Helsinki - Frankfurt - Rio de Janeiro edestakas eikä mitään ongelmia missään. Saksassa ottivat johonkin huumesyyniin kun eivät olleet nähneet "noin isoa" sähkötupakkaa, mutta pullo ja modi mukana koneeseen joka paikassa ilman murheita.
Mä jouduin turkissa viime syksynä näyttämään tullivirkailijoille miten toimii kun eivät meinanneet uskoa sähköhöyrykkeeks
Porukka ihmetteli kun höyryä oli suht koht paljon tarkastuspisteessä. Muistaakseni diablolla pössäyttelin
höyryä 17.1.2012 alkaen.
Kreikan matkalle lähtö olisi huomenna edessä. Ajattelin nesteet+mekaaninen ruumaan ja provari+kayfun+akut käsimatkatavaroihin.
Ei oo tullut pitkään aikaan höyryteltyä valmisnesteitä, haittaako tuo etikettien puute mitään?
"Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~
Kuukausi sitten tulin Ecuadorin rissulta. Mulla oli noita kertakäyttö höyryjä ja hyvin meni läpi tulleista, jopa Panaman tarkasta tullista, ei ees kyselty mitään. Koneessa olen aikaisemmin käyttänyt nuuskaa, mutta nyt höyryttelin kaikessa rauhassa omalla paikallani peiton alla! Lentoasemilla höyryttelin myös aivan julkisesti, eikä kukaan sanonut mitään.
Ihan samoin kulkee, kuin muihinkin maihin; akut käsimatkatavaroihin (oikosulkusuojattuna), nesteet minigrippiin (mahdolliset varanesteet ruumaan vuodoilta suojattuna esim. tuplapussituksella) ja laturit, atot, ym. mihin lystää.
Jenkeistä löytyy varsin hyvin nesteitä, niin itse en ihan älytöntä varastoa koskaan roudaile; ehkä 2-5 päiväksi matkan pituudesta ja aikatauluista riippuen.
Mikäs niissä latureissa?
Voi johdolla kuristaa kapteenin?
Itellä kyllä ollu laturitkin käsimatkassa, kun ei kaikille reissuille tule otettua ruumaan menevää laukkua ollenkaan, eikä kertaakaan ole mitään jäänyt turvaan.
Ja onhan aika monella oletettavasti läppärin laturikin mukana bisnesreissuilla, jotka usein suoritetaan pelkän käsimatkatavaran voimin..?
Mulla on vain kerran katsottu turvatarkastuksessa laukun sisälle kun siellä oli kuulemma piuhaa kun käärmeenpesässä Partakoneen, modien, egojen, kännykän, pädin, läppärin ja ties mitä kaikkia latureita. Olihan siellä kieltämättä piuhaa muutama kilo. Oli sillä kertaa vain visiitti suomessa ja pelkkä käsimatkatavaralaukku mukana.
Reissannut olen neljällä mantereella PALJON ja koskaan ei ole latureita kyselty. Tosin Arlandan kentällä nykyään kaikki mikä viittaa elektroniikkaan pitää ottaa erikseen. Suomen nazitarkastus on sitten eri asia. Helsinki-Vantaalla voi sattua mitä vaan.
Etelä-Amerikka on sähköröökin kannalta mielenkiintoinen. Ikinä ei tiedä mitä tapahtuu. Viimeksi katselivat huulet pyöreänä modia ja sai kyllä vääntää aika kauan, että antoivat takaisin
Röökiaikoina muistan erään pikkulentokentän Columbiassa. Takavarikoivat coltin sytkärin ja sen sai ostaa dollarilla takaisin tarkastuksen jälkeen olevasta muovikorista jossa oli takavarikoituja sytkäreitä
Voiko ruumaan menevään Misteriin jättää akun sisälle? Akut ilmeisesti ainakin muuten käsimatkatavaroihin.
Juu, poistavat pian sen laukusta, käsimatkatavaroihin ja akut koteloissa
höyryä 17.1.2012 alkaen.