Heippa! Esittäydyinkin jo Tuore höyryttelijä esittäytyy -ketjussa, mutta pitäähän se oma päiväkirjakin perustaa!
Elikkä olen uunituore höyryttelijä/sauhuttelija. Haluaisin lopettaa tupakoinnin. Pitkään olen miettinyt, että pitäisi lopettaa noiden syöpäkääryleiden polttaminen kun ei niistä ole muuta kuin haittaa.. Kahdeksan vuotta on tullut poltettua, 14-vuotiaasta asti. Useita lopetusyrityksiä takana, eli basic case. On tullut nikotiinipurkat, -pastillti ja -inhalaattorit kokeiltua - tuloksetta. Tupakkaa ei onneksi kulu päivässä yleensä kuin 1-4, joten se "hyvä puoli" tässä tupakoinnissani on..
Sattumalta flunssa iski viime viikolla ja sitä kautta olin polttamatta pari päivää. Sitten kävin yhdellä savukkeella ja hyi hyi HYI miten pahaa se oli! Päätin et nyt saa luvan riittää tämä idiotismi.. Ja sattumalta tais Facebookissa kaveri puhua just sillä hetkellä höyryttelystään.
Mähän siitä sitten innostuin ja heti seuraavana päivänä menin GreenSmoken myymälään ja ostin itselleni sähkötupakan kokeiltavaksi. Lainaan itseäni mitä mieltä olin viellä muutama päivä sitten tästä GreenSmoken sähkötupakasta: "Ja täähän on mahtava! Vielä kun saan nikotiinillisia nesteitä niin tää tulee ihan varmasti korvaamaan mun tupakoinnin! Tällä hetkellä höyryttelen ja käytän nikotiinipurkkaa/-pastilleja. Tällä combolla on vielä vähän hutera olo, mutta eiköhän se siitä muutu kun saan toisen -nikotiinillisen- leluni käyttöön. " Ilman perinteistä tupakkaa olin 5-6 päivää. Aluksi näytti siltä ettei paha tapa aio jatkua nyt kun olen päässyt sähkötupakan makuun, mutta kyllähän se siitä sitten retkahti taas..
Suomen GreenSmoke sähkötupakat eivät tosiaan sisällä nikotiinia eikä siis kurkussa tunnu miltään.. Lisäksi nikotiinippurkka on vaan niin pahaa!! Ihmekös ettei napannu. Lähetin siis viikonloppuna tilauksen UK:n GreenSmokeen ja tilasin aoituspakkauksen ja nikotiinillisia patruunoita (oikea termi lienee cartomizer). Selailin mm. tätä foorumia ja sivustoa sekä muita tahoja ja en hirveästi kuullut positiivista sanottavaa GreenSmokesta. Tosin en ollut varma, että kohdistuiko negatiiviset kommentit molempiin lafkoihin, sekä Suomen että UK:n ja USA:n GreenSmokeen. Kyseessähän on kaksi täysin eri yritystä ja kaksi eri tuotetta.
Otin siis "riskin". Syy miksi päädyin GreenSmoken tuotteisiin oli niiden tilaamisen ja käyttämisen helppous. Yritin katsella muita verkkokauppoja, mutta sopivan setin tilaaminen oli hyvin hankalaa! Hirveästi liikkuvia osia.. Enkä heti ensitöikseni sähkötupakoinnin tielläni jaksa ruveta säätämään nesteiden ja moniosaisten laitteiden kanssa, joten kaksiosaisuus ja vuotamattomuus oli mulle suuri kriteeri. Hinnalla ei tässä kohtaa mulle ollut väliä, mutta toivotaan nyt et laatu on sen arvoista.
Savuttelu jatkuu kuitenkin kunnes postimies kuljettaa mulle paketin. Toivottavasti se tapahtuu pian..