Sivu 31 / 79 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2127282930313233343541 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 601 - 620 / 1564

Aihe: Cartotankit-DCT,Liquinator,J-Tank jne.

Höyrykonkari

Vs: Cartotankit-DCT,Liquinator,J-Tank jne.

Lainaus Alkuperäinen postaaja jema Näytä viesti
    Mikäs meni vikaan?

Elikkäs tänään vihdoin tuli uusi setti noita bogen stainles cartoja ja olihan se pakko kokeilla rei'itystä ja lyhennettyyn tankkiin sovitusta. Otin naulan ja vasaran, naputtelin varovasti kunnes kuulu pieni "naks" ja näytti siltä, että olisi hyvä. Varoin menemästä liian syvälle. Noh sitten tankkiin kiinni ja persikat sisään ja muut perus parin tipan tiputtelut jne hoidin. Lavatube nelosella ja ei kuulu mitään?! ravistelin, kastelin, rukoilin jne.. Otin hatsit hyh stna!! maistu suussa ihan oikeesti palanut

Huomasin siinä samalla, että jokaisella painaluksella carton sisällä on menossa jokin tulipalo?! muuttuu carto oranssiksi kun tihrustaa siitä reiästä.. Nou!.

Lyhyesti: Naputinko liian syvälle sitten kuitenkin?

Olikos muuten myös vinkkejä millä tavalla saisi noi persikat ulos sieltä ja talteen. On senverran vähissä edellämainittu suosikkini :S
    Jos ei ole aikaa antaa sen imeytyä tankista cartoon kunnolla niin itse ainakin kastelen carton kortsumetodilla (n.5-10min) jonka jälkeen laitan tankin paikoilleen, ei ole vielä kertaakaan kärähtänyt.
    Liian pieni reikä saattaa myös olla syynä

Höyrykonkari

Sijainti
    Helsinki

Lainaus Alkuperäinen postaaja JakobL Näytä viesti
    Mikäs meni vikaan?

Elikkäs tänään vihdoin tuli uusi setti noita bogen stainles cartoja ja olihan se pakko kokeilla rei'itystä ja lyhennettyyn tankkiin sovitusta. Otin naulan ja vasaran, naputtelin varovasti kunnes kuulu pieni "naks" ja näytti siltä, että olisi hyvä. Varoin menemästä liian syvälle. Noh sitten tankkiin kiinni ja persikat sisään ja muut perus parin tipan tiputtelut jne hoidin. Lavatube nelosella ja ei kuulu mitään?! ravistelin, kastelin, rukoilin jne.. Otin hatsit hyh stna!! maistu suussa ihan oikeesti palanut

Huomasin siinä samalla, että jokaisella painaluksella carton sisällä on menossa jokin tulipalo?! muuttuu carto oranssiksi kun tihrustaa siitä reiästä.. Nou!.

Olikos muuten myös vinkkejä millä tavalla saisi noi persikat ulos sieltä ja talteen. On senverran vähissä edellämainittu suosikkini :S
    1) Pistitkö myös muutama tippa sisään cartoon, tai teit muutaman kylmä-vedon? Eli näitkö ilmakuplia ollenkaan? Jos et niin carto ei varmaankaan ollut märkä.
    2) Ota drippi pois, vedä varovasti ylä-kansi pois, ja lirauta neste pois tankista johonkin
    1) Jeps näin tein. Eli kastoin carton 4-5 tipalla alkuun ja lisäsinkin vielä saman verran, ekojen palojen jälkeen. Myöskin kääntelin ja "ravistelin" cartoa. kaksi kunnon kuiva imasua tuli myöskin tehtyä. Hassuinta tossa on, ettei karto rätise taikka edes inahda..

Juhis. Tuo kortsumetodi ideahan onkin mainio. Miksen heti tajunnut. Siinä ainakin tekee varman päälle homman.

Edit: No nyt alko inahtelemaan, mutta se palaneen maku on jotain kamalaa siellä seassa Uutta cartoa varmaan peliin. Vaikka reikä on suht iso niin eipä tule mitään kupliakaan

Edit2: Ei stna nyt tulee höyryy joka reijästä (akkuliitoksesta jne).. Tää o ny hävitty satsi. perhana sentään ku aina kädetän näitten kanssa. Oletteko muuten tenhneet vain yhden reijän?
    Todellisuus on vain raittiusliikkeen keksimä illuusio.

Höyryttelijä

Sijainti
    Kuopio

Lainaus Alkuperäinen postaaja FinnVape Näytä viesti
    Tilasin Bogelta 50mm pitkiä stainless XL cartoja, niiden luulisi sopivan lyhentämättömään DCTankkiin?
    JES.... oon yrittäny ettiä 50mm bogeja jazz-piippuun, mutta eipä ole mistään löytynyt... näitä lähtee nippu tilaukseen ihan varmasti kunhan uusi kauppa on pystyssä O0

Höyrykone pki's Avatar

Sijainti
    Vantaa

Re: Cartotankit-DCT,Liquinator,J-Tank jne.

Mulla oli 10 reikää aikaisemin ja nyt on 6 reikää.. Ei pääsee kuivumaan
    kertaakaan ei ole tulvinut.

DSE 901, eGo Type B, eGo Twist, Vision Spinner, Buzz Pro, Provari v2, Bolt (tele), PAPS Piccolo V1 & V3,
    EAmod, Lavatube Robust, PiColibri Tepuis, Atmomixani Nemesis + FT klooni Nemesis, Ambassadeur

Mikäs meni vikaan?

1) Pistitkö myös muutama tippa sisään cartoon, tai teit muutaman kylmä-vedon? Eli näitkö ilmakuplia ollenkaan? Jos et niin carto ei varmaankaan ollut märkä.
    2) Ota drippi pois, vedä varovasti ylä-kansi pois, ja lirauta neste pois tankista johonkin
    1) Jeps näin tein. Eli kastoin carton 4-5 tipalla alkuun ja lisäsinkin vielä saman verran, ekojen palojen jälkeen. Myöskin kääntelin ja "ravistelin" cartoa. kaksi kunnon kuiva imasua tuli myöskin tehtyä. Hassuinta tossa on, ettei karto rätise taikka edes inahda..

Juhis. Tuo kortsumetodi ideahan onkin mainio. Miksen heti tajunnut. Siinä ainakin tekee varman päälle homman.

Edit: No nyt alko inahtelemaan, mutta se palaneen maku on jotain kamalaa siellä seassa Uutta cartoa varmaan peliin. Vaikka reikä on suht iso niin eipä tule mitään kupliakaan

Edit2: Ei stna nyt tulee höyryy joka reijästä (akkuliitoksesta jne).. Tää o ny hävitty satsