Eli: muutaman kuukauden tässä höyrystellyt, nesteitä tilaillut mistä sattuu. Nyt tuli eteen FlavourArts ja sen maut aina artisokasta ananakseen.
Onko FlavourArtsin kaikki makunesteet (siis juurikin ne artisokat ja perunat ja retiisit ynnä muutkin?!) tarkotettu sähkötupakan mauiksi??? Ja jos näin, niin siis mitäääää?? Kuka haluaa imeä lanttua tai anjovista kaiket päivät? :O
Ja toiseksi: ideana on siis ilmeisesti miksailla omat litkunsa. Toisin sanoen ostan siis base-litkun sillä mg/ml vahvuudella minkä haluan valmiin nesteen olevan ja lisään haluamaani makua base-nesteeseen? ...mutta kuinka paljon? Kun joiltakin FlavourArtsin jälleenmyyjien sivuilta löytyi ohje 3-4 tipan lisäämisestä 5ml perusnestettä...
1 millilitrahan on siis 20 gtt (tippaa). Pienin koko FlavourArtsin makunesteissä on on 7ml eli 140gtt ja jos sekotussuhde on tuo 5ml + 4gtt, niin yhden pullon sisältö makunestettä riittäisi siis maustamaan yhteensä 175ml base-nestettä??!
175ml 18mg base-nestettä (100ml+50ml+50ml putelin hinnasta puolet) maksais noin 26€ ja yksi makuneste noin 2,50€, jollon yhteensä 182ml höyryteltävää litkua tulis maksamaan 28,50€?? Siis mitä?
Eihän tämä nyt voi mitenkään pitää paikkaansa, kun valmiiksi sekotettuja nesteitä myydään 0,50-1,00€/ml hintaan ja tuolle tällä kaavalla itsesekoitetulle nesteelle hintaa tulis noin 0,17€/ml. Plus postikulut tietty...
Ero varsinkin 1 euron ja 17 sentin välillä tulee olemaan melkoisen suuri, kun kertoo millilitrahinnan sillä määrällä mitä nesteitä itse tulee kulutettua.....
Vai onko tuo halpuuden idea juurikin siinä, että koska joutuu itse läträämään, se maksaakin vähemmän?
Varsinkin jos vielä lisätään, että FlavourArts (ilmeisesti tällä hetkellä ainoana) testailee elektronisen sauhuttelun (siis omien nesteidensä) turvallisuutta, plus että nesteet on ilmeisesti EU:n sisällä tehtyjä, niin kuka hullu ostaa mitään muuta mistään muualta?
Vai oonko mä nyt ymmärtänyt jotain jossain välissä ihan väärin?
Auttakeehan alottelijaa mäessä