohm) antoi enemmän makua ja höyryä, ja tehoja siesi olla enemmän ennen kuin höyry alkoi lämmetä tuhottomasti. Lieneekö täysin normaalia vai? Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että tuo on ensimmäinen coili minkä olen vääntänyt, joten parannettavaa luultavasti on paljon.
Ja onko noilla kuinka millainen "sisäänajoaika"?
Sanoisin että menee ekan kerran piikkiin noi. Hyvin oot saanu eka kertalaiseks skulaamaan. Ite oon sisäänajosta sitä mieltä; että kun ite kastelen pumpulit aika reilulla kädellä aina ne vaihtaessa, niin kun tuo pahin "primeri" on höyrystyny pois niin räkiminen loppuu ja ns sisäänajo on valmis. Siinä vaiheessa sittä huomaa vasta että wikkaako ne vedetyt pumpulit tarpeeksi/liikaa. 0.5ohmia o hyvä. Itellä nyrkkisääntönä on että 0.6ohmilla pärjää 30w asti hyvin! Itte aina käärin 0.6ohmia 0.4mm kanthalilla, ja ajelen 28-30watilla. Tällä hetkellä kokeeksi kääritty 0.6ohmin dual coili Miniin 0.32mm kanthalilla ja 30w on edelleen juuri sopiva
Pumpulin määrä tulee sitte selkärangasta myöhemmin. Ei mulle ainakaa auttanu apuvideot missä porukka veti levyllisen Mujia väliin. Itte vedän aika ohuesti ja jätän aika pitkäksi. PG voittosilla nesteillä ajelen. Kun RBA hommat alotin nii melkeen joka ilta vaihtelin pumpuleita ihan huvin ja harjottelun vuoksi. Ite.coilin käärintä oli omasta mielestä paljon helpompaa ku toi wikkauksen onnistuminen.
Tuossa toinen versio, sopii hiukan paremmin, 2mm tuokin. Kännykuva vain surkea
dual.jpg
Spoileri!
Ahtaan näköistä![]()
Tuntuu tuo FT:n authentic muji toimivan aika paljon paremmin kuin Vapetalon punpuli tässä mini subin rba:ssa. Tolla Vapetalosta hankitulla tuuppasi kuivaa, vaikka minkälaisen sätöstelyn koitin tehdä(tai sitten en vaan osaa). Tää FT:n muji on paljon ohuempaa ja tuntuu toimivan ainakin meikäläisellä paremmin. Tarviiko muuten se uuden mallin rba enemmän tehoja, kun wickiröörit on niin paljon isommat tähän ykkösmalliin verrattuna?
Toimii jopa hiukan paremmin tai varmemmin tuo vanha rbaOk "vähän" on työstetty. Uudemmasta joutuu välillä tökkiin huonommin pumpuleita että wickaa kunnolla
![]()
IMGP5458.jpg
Spoileri!
Moro tänne foorumille! Onkos kukaan tehnyt subtankkiin meshi vicciä? Kiinnostaisi tehdä omaan subtankkiin meshistä vicci/coili. Onnistuuko niin että meshi menee koilinläpi suoraan imureikiin uudenmallin rbassa?
Toimisikos subtank minissä joku pieni reikäinen tippi mouth to lung tyyliin höyryttelyyn? Eikös esim. Kaiffareissa ole melko ahdas tippi, mistäköhän löytyisi samantyylisiä tippejä pelkästään? Ja antaako rba vai valmiit (esim 1.5ohm) atopäät tiukemman imuvastuksen? 30w itikku modina.