Sivu 16 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 61213141516171819202666 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 301 - 320 / 1475

Aihe: bogen cartot

Vs: bogen cartot

Lainaus Alkuperäinen postaaja kalavaras Näytä viesti
    Mitenkäs tätä tarkentaa. Meinaan siis, että täytän tuon "mielestäni" oikein, elikkä kortsumetodilla niin että sitä nestettä pulppuaa ja leviää ympäri vanua varmasti täyttäen sen. Sitten puhallan keskiputkesta kaiken pois ja laitan höyryttäen. Sanotaanko nyt vaikka että noin kymmenen imaisun jälkeen alkaa maku jo selvästi laimeta ja hetken päästä kun vanua vilkaisee on se jo hyvin kuivan oloinen ja taas saa täytellä.
    No jos nesteenä on täysin PG litku ja voltteja tarjolla, ei tuo ole mitenkään poikkeuksellista. Tarkoitus on kuitenkin lisäillä sitä nestettä jos villat kuivuu! Tankki karton ympärillä aiheuttaa lisääntynyttä lisäilyn puutetta

Sitten puhallan keskiputkesta kaiken pois ja laitan höyryttäen.
    Tuo puhaltelukin voi vaikuttaa, jos monta kertaa puhaltaa voimakkaasti saa kyllä reippaasti menemään sitä nestettä läpi. Itse puhaltelen pari kertaa hennosti vain jos selvästi näkee että keskiputki on aivan tukossa, muuten käytän hammastikkua tai muuta vastaava ja varovasti rassaa putken tyhjäksi.

Niin ja käytetty volttimääräkin tietty vaikuttaa. Jos mennään yli viiden voltin (ilman tankkia ympärillä) niin ei montaa imaisua kyllä tarvitse että saa palanuttta makua suuhunsa.
    [Provari | K100 | Vamo | Bacchus | MadVapes VV-box]

Mitenkäs tätä tarkentaa. Meinaan siis, että täytän tuon "mielestäni" oikein, elikkä kortsumetodilla niin että sitä nestettä pulppuaa ja leviää ympäri vanua varmasti täyttäen sen. Sitten puhallan keskiputkesta kaiken pois ja laitan höyryttäen. Sanotaanko nyt vaikka että noin kymmenen imaisun jälkeen alkaa maku jo selvästi laimeta ja hetken päästä kun vanua vilkaisee on se jo hyvin kuivan oloinen ja taas saa täytellä.
    Siis tämähän on ihan perus bogen cartoilla jos siinä ei oo tankkia ympärillä?

Lainaus Alkuperäinen postaaja Jimbomonster Näytä viesti
    Siis tämähän on ihan perus bogen cartoilla jos siinä ei oo tankkia ympärillä?
    Eiköhän tämä nyt ollut jo kaikille ihan selvä asia? Vai mitä ihmettä se isäntä siellä taas höpöttää?

Lainaus Alkuperäinen postaaja Esa vuke Näytä viesti
    Eiköhän tämä nyt ollut jo kaikille ihan selvä asia? Vai mitä ihmettä se isäntä siellä taas höpöttää?
    Katos, pitääsköhän joskus lukia nuo viestit mitä välis kerenny tulla.

Noh anyway, drippailu värkkejähän boget ilman tankkia on.

Yllättävän hyvin bogen cartot kyllä kestävät:

2x3.7V megalodonissa = without load 7.7, under load 6.2-6.3V. Ato 2.7ohm. Höyry - lämmintä mutta ei vaarallista. E-nesteenä PSV golden apple. Hyvältä maistuu ja höyryntuotto on VALTAISA!

Höyrypää waakneri's Avatar

Sijainti
    Vihti

Mitenkäs te täyttelette noita bogeja? (510D XL cabinilta)
    Vaikka nesteet PG75/VG25 niin ei tunnu vaan boge imevän, muut kartot imee ihan hyvin, ihanku tossa ois jotain öljyä pinnassa.
    Muuten hyviä kartoja mutta tuo on kyllä erittäin rasittava ominaisuus, valmis nesteet imeytyy suurin osa ihan ok mutta nuo itse tehdyt ei
    vaikka vain mainittu 25% VG:tä, täytyy vissiin testata puhtaalla PG:llä.
    iStick TC60 - iStick 30w - eVic VT - 2xVTC Mini - Pico - AiO - Releaux 2/3 - Alien
    SubtankMinix2 - Maganusx2 - Scylla - Engine - Merlin - Engine nano
    ...olen aina IFK !

