Kiitoksia. Tiistaina siis apteekkiin. Hyvät pääsiäiset sinne.
Kiitoksia. Tiistaina siis apteekkiin. Hyvät pääsiäiset sinne.
Jos Poppamies meinaa tuplacoilia tehdä niin ohuempi parempi, ei tartte niin pitkää pätkää. Voi tulla mahtumisongelmia.
___
Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.
Semmonen miinus tossa on, että kuluu loppuun ainakin mulla nopeasti. Esim. Magoossa tai Ithakassa nousee verenpaineet ihan uudelle tasolle, kun saa vääntää joka kolmas päivä uutta settiä
Spheroidissa en ole vielä kokeillut, mut vähän epäilyttää miten pelittää.
Kaiffarissa aika ok tavaraa, saa nätin setupin tehtyä eikä rispaa minnekään.
Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee
Päivää.Ostin tuossa SMOK RSST korjattava/rebuildable mesh tankkiatomisaattori SS.Siihen pitäisi tehdä nyt setup.Mitä tarvikkeita ja mistä tarvikkeet kannattaa ostaa.Vaihtoehtoja näytti olevan siinämäärin, että näin mallikkona vaikea tietää mitä ottaa.Vaijeri wick olen jatellut laittaa,kun vaikuttaisi yksinkertaiselta.Kokeilin tilata vaijeria tuolta http://www.vape-atomizer-mesh.com sivulta,mutta kun laittaa tavarat koriin,menee kassalle,täyttää tiedot ja laittaa että mene eteen päin heittää kokoajan http://www.vape-atomizer-mesh.com/products/info.html sivulle takaisin ja muutapa se ei teekkään.onko muita sivuja josta saa?
Tuolta saat vaijeria ainakin:
Vaijeri wick | VapeTalo.fi
Tää olis puffin hienosyisen kanssa kovinta shittiä Delin avohoitolassa :
Voodoowool
Silica wick -lanka imulanka 3mm punottu
Puffin lankaa Kaiffariin, Magoo ja Ithaka sit tolla Voodoowoolilla. Spheroidiin testaan 0.5mm Voodoowoolia kolmella/neljällä langalla.
Muista että vaijerin kanssa tarvitsee myös meshiä (tai esim. 100% puuvillapumpulia), koska vaijerin ympärille ei suoraan voi kääriä vastuslankaa (kanthal). Vaijeri lämpiää sen verta hitaasti etten itse tykkää sitä käyttää.
Jokatapauksessa tarvitset:
- Mesh (#200 - #500)
- Toho
- Kanthal A1 (0,25 - 0,5mm, 0,32mm taitaa olla yleisin)
- Sakset
Lisäksi esimerkiksi teräväkärkiset pinsetit auttaa rakentamisessa. Mulla on sellaset jotka avautuu puristaessa, ja en millään haluaisi olla ilman. Samoin sivuleikkurit on tosi jees. Motonetistä saa sellaiset jotka on viistetty eri päin normaalista, eli ne leikkaa reunasta. Tykkään.
___
Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.
Olisko meshin rullaus triidi parempi?![]()
Imeo on aloittanut "ristiretken" kanthalia ja nichromea vastaan. Ratkaisuna näiden tuottamiin myrkyllisiin kaasuihin on "biohajoava" titanium.
Titanium wires and Titanium ready wires
Perustelut on pikkasen köykäsiä vielä. Tyyliin, että palaneella paistinpannulla tehty ruoka on epäterveellistä.
Voisi sanoa, että yleisestikin aika vähän löytyy mitään varsinaista tieteellistä näyttöä höyryttelyyn liittyen. Kaikki on vähän oletusten ja arvailujen varassa. No, muutaman kymmenen vuoden kuluttua ehkä nähdään, että seuraako höyryttelystä jotain terveydelle. Tupakoinnin haitallisuuskin on itseasiassa tilastollinen tosiasia eikä mikään aukottoman kausaalisesti osoitettu tapahtuma.
En nyt keksinyt muutakaan paikkaa, mihin tämän laittaa, kysyn nyt sitten tässä.
