Näistä peruskulutuslaagereista on Sandels parasta. Pitkällisen pohdiskelun jälkeen oon tullu tähän lopputulokseen. Ja pullosta. AINA PULLOSTA.
Näistä peruskulutuslaagereista on Sandels parasta. Pitkällisen pohdiskelun jälkeen oon tullu tähän lopputulokseen. Ja pullosta. AINA PULLOSTA.
Do or do not, there is no Barole.
Oluen suhteen olen kovin moniruokainen, mutta erityisesti IPA:t ovat lähellä sydäntä. Mitä järeämpi humalointi, sen parempi. Suomen alkon valikoimista ehdoton ykkönen on Norjalaisen pienpanimon, Nognen IPA. Fullersit ja muut brittiläiset jäävät kakkossijalle. Nautin toki myös vehnäoluista ja stouteista. Etenkin kesällä kevyet vehnäiset toimivat. Franziskaner ja Paulaner ovat tuttuja ja turvallisia vetoja. Hyvistä panimoista täytynee myös nostaa esiin Brew Dog ja Meantime. Molemmat tosin hieman kikkailevat ja yrittävät myydä olutta näyttävillä pulloilla, mutta eihän se sisältöä heikennä.
Brew Dogin Punk IPA on jumal' olut! Ylipäätään vittumaisesti humaloidut alet. Tai no alet nyt ylipäätään... Hopside Down kanssa ihan suosikkeja. Hitto janohan tässä tulee, pitää varmaan käydä tsekkaa oisko Saiturin pörssissä vielä halpoja Ghostship aleja.
Mitä mieltä ootte belgialaisista esim. Leffe blonde/brune tai oma pakkomielteeni Hoegaarden hanasta ( ei pullosta )?
Hoegaarden on kyllä hyvää, mutta se hiivaisuus rupee tökkimään ennen ku ehtii tuopin pohjalle asti...
Marsalkka Golden Ale luomu on muuten ainakin tölkkiversiona yllättävän hyvä ruokakauppa olut.
Niin ja paikallisessa kiinalaisessa tutustuin Tsingtao-olueen joka on myös hyvää sekä Roomassa jo vuosia sitten Peroni tuli tutuksi. Nyt molempia saa jo kaupastakin.
Mulla ehdottomia lemppareita on vaaleet sakemanni lagerit. Etenkin paulanerissa on sitä jotain..
Eräässä paikallisessa tilasin pari viikkoa sitten vanhan tutun Punk IPA:n ja baarimikko pienen höpöttelyn jälkeen käski maistella uutuutta, "Punkin ystävälle varmasti toimii". Oli juuri tullut kaappeihin BrewDogin 5 A.M. Saint mitä ei vielä listoilla ees näkynyt. Varsin veikeä humalointi ainakin terassimielentilassa, tuota pitää maistella vielä uudestaankin eri ympäristössä.
5am Saint nyt on ihan jees, mut ei nyt mitenkään ihmeellinen. Brewdog silti jumal' panimo!