Uskomatonta, ettei meillä ole vieläkään, 4 vuotta räjähdysmäisesti kasvaneelle toiminnalle järkevää yhdistystoimintaa, ja nyt mä haluan antaa tälle omat 2cents!
Suomenlaajuinen kattojärjestö/yhdistys vaatii taustajoukoikseen näitä intohimoisia höyryttelijöitä, joita täälläkin on kymmenittäin. Tarvitaan tekniikkaosaamista, vaaditaan lakitekstien ymmärrystä, tarvitaan youtube-kasvoja, graafikkoja, äidinkielellisesti lahjakkaita, auttamisen haluisia, aktiiivisa sosiaalisen median käyttäjiä, aktiivisesti ulkomaisia foorumeita seuraavia, pätemisen tarpeellisia, kauppiaita, modaajia, arvostelijoita, paskan puhujia ja tapetteja.
Mun näkemyksen mukaan suomeen ei tarvita vain yhdistystä, vaan aktiivisesti tiedoittavaa, kauppiaita ja modaajia auttavaa, vielä tupakoitsevat huomioon ottavaa yhteisöllistä organisaatiota, jolta lehdistö vaivautuisi ottamaan ne pari senttiä kysymyksen muodossa uutisointeihin. Organisaatio johon tarvittaessa päättäjät (kyllä, ihan tavallasia tavan tallaajia nekin on, ja tietotaso samaa luokkaa kuin suurimmalla osalla kansalaisista) voivat ottaa yhteyttä ja pyytää apua kun meitä koskevia päätöksiä tehdään.
Kutsun kaikki, jotka ajattelevat kuuluvansa johonkin edellämainittuun henkilöryhmään ottamaan osaa aivoriiheen, jonka tarkoituksena on vuoden 2015 vuoden alussa edustaa Suomen laajuista yhdistystä.
Jos sinulta löytyy sieltä silmäkulman takaa edes pikkuriikkinen toivon kipinä ja innostuksen häivähdys, niin lähetä mulle yksityisviestillä nimesi ja sähköpostiosoitteesi, niin lähetän sinulle kutsun alustalle, jolla asioita on helpompi ja nopeampi ryhmässä pohtia, kuin millään foorumilla tai höyry-yhteisössä.
Itselläni ei aika riitä tälläisen vetämiseen edes apujoukkojen kanssa, enkä näe että olisin siihen edes oikea henkilö. Mutta mä pystyn tarjoamaan valmiin palvelinympäristön, sähköpostit, tiedottamisalustan ja julkaisualustan, ettei asioihin tarvitse lähteä ihan nollasta niin että ensimmäisen vuoden jäsenmaksut käytetään jäsenrekisterin luontiin sekä tietysti tarjoan omat kontaktini ja kokemukseni.
Vapers.fi oli aluksi elitistien runkkurinki, mutta sitä on viimeinen kuukausi muovattu muotoon, jossa se sopisi loistavasti tälläisen yhdistyksen tai organisaation käsiin, joka pystyisi konkreettisesti edistämään suomalaista höyryttelyä. Mielestäni tälläinen yhdistys olisi myös oiketettu järjestämään jäsenistölleen vuotuiset vapefestit.
Mutta se on vain vaihtoehto, ennen kaikkea, mä tarvitsen yhteydenoton, jossa on nimesi ja sähköpostiosoitteesi, niin päästään yhdessä isommalla porukalla miettimään, mitä olisi parasta tehdä.