Pitkään jo vaivannut yksi homma. Mulla on näitä meshvehkeitä jo useampi. Lankaa on kulunut ja homma alkaa olla hallussa. Kayfunin hankintaa pohtinut, tai joku pumpuliato kummiskin. Mutta sanokaa nyt mulle, että miten tuo homma oikein eroaa siitä, että tuunaan pumpulilla täytetyn mikrocoilin meshaukon päälle ja sullon nöyhdät tankkiin….? Piruuttani olen tuollaisia jonkun vääntänyt, kun mm Todd sellaisella jossain filmillä höyrytteli. Tuollainenhan on itseasiassa kuin dripperi tankilla. Eli miksi hitossa hankkisin Kayfunin, kun tuo toimii käsittääksni aivan erinomaisesti…? Tai varmaan hankin kummiskin, kun se nyt vaan pitää kokea, mutta silti, miksi...
Kaiffariin voi toki vääntää u-meshinkinOn se 1 parhaista atoista ikinä.
Tuosta Titaniumista niin... En ole itse kokeillut ikinä, mutta. muutamat jannut on kertoneet setupin räjähtäneen naamalle (ei siis millään Anime mittakaavalla vaan rajumpi POKS ja kipinää lentää). Stealthvapella sitä oli myynnissä, mutta ei ole näkynyt hetkeen listoilla.
Ehkä tyhmä kysymys mutta jos oletetaan että saan atoon unelmacoilin kääräistyä ja tulee silican vaihto ajankohtaiseksi, pystyykö silican millään konstilla vaihtamaan uuteen vaihtamatta kanthalia vai meneekö pumpulihommiksi jos haluaa pitää saman coilin uudessakin setupissa?? Voiko silican pään esim polttaa toholla niin että sen saisi pujotettua coilin läpi vai mikäs tässä on homman nimi?
Tackar!![]()
Mä olen taivuttanut Kanthalin U:n malliseksi ja vetänyt jollain sopivalla "työkalulla" coilin läpi. Useimmiten teen koukun jostain jämä kanthalista.![]()
Polttamalla sitä ei saa tiiviimmäksi, ei välitä liekistä mitään. Polta ennemmin puhtaaksi, niin ei tarvitse vaihtaa. Jos syystä tai kolmannesta kuitenkin yrität vaihtaa, ota ylimittainen pätkä, teippaa pää tiiviiksi niin voi onnistua pujottaa, vedä riittävän pitkälle ja leikkaa teippiosuus pois.
Kiitos vastauksista molemmille!Pitänee pistää jotain silicaakin siis tilaukseen kun pumpuli ollut viimeaikoina käytössä!
"Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)
Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista
Tilasin testiin lyhyen pätkän G-Plat piuhaa. Sikakallistahan toi on kun pari metrii makso 8€. Pitihän se nyt kuitenkin testata. .4 narua tuli ja kääräsin microcoilin kaiffari klooniin. Ohmit asettu 0.7 tais olla 9 kieppiä tollasen 2mm poranterän ympärille. Kanthaaliin verrattuna tässä kieltämättä on pieni ero. Antaa aavistuksen läpösemmät höyryt ja maku tulee hieman terävämmin. Ero ei todellakaan ole niin iso kui Rip vitunärsyttävä trippers mainosti. Ero on hyvin pieni, mut sen kuitenkin huomaa. Tää kuumenee nopeemmin, mut toisaalta tuntuu jäähtyvän hitaammin kuin kanthal. Sikahintaisuuteen nähden etu on liian pieni. En tilaa lisää. Käytän kuitenkin tämän pätkän loppuun.
+ helppo vääntää coilia, kun tämä on pehmeämpää kuin kanthal, pitää muodon paremmin
+ aavistuksen terävämpi maku ja lämpimämpi höyry
- hinta ja huono hinta/laatu/höytysuhde pälyilee kusetuksen rajamailla...
- tiiä perkele mitä metallia tuossa lienee..
Muistelisin että RIPpi taisi sanoa, että ero ei tunnu aluksi mitenkään suurelta ja ne huomaa paremmin vasta kun vaihtaa takaisin kanthaliin. Hintaahan tuolla toki on, mutta köyhälle kaikki on kallista.
Enpä ole itse kokeillut, mutta saattaa olla että jossain välissä saatan riipasta.
-Gerstensaft über alles!