HöyryGuru Troll from behind's Avatar

Sijainti
    Pietarsaari

bogen cartot

Lainaus Alkuperäinen postaaja JakobL Näytä viesti
    Yllättävän hyvin bogen cartot kyllä kestävät:

2x3.7V megalodonissa = without load 7.7, under load 6.2-6.3V. Ato 2.7ohm. Höyry - lämmintä mutta ei vaarallista. E-nesteenä PSV golden apple. Hyvältä maistuu ja höyryntuotto on VALTAISA!
    Poikkeuksellinen yksilö. Harva yksikääminen suoriutuu yli 2 amppeerin virrasta ainakaan kauaa. Itse epähuomiossa grillannut 10+ RE-bogea samalla volttimäärällä.
    KGO & Twist

Lainaus Alkuperäinen postaaja waakneri Näytä viesti
    Mitenkäs te täyttelette noita bogeja? (510D XL cabinilta)
    Vaikka nesteet PG75/VG25 niin ei tunnu vaan boge imevän, muut kartot imee ihan hyvin, ihanku tossa ois jotain öljyä pinnassa.
    Muuten hyviä kartoja mutta tuo on kyllä erittäin rasittava ominaisuus, valmis nesteet imeytyy suurin osa ihan ok mutta nuo itse tehdyt ei
    vaikka vain mainittu 25% VG:tä, täytyy vissiin testata puhtaalla PG:llä.

Täyttötapoja on monia, mutta itselle paras tapa on ollut seuraava. Näin täytettynä imee vaivatta paksummatkin nesteet
    - ota suojatulppa pois
    - laita keskiputkeen hammastikku
    - laita akkupäähän se pidempi muovi"kortsu" mikä siinä jo olemassa onkin (olen ensin ottanut pois kerran niin löystyy hieman ja sitten tökänny uudelleen päähän)
    - lisää (hammastikkupäästä) vanuun nestettä, laita melkein piripintaan putkeen
    - vedä kortsua alaspäin, mutta älä ota pois
    - työnnä välillä takasin ylös
    - jatka "vemputtamista" ees taas ja lisää välillä nestettä sen verran, että akkupäästä tulee hieman nestettä ulos
    - ota kortsu pois
    - kuivaa akkupää
    - puhalla akkupäähän pari nasevaa puhallusta (kohdista toinen pää paperiin, voi hieman "mikrotippoina" lentää nestettä)
    - tsekkaa valoa vasten täyttöpäästä, että keskiputkesta näkyy valo läpi
    - driptip tai se alkuperänen muovilätkä päähän
    - toimii heti

Sijainti
    Vihti

Lainaus Alkuperäinen postaaja outska Näytä viesti

Täyttötapoja on monia, mutta itselle paras tapa on ollut seuraava. Näin täytettynä imee vaivatta paksummatkin nesteet
    - ota suojatulppa pois
    - laita keskiputkeen hammastikku
    - laita akkupäähän se pidempi muovi"kortsu" mikä siinä jo olemassa onkin (olen ensin ottanut pois kerran niin löystyy hieman ja sitten tökänny uudelleen päähän)
    - lisää (hammastikkupäästä) vanuun nestettä, laita melkein piripintaan putkeen
    - vedä kortsua alaspäin, mutta älä ota pois
    - työnnä välillä takasin ylös
    - jatka "vemputtamista" ees taas ja lisää välillä nestettä sen verran, että akkupäästä tulee hieman nestettä ulos
    - ota kortsu pois
    - kuivaa akkupää
    - puhalla akkupäähän pari nasevaa puhallusta (kohdista toinen pää paperiin, voi hieman "mikrotippoina" lentää nestettä)
    - tsekkaa valoa vasten täyttöpäästä, että keskiputkesta näkyy valo läpi
    - driptip tai se alkuperänen muovilätkä päähän
    - toimii heti
    Täytyypä testata, ihmeellistä tuo bogen vanu kun noin nihkeästi imee tota litkua, harmittava ominaisuus.
    iStick TC60 - iStick 30w - eVic VT - 2xVTC Mini - Pico - AiO - Releaux 2/3 - Alien
    ...olen aina IFK !

kyl se neste tolla systeemillä "hulahtaa" hyvin ;-)

Höyrykone jarif's Avatar

Sijainti
    Espoo

Itse pistän mukana tulleen kumipiikin akkupään reikään, karto pöydälle pystyyn, ja täytän neulalla pohjaan työntämällä. Hyvin toimii ja pöhisee.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

Höyrypää

Sijainti
    Oulu

Omat täytöt hoituu akkupään kautta perus kumitulppatyylillä. PG imeytyy ilman suurempia purskahduksia nopeaankin tahtiin syöttämällä. Sekoitusnesteiden imeytymistä saa kyllä odottaa rauhallisesti, joten kumitulpan syöttövauhti on paljon hitaampi. Täys-VG:tä en ole testannut enkä haluakaan

Sinne se VG menee siinä missä muutkin.

