Heipä hei!
Olen uusi foorumilla ja ajattelin näin aloittelijana kysellä (mielestänne) ehkä tyhmiäkin kysymyksiä..., mutta sitä kai saa foorumilla tehdä.
Olen siirtynyt e-savukkeeseen n. kaksi kuukautta sitten aluksi edullisen aloituspakkauksen kautta. Kun olen nyt saanut tuntumaa e-savukkeen höyryttelemiseen, niin huomaan asioita, joita kaipaan ja jotka nyt jo häiritsevät.
Yksi ja tärkein on höyryn epätasaisuus. Haluan runsaan ja tiheän höyryn. Ladattavat "akutkin" kuluvat nopeasti ja niitä täytyy usein ostella.
Olen tämän sivuston ja e-savuke.comin ohjeiden pohjalta päättänyt hankkia nyt kunnon laitteen, vaikka hinta hirvittää.
Olen löytänyt Provarin sivuilta starter kitin, jossa pitäisi olla nesteitä lukuunottamatta kaikki tarpeellinen aluksi. Samaan tilaukseen voi toki ostaa varastoon lisätarvikkeita kuten esim. jatkopalan.
Hinta firman omilla sivuilla starter kitillä postimaksuineen Suomeen n. 270€.
Aloituspakkauksessa on kaikki - laturi, kaksi akkua (18490 AW IMR muistaakseni?) ja siis tankki tietysti.
Mitä teen? Vaikka tulli ottasi tarkasteluun ja joutuisin maksamaan tullimaksut, niin silti summa jää alemmaksi, kuin e-savuke-oppassa mainittu esimerkkitapaus Provarin hankinnasta, jossa jokainen muu tarvittava osa pitääi ostaa erikseen. Sinä ostoshinnaksi saatiin yli 4oo €.
Kannattaako minun ostaa tämä starter kit?
Tai osaako joku kertoa jonkin toisen vastaavan ja hyvin toimivan, yksinkertaisin säädöin varustetun vapottimen?
Vielä yksi pieni kysymys. Kun e-nesteissä esim.70%PG-30%VG tai 50/50, niin missä suhteissä höyryn määrä ja tiheys on suurempi?
Kiitos kaikille, jotka haluavat minua, vasta-alkajaa opastaa näissä kysymyksissä!