Huomenna on uusi päivä! se on ainoa lohduttava tieto
Huomenna on uusi päivä! se on ainoa lohduttava tieto
Sulla on meshpötkö liian ilmassa, se pitäis saada liki ilmareikää, nyt kun sulla kanttalit on posteissa niin osa kanthalista on ilmassa periaatteessa.
Aika ihanteellista olis että pötkön alareuna olis postien alapuolella, siihenku laittaa kanthalit niin ne pysyy messissä kiinni ja siitä suoraan posteihin, oliko liian sekava teksti?
Toinen mikä käy usein on et kiepit eivaan pure meshiin kiinni ja alapuolelta varsinkin saattaa olla vähän irti.
Piti vissiin tämäkin päivä nähdä vielä, että ollaan jostain asiasta samaa mieltä. Tuo meshin # luvun merkitys siihen toimivan setupin tekoon on täyttä legendaa ja kovassa tuntuu olevan uskomuksena. Tärkeämpää on todellakin se, että meshi on 25 micronin meshiä eli sellaista silkkistä tavaraa ja sitä saa käärittyä oikeasti melko pitkän suikaleen kun vaan alkaa käärimään. Noilla peltimesheillä taas ei ole paljoa muuta käyttöä, kuin kontaktien putsaus.
Itse ainakin olen vääntänyt toimivan setupin 50w tehoille misteriin sekä 200# ja 400# mesheistä ilman ongelmia edes paksuimmilla litkuilla.
ahaa! pitänee siis kokeilla uudestaan, kärsivällisyyttä toi kyllä tarvitsee! Huomasin kyllä ton että osa kanthalista on ns ilmassa ja että ei ilmeisesti ihan täydellisesti ollut meshissä kiinni tuo kanthal jokapuolelta, mutta en hermostuneena keksinyt näinkin yksinkertaista syytä On se hyvä, että meitä on muitakin niin ei tarvi ihan yksin näitä ihmetellä! KIITOS
Minä mistään mitään tiedä, mutta; mun silmiin microcoilissa ei mitään vikaa.
Pumpuli taas mun mielestä liian "pitkä", eli riittää kun pumpulia on noin puoleen väliin ns. nesteurassa--> nyt ne menee urien pohjalle asti eli liian pitkälle. Samoin olen huomannut, ettei pumpulia tartte kastella "läpimäräksi" heti alkuun - mieluummin tiputtaa pumpuliin nestettä vähemmän ja pumpuli sitten imee itseensä aika nopeasti sen sopivan määrän - näin toimien ainakin itse välttynyt siltä "villasukka efektiltä".
Viisaammat ja kokeneemmat neuvokoot paremmin, tämä oli vaan mun mielipide
E. Eli pumpulin pituudesta molemmilta puolilta rapiat 2 cm pois, riittää kun pumpuli menee coililta suoraan puoleen väliin uria. Ei mun mielestä tartte tuohon dekille kasata "pumpulivarastoa", pumpuli imee suoraan sen nesteen sieltä urista...?
Pidetään kuitenkin huoli, ettei tavaksi muodostu?
Pieleen meni ainakin se, ettei ole dualcoil. On siinä melko runsaasti kyllä pumpulia kuvan perusteella. Itsehän laitan suht vähän ja survon ohuet hännät uriin ruuvarilla/ruiskulla. Ei kummemmin ole vielä kuivana käynyt:
Viimeksi muokannut Naamapeikko; 05.07.14 kello 03:01.
Just tätä Naamapeikon kuvan kaltaista viritystä yritin sanalliseen muotoon tavailla...
En tiedä mikä sen sitten junttaa niin kovaan, tapahtuu toisinaan itelläkin. Yleensä paperilla kuivaan topcapin ympäristön ja se tulee niin kosteaksi että saa hyvän otteen jolla imuputki aukeaa.
Just enneko ruuvaatte top cäpin vikan kiekan,ni avatkaa syöttöä ihan minimaalisesti. Ei jää jumiin..
Natureg0ing is a must..pd!
Mulla on vieläkin käytössä paksusta kanthalista tehdyt "piikit" jotka pitää vähän pumpulia paikallaan deckillä. Alapäästä kierretty niin että pysyy urien pohjassa kiinni.
Ei tarvi paljoa nestesyöttöä avata että wickaa. Kyl helpottais kun olis ilmaputki hieman enemmän koholla deckistä...
Nyt kun siitä oli tuolla aikaisemmin puhetta, niin kysyisin että onko teillä misterin käyttäjillä halukkuutta ostaa tippiin "sleevetippi"? Eli siihen tulee vähän sellainen huppumainen ontto tippi joka vain laitetaan alkuperäisen päälle. Sitä voidaan myös muotoilla ja tehdä niistä eri paksuisia, estää myös varsin hyvin huulten palamisen. Ei viitsi isoja määriä tehdä ennen kuin tietää millaista kysyntää on