Sätöstelin orgaanisen pancake-wickauksen ja näyttäs muuten toimivan ihan ok, mut kyljellään säilyttämistä ei tunnu kestävän. Vuotaa ihan simona. 60vg/40pg. Normi wickauksella ei mtn ongelmaa vuotojen kanssa. Ideoita?
Sätöstelin orgaanisen pancake-wickauksen ja näyttäs muuten toimivan ihan ok, mut kyljellään säilyttämistä ei tunnu kestävän. Vuotaa ihan simona. 60vg/40pg. Normi wickauksella ei mtn ongelmaa vuotojen kanssa. Ideoita?
Okei. Mulla kyllä Lemo wickkaa ihan perus kaiffarityylilläkin jopa 90VG nesteitä. Sen verran pumpulia että se menee suht vaivatta coilin sisään, ja niin lyhyeksi että se just osuu deckiin. Sitten vaan kostutus, taittelu, höyrykammio paikalleen ja sörkkii niitä sivuun sen verran että koko nesteura on paljaana pohjalla eikä sen päällä oo pumpulia lainkaan. Imuvastuksen säädöllä on toki merkitystä myös..
Kun puhutte wickauksesta niin kertokaa samalla millä tehoilla ajelette. Ei oikein sinänsä kerro mitään.
Ihan kaiffarityylillä oon ajellu Orchidia 70w 0.2 ohm 70/30 nesteillä, Lemo mulla on ollu mouth-to-lung vehkeenä eli 15-20w maksimissaan ja Billow wickkaa yhtä hyvin jos ei paremmin kuin Orchid. Monster V2 olis mielenkiintoista saada haltuun, on nimittäin melko vahvasti modattu nesteuria![]()
![]()
Juu, se oli Clapton coileilla. Ja dualina. Imi nestettä aika hurjastiParas setuppi ollut silti 0.32 langan quad coilit, niitä kun tykitteli 40w niin jopa oli maukkaat setit.
Simply HDR_1423424513404.jpg
Joko kakkosversioo jostain saa?
Tilaamalla ehkä?
Elektrosavussa kerrottiin että ei ollut aamulla vielä kiinasta lähtenyt ja parissa päivässä tulee kun lähtee. Ens viikolla toivottavasti![]()
Mä olen nyt ykkösen kanssa tullut siihen tulokseen, että neste ei siirry tarpeeksi hyvin niistä kammion rei'istä / urista kammioon ja pumpulille. Eri määriä ja eri pituuksilla koetettu pumpulia, erilaisilla coileilla ja vastusmäärillä, eri wateilla, mutta kuivaa tulee jossain vaiheessa sekä vg että pg nesteillä, vaikka pöhisee ihan ok kunhan nestettä pumpulissa. Ainoaksi keinoksi on jäänyt sulkea ilmareiät sormilla je kevyt imaisu, jolla saa nestettä kammioon "manuaalisesti". Teen tämän nyt joka kerta aluksi, kun menen ulos höyryille, joskus kesken höyryttelyn kun maku alkaa vähenemään. Vielä en ole uskaltanut alkaa suurentamaan reikiä / uria.
eikai sulla ole liikaa pumpulia että ne pakkaantuu sinne "pohjalle" reikien eteen liikaa? Liika pumpuli aiheuttaa itselle tätä välillä, olen karsinut hyvin pieneksi määräksi ja toimii hyvin. Lemossa tuntunee muuten maku olevan parempi kuin Melossa ihan näin btw.
Ei pitäisi ainakaan enää, kun nimenomaan nyt lyhennellyt tai vähentänyt. Enää ei kosketa sitä pohjaa, jossa liemiurat...![]()
Itellä ollut nyt käytössä 0.7ohm paraller coil ja ihan perus pumpuloinnit juuri noin kuin edellisessä viestissä luki. Ei ole kertaakaan tullut dry hittiä eikä ole vuotanut.