HöyryGuru Troll from behind's Avatar

Sijainti
    Pietarsaari

bogen cartot

Ja ei muuten mene, puhdas VG on kartoille myrkkyä, tankissa asia erikseen.
    Bogejen kanssa pärjää hyvin, jos kantaa pikkupulloa mukana ja toppaa sen pari tippaa aina ennen höyrystelyä, maratoonihöyryihin Bogeista ei ole, koska pieni nestetilavuus ja yksi käämi.
    DCC on parempi vaihtoehto koko päivän kartoksi, koska ei niin herkkä palamiselle ja isompi vanu, maun kustannuksella tosin.
    KGO & Twist

Höyrähtänyt

Sijainti
    Sillan toisella puolella.

Ite täytän uudet cartot:

- valkonen tulppa pois
    - "iso" kortsu 2/3 täyteen mehua
    - avonainen pää työnnetään kortsuun pikkuhiljaa, kunnes tippa näkyy akkupäästä, sitten vedetään hieman takasin ja käännetään ympäri ja jätetään pöydällä hetkeksi.
    - kun kuplia ei enää nouse kortsuun tai kaikki neste on kokonaan imeytynyt niin homma valmis.
    - voi kääntää carton ja kortsun vielä ympäri ja odottaa että ylimääräset nesteet valuu takasin kortsuun.

Näin ei yleensä tarvitse putsailla akkupäätä, eikä käytössä huomattu mitään vuotamista.

Sijainti
    Vihti

Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Ja ei muuten mene, puhdas VG on kartoille myrkkyä, tankissa asia erikseen.
    Bogejen kanssa pärjää hyvin, jos kantaa pikkupulloa mukana ja toppaa sen pari tippaa aina ennen höyrystelyä, maratoonihöyryihin Bogeista ei ole, koska pieni nestetilavuus ja yksi käämi.
    DCC on parempi vaihtoehto koko päivän kartoksi, koska ei niin herkkä palamiselle ja isompi vanu, maun kustannuksella tosin.
    Onkos tietoa muuten mitä tuossa tarkoittaa tuo D (510D XL) olen ollut jotenkin siinä luulossa että olis Dualcoil, ei tuolla niin väliä on tai ei mutta mistähän tuo sitten tulee.
    Tässä mielessä kyllä esim. nuo HC:n DC:t on parempia kun imevät nesteetkin ihan vaan tiputtelemalla. Ei viitsi kävellä kokoajan nesteputeli saatika sitten neula mukana.
    Mulla riittää työpäiväksi 2kpl tuollaisia aamulla täytettyjä, tuo matala ohmi arvo(1,5/2,0) vaan haittaa voltteilua ja ovat hieman kalliimpia.
    ...olen aina IFK !

Lainaus Alkuperäinen postaaja waakneri Näytä viesti
    Onkos tietoa muuten mitä tuossa tarkoittaa tuo D (510D XL) olen ollut jotenkin siinä luulossa että olis Dualcoil, ei tuolla niin väliä on tai ei mutta mistähän tuo sitten tulee.
    Tässä mielessä kyllä esim. nuo HC:n DC:t on parempia kun imevät nesteetkin ihan vaan tiputtelemalla. Ei viitsi kävellä kokoajan nesteputeli saatika sitten neula mukana.
    Mulla riittää työpäiväksi 2kpl tuollaisia aamulla täytettyjä, tuo matala ohmi arvo(1,5/2,0) vaan haittaa voltteilua ja ovat hieman kalliimpia.
    Disposable? Tuollanen muistikuva ainakin olis.

Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Poikkeuksellinen yksilö. Harva yksikääminen suoriutuu yli 2 amppeerin virrasta ainakaan kauaa. Itse epähuomiossa grillannut 10+ RE-bogea samalla volttimäärällä.
    Carto vielä melkein päivän käytön jälkeen elossa. Hyvin tää kestää

Jos kerran VG ei sinne uppoa, niin millä helvetillä mä olen höyrytellyt viimeajat ? Sinne vaan rojua silikonituttiin, ei se nyt heti läpimärkä olekaan, mutta sen verran kamaa pitää laatikosssa olla, että kun toista höyryttää, voi toinen olla likoamassa. Kyllä mulla ainakin noita peltisylinterejä on kortsuiissa joku kappale pöydällä ja lisää erilaisia koteloissaan 8)

Keskustelu Atomisaattorit / cartot / tankit

Kirjoitusoikeudet

• Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •