Dual perrelit vois melkee paremmi sanua jo quad coiliksi, siksi ne ohmit tippuu noin alesOnhan siinä niin pirusti sitä kanthalia ja siksi ne ohmit tippuu niin alas
Dual perrelit vois melkee paremmi sanua jo quad coiliksi, siksi ne ohmit tippuu noin alesOnhan siinä niin pirusti sitä kanthalia ja siksi ne ohmit tippuu niin alas
Katos berhana... Meitzi on nykyään "höyrykonkari"..? Ei kyllä uskoisi tämän illan touhujen jälkeen. On nimittäin aivan törkeen vaikea rakentaa tuota paralleria Omegaan. Lopputulos oli, että mittari himmeni....
Pitänee hankkia uusi ja samalla sellanen uuni, jossa on reijät posteissa. Jos joku haluaa vaihtaa.... vink vink...
Eilen pääsin vihdoin ajelemaan Smokin Rda miniä. Toimii kyllä hienosti pumpulilla. En kyllä aatellu että tää näin mukavaa touhua on.
Kaivoin tossa laatikosta igo L:n. Aikamoista sähellystä kun ei oo tottunu drippailee. Irrota tippi, avaa pullon korkki, molemmat takasin kiinni, jne. Onks porukal semmosii tippejä missä on niin iso reikä ettei tarvii irrottaa tippiä? Aina tulee tipistä joku pisara sormille ku joutuu irrottaa, tai sit en vaan osaa![]()
Tiputtele sen tipin läpi; siihen on kenties joku syy, että sitä drip tipiksi kutsutaan.
![]()
Tosin 99% markkinoilla olevista tipeistä on liian pienellä reijällä, joista ~puoleen pystyy poramaan 6,5 - 7mm reijän jolloin drippailu onnistuu snadisti helpommin. Loput puolet kutakuinkin sirpaloitu kun terällä otti vähän kontaktia
Tänään pitäis tulla puffilta "mufler" tippejä, ainakin kuvassa noissa näytti olevan reilunkokoinen tuo hole...
Samalla tässä tullu mietiskeltyä että miksei kukaan ole sorvannut tuota hattua snadisti ohuemmaksi muualta kuin reikien kohdalta, eli reijät olisi vähän "koholla" tuosta sisäpinnasta. Ei tulis nesteet niin herkästi pihalle jos vehje kippaa kylelleen...
Jaa.. Itellä on kyllä onnistunut ihan noilla vakio ~5mm reikäsilläkin drippailu..? Joissain halpisvehkeissä kyllä on tullut todella ahdasreikäsiä tippejä mukana, mutta järjestään kaikki irrallaan ostetut tipit on ollut minimissään tota 5mm:n luokkaa.
Tuo hatun työstö tolla tavalla on luultavasti vaikeampaa, kuin pyöreeks ajaminen, niin nostas luultavasti hintaa. Tommosen tosin virittelee itse aika helposti; ottaa neulan jossa on ilman kulun kannalta sopiva sisäreikä ja pätkäsee millin-pari hatun paksuutta pidemmän pätkän, poraa ilmareikää (tai -reikiä) sen verran, että se neula ei aivan mahdu läpi ja nakuttaa sen neulan pätkän reikään.
Lisää drippereitä:
http://youtu.be/_9CVQBXu6SQ
El Mephisto siis kyseessä ja niille, ketkä eivät ehkä halua katsoa tuon erikoisuus on 3 mm reiät posteissa.
Muuten perus single/dual.
KGO & Twist
.
Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 12:29.
Löytyykös ego-koossa (ja tehossa) soivaksi testattua dripperiä WOOlle kaveriksi?
Steam Machinen drippiversio kenellekään tuttu?
KGO & Twist
Voisi muuten ollakin, ainakin reikä tap...tehojen mukainen.
Siinä ei tosin tainnut tulla conea mukana?
KGO & Twist
Igo-s ainakin toimi oikein hyvin joskus egon kaverina. Siinä on ilmarööri vakiona joku 1,2-1,5, näyttää 1,2 mutta tuntuu enemmänkin 1,5mm:seltä.
Pakko pistää rapsaa...
Tossa vähän päissäni miettiny, et mikä tässä nyt mättää...? Päätin vielä kerran kokeilla pumpulin määrää. Tuunasin reilu neljän ohmin vastukset 0,40 langasta ja pistin putkiin huomattavasti aikaisempaa reilummin pumpulia. Siis sillai, että oli oikeasti melko tiukat. Lisäsin vielä sekaan sellaisen löysähkön huti-imun, josta joku mainitsi. Ja jååmaleissön, nyt puskee höyryä niinko olen olettanut. Onnistumisen riemua on kuin pikkupojalla... Mulla on ihan joka helevetin coilissa ollut liian vähän pumpulia.
Se huono tossa Omegassa on, että siihen on pirullista nysvätä parallereita. Onneksi posti tuo siihen lääkkeen, kenties jo maanantaina... Toinen homma on sitten se, että täytyy tuunata drippaamiseen omat liemet. Mulla menee sipuli sumeeksi noilla viiden mg litkuillakin...
Juu onnistuu, mutta itellä noilla normitipeillä dripatessa tuntuu se tippa aina osuvan tipin reunaan, ja taas suussa maistuu mesteet. Varsinkin autossa drippaillessa tää korostuu.
miten itse asian visioin (ja pääsee kokeilee kuhan sorvari taas jaksaa alkaa sorvailemaan) että jos hatun sisähalkaisija pitäisi olla vaikka 19mm, niin tehään hatun sisähalkasijasta ensin 15mm ja sen jälkeen sorvataan muualta kuin reikien kohalta hattu 19mm eli sinne jää sellainen "korokerengas" jossa on ilmareiät.
samalla saa tipin kiinteästi hattuun, ja reilun kokoisella reijällä
nyt testasin noita puffin mufler tippejä, muuten jees, reikä on varmaan 9mm, mutta pohjaltaan tasainen, eli tonne pohjalle jää/kertyy aina vähän tavaraa. Ois tehny tosta vähän suppilomaisen niin vikatkin tipat valuos itsestään coilille.
joku kyseli egoon dripperiä. Ittellä oli varmaan pari-kk jolu arizonasta saatava igo- 14mm halkasijaltaan, kiinteellä tipillä hatussa jonkq sai porattua reilun kokoiseksi. Muuten loistava peli, mutta ilmareikä aivan dekin tasossa, eli yhtään jos drippaili liikaa niin nesteet oli kyljillä. Itse ratkasin sen niin että laiton yhen ylimääräisen o-renkaan sinnne pohjalle jolloin hattu nous sen 1mm ylöspäin, tällöin siitä tuli tosin niin löysä että sen joutu aina "teippaa" kiinni.
Ite oon ratkassu ton puhaltamalla kevyesti tipistä sisään (tippi siis jonkun sentin-parin päähän huulista ja puhallus tippiä kohti - vähän niinkun olutpullolla viheltäs).
Menee viimenenkin tippa rööristä alas.
Kyllähän siihen varmaan tolleen sais pienen olakkeen ja toisaalta myös hieman kuristettua kammiota..
Jos isoreikäsen dripperin haluaa, niin H-dripperi taitaa olla voittajan valinta.![]()
Itse nykäisen suosiolla tipin irti täytön ajaksi.
KGO & Twist
No joo, tipin irrottelu onnistuu jos höyryttelee "rauhassa" partsilla, duunissa jne. Jos taas vetää kiireellä tai "vitutushöyryjä" niin sillon toi ei toimi.
ite oon viellä niin hankala kaveri, että ärsyttää jos on "liikaa liikkuvia osia". Tyyliin toi catepillarin ilmasäätö joka lähti jo hämeenlinnanväylällä hiuksista vittuun kun ajelin arizonasta kotio. Aina väärässä asennossa. Sama pätee tohon tipin irrotukseen. Jos tippi on niin löysä, että sen saa helposti irti, on se aina taskusta ottaessa vinossa / tippunu taskuun tai jotain muuta.
siis mikään "ongelmahan" mikään noista kohdista ei ole, mutta itsellä tää homma tullut sieltä isollarahalla harrastamisesta ryminällä alas tasolle "vain röökin korvike", jollonka tän haluis toimivan mahdollisimman simppelisti periaatteella "sytytä ja ime" (tai siis drippaile ja tulita). Kaikki tippien irroitus, taskussa säätyvät ilmansäädöt, pyörivät topcäpit vievät sitä pidemmäksi tuosta tavoitteesta, joka taas aiheuttaa sen että vaikka homma aina voittaa röökaamisen, se ei vielä ole sitä mitä haluan.
noh, pitää kattoa kun saan ton sorvarin taas koneen kimppuun että mitä saadaan aikaseksi![]()
Eilen tuli uusi hattu sorvista, ja nyt tonne tuli 3mm supistus ilmareikien kohdalle, ja kammion yläpää on kuristettu. Tippi on 12mm halkasijaltaan ja 8mm reijällä näin alkuun, ja nyt aletaan olla aika lähellä sitä mitä oon hakenut. Vähän huonommallakin tiellä osuu tipat tipistä, ja vahingossa jos vekotinta vähän kallistaa niin ei oo heti nesteet kyljessä.