Ite oon huomannu että jos rätisee ja paukkuu niin liian vähän pumpulia.
Ite oon huomannu että jos rätisee ja paukkuu niin liian vähän pumpulia.
Aivan. Tarvii varmaankin alkaa säätämään määrää joka puolentankin jälkee niin jos vaikka löytyisi sopiva setuppi. Jotain on vaan männikössä kun kangerista saa enempi makuja..paitsi palaneen. Toki vähempi on kyllä ihan parin eka setin jälkeen dryhittejä tullut. Enempi tuo valju maku askarruttaa.
Tuntuis et ei noin maltillisella teholla ja vastuksilla pitäis kauheesti paukkua jos wikkaa liikaa...en tiä... mutu. Noi reijot ja japanianpunpulit taitaa molemmat olla wikkimatskuja joita ei kannata ainakaan liian tiukalle rullata.
Itselle on aika varma merkki liian tiukasta pumpulista, kun jää "jälkipoltin" päälle, elikkäs sihisee vielä viiveellä kun on lopettanut napin painamisen.
Laittaisin kuvia riepoteltavaksi, mut ei riitä oikat kun oon niin märät korvantaukset vielä.
Ite nykyään aina cellucottonit tankissa. Omaan korvaan nuo ongelmat kuulostaa siltä et varmaan liian vähä wickkiä coilissa. Ainaki itellä rätisee ja paukkuu liian vähällä wickkimateriaalilla.
Oon huomannu, et sillon on oikea määrä, kun rayoni nitisee vähäsen survottaessa coiliin. Ei kuitenkaan niin paljon, että joutuu voimalla sen laittamaan. Kannattaa myös varmistaa, et coili on noin 1 - 2mm korkeudella ilmareijästä.
Ite otan rayonia aina reilun pätkän, laitan sen coiliin ja leikkaan sen alimman kammion mittaseks kun kammio on paikoillaan ilman sitä topcappia. Sit vaan ruuvarilla tökin pumpulit tahi rayonit kammion pohjalle.
Eilen taistelin kaiffareiden kanssa vaikka kertaalleen luovutinkin jo. Ongelmana lähinnä maun ja höyryn puute / satunnainen nesteen pulauttelu ilmareiän kautta. Eri määriä pumpulia kokeiltu ja coilin korkeutta säädellen. Setuppi videoita seurannut mutta ei vaan saa kunnolla pelaamaan, taitaa olla vaan tuurin kauppaa toimii taikka ei.
Onko kellään laittaa kuvaa hyvästä kaiffarin pumpuloinnista jolla wikkaa 16w+? taas hieman täälläkin vastustaa. Lähinnä kiinnostaa että miten muut ruukaa asetella pumpulin hännät. on vieny taifuuni ja misteri täysin kaiffarien paikat kun nuissa ei ole niin tarkkaa tuo pumpulointi
Vaihteeksi vaihtelin pumpulit ja pistin sinnepäin pupunkorva tyylillä. Vikkaa, makua tulee, ei pissi. Pumpulit pistän mahdollisimman tuuheina läpi, eli en pyörittele kuin ihan hintsusti toiseesta päästä ja leikon pois. Korvat pystyyn, höyrykammio paikallee, korvien lyhennys sopivasti yli höyrykammion reunan, oisko arvio 6mm, neulalla tönin pumpulit reunoille ja nestettä perään. Ei tarvi hieroa ja hiplata. 0,8ohm coili ja 17w, nami nami.
Pupukorvatyylin vankka kannattaja olen myös minä.
On noi joskus vähän henkimaailman hommia, mutta kyllä se sieltä lähtee...kokeile välillä pirkalla, toimii aina...pharmacarella vielä joskus yllättää epäonnistuminen.
Kiitoksia kuvista, auttoi paljon. Varmasti ainakin tuplasin mujin määrän ja höyryn tuotto nousi heti ja paljon vähemmän tulee sivumakua. Edelleen kuitenkin jotenkin valju maku, kun sama neste kuitenkin muissa tankeissa varsin voimakas (50/50 twinky defense by SnG vapor).
Jos toisesta nestekanavasta pääsee ilmaa kammioon niin sittenhän se neste saa tavallaan vapaasti virrata kun toisesta kanavasta saa ilmaa.
Ei oo kyl ongelmaksi asti muodostunut itellä 80VG-nesteillä.
Mistäs tuo rutina oikein tulee? Liikaa wickausta? Setuppi toimii kuin junan vessa vaikka 25w-ketjuhöyryttelyyn asti, mutta ääni käy hiljaisuuden läpi hermoille![]()
Käsittääkseni se on toi yliwickaus.. aiemmin oli 40/60 pg/vg nestettä, kuului vaan tasainen suhina. Nyt tein uuden (samanlaisen) setupin ja laitoinkin 60/40 pg/vg nestettä niin vähän tykkää "rutista". Rutina hieman vähenee tehoja nostaessa.
Varmaan myös joku pumpulin ominaisuus, sillä meshistä tehty uwick misterissä ei pidä mitään ylimääräistä ääntä vaikka wickkaakin hyvin..
Ja tämä on siis omiin kokemuksiin perustuvaa mutuilua
Edit: Ja en ole itsekään saanut kaiffaria vuotamaan, enkä edes kurlaamaan.