Kertokaahan perhomiehet ja vaikka naisetkin hyviä perhostelu paikkoja pohjoisnorjassa. Oon lähdössä juhannuksen maissa kalasteleen sinne ja saatan vähän heittää pilkkiäkin vuonoilla![]()
Mitä nää jomppeli maalla vielä pyörit, loma ja kaikki... Merelle MARSMARS![]()
höyryä 17.1.2012 alkaen.
Ja kun saatiin homma auki, niin tokihan tänään nostettiin veneeseen 8kg/ 85cm louhi.
Louhi 8kg.jpg
2016 alusta olisi sitten kalastusmaksut 39e kokonaisuudessaan, ellei mitään ihmeellistä tule. Maksut laskee, mutta maksuja voi tulla enemmän sisään.
Vape since 30/05/2011
Westcoast Vape Squad still rollin'
Onko tuo 2016 ihan päätetty asia jo? Olisi kyllä hyvä. Varsinkin, kun tulee kalasteltua vähän ympäri suomea
Ja sisältääkö tuo 39e myös kalastuksenhoitomaksun?
Sisältää koko hoidon. Näkisin niin, että alentunut maksu nostaa ostajien määrää ja ns. salakalastus jää vähemmälle. Eduskunta on hyväksynyt uuden kalastuslain, mikä pitää sisällään myös yksinkertaisemman lupajärjestelmän. Vuosi 39e, viikko 12e ja vuorokausi 5e. Silakkalitkalla kalastaminen on maksutonta puuhaa, kuten on onkiminen ja pilkkiminen.
Vape since 30/05/2011
Westcoast Vape Squad still rollin'
Tuo maksun "alentuminen" on kaksipiippuinen juttu. Itse olen maksanut luonnollisestikin kalastuksenhoitomaksut, onko se 24e/v. Nyt kun vieheluvat ja kalastuksenhoitomaksu naitetaan yhteen niin jos olet ostanut molemmat -> maksut alenevat. Itsellä kalastus on 99% koskilla, joihin vaaditaan vielä erillinen lupa. Periaatteessa en ole ikinä tarvinnut noita viehelupia ja tuskin tulen tarvitsemaankaan eli jatkossa minun kalastus maksaa enemmän![]()
Saatiin kerrankin kaloja!
Perhokalastusta Kainuussa: #Hässäkkä
Pari ensin karkuutettiin... Sitten paukku rekordit. 13.5-14kg. 106cm.
Edit: Paino täsmentyi rannassa 13360g
Viimeksi muokannut Jamo81; 09.06.15 kello 20:37.
Uh, alkaa kuume kasvamaan. Tämä poika se muuten viettää juhannuksen Kuusingilla harjusta (ja toivottavasti taimenta!) kalastellen!Muilla kokemuksia paikasta?
Eilen karkas iso kala, oli oikein juna, vaan ei pysähtynyt se pendolino Kokkolassa.. Vaan ei hätää, vajaata tuntia myöhemmin saatiin balsamia haavoille kun rämähti takiloista tuplat5.3kg ja 8.5kg