Nahkiaisia![]()
Hei setä mulla on melkein naapurissa nahkiaispaistamo
Hyvää kamaa kerran vuotee
Paikkakunta kuuluisa nahkiaispitäjäTuttu trivialista. Jokavuotinen perinne, wanha eläkkeellä oleva ison puljun ostaja tuo joka vuosi pussillisen tuoreita nahkiaisia kun joskus aikoinaan oli puhetta et syön niitä
Niin pervon makuisia et oon oppinu pitämään niistä
Perinne ollu jo 10 vuotta... Toivottavasti arvon herra jaksaa niitä pyytää vielä monta vuotta
![]()
höyryä 17.1.2012 alkaen.
Isoisä noita aina halstraili rantasaunalla. Mun tehtävä oli verestellä ne paljussa. Tuoreeltaan kyllä hiton hyviä.![]()
Äsken kodalla äijien kans istuttaessa lämmittelin loput hiilloksella... 8 äijää, 2 uskalsi maistaa ja toinen otti lisää
Haukulla tuli käytyä 2 kertaa, 50m ja 30m hirviin... Muuten hyvä mut piti antaa karkot ku oli naapurin puolellaHirvet kesyjä tällaisella ilmalla ku vettä tulee vaakatasossa... Jos kävis itsekkin tonne parvelle levittäytymäs hetkeks ennen saunanlämmitystä
![]()
höyryä 17.1.2012 alkaen.
Tekikös Jasso verestyksen perinteisesti?
Oli valmiiks tehty. Mua kato lellitäänEn oo sen kummemmin perehtyny kun joka syksy tuodaan pussillinen paistovalmiita
![]()
höyryä 17.1.2012 alkaen.
Perinteinen tapa tehdä se on. Nahkiaiset saaviin ja napollinen suolaa päälle(Nahkiaiset eläviä) ja ranteen vahvuisella puulla sekoitetaan hitaasti. Sit vaan verivaahtoa pois päältä pikkuhiljaa. Siinä meni sellainen 20 min aikaa.
![]()
Isot pojat kerto kans et betonimylly on näppärä apuvälineEi käy ranteitten päälle isommissa satseissa...
höyryä 17.1.2012 alkaen.
Mut se nykyaikaa
Joskus Vuonna 1975-80 niitä enemmän sekoittelin.![]()
Joskus pikku poikana päässy todistamaan ankeriaan perkaamista, siinäkin hommassa saattas muutama kettutyttö pyörtyä![]()
"Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)
Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista
Se pikkuisen raiskaamista. Ilman tuomiota.![]()
Mä oon vähän pervoTykkään kaikista äyriäisistä, nilviäisistä ja kaloista... Ei oo semmosta ötökkää tullu vastaan mitä en ois maistanu.
Yx erikoisimmista variaatioista on kreikasta... Suolattu, savustettu pieni turska palotaan pieniksi, lorautetaan oliiviöljyä et uivat, läjä sitruuna puristettuna ja dumpataan astia täyteen punasipulia... Viikko jääkaapissa ja ouzon kera naamariin suolapalana...
Vahaan säilötty mäti, maksaa ihan sikana...
Rodoksella rivieran baari janis ja marjatta... Jani aina tarjoili kaikkee ihmeellistä kun tiesi et tykkään kaikesta erikoisestaKäyvät harva se vuosi kokkolassa, ovatpa käyneet munki luona. Ei oo vaan vanhalla mökkisaarella tullu käytyä kuuteen vuoteen
Jos ens syksynä tulis lähettyä tuttuja tapaamaan
![]()
höyryä 17.1.2012 alkaen.
Tietääkö Jasso, mikä yhdistää Ruotsalaisia, Venäläisiä ja Norjalaisia?
Pariutuu turskien kans?
höyryä 17.1.2012 alkaen.
Eip. Kun ne saavat jotain tuoretta niin, hautaavat maahan tai antavat olla niin kauan et hapantuu![]()
Perk. Tilasin sur strömmingiä joskus Ruotsissa..En sit pystynyt syömään. Haju oli kuin joku olis haudasta kaivettu.
Ah. Nyt iski nälkä kun muisteli.Vuosi oli 1995 ja Suomi voitti 4-1
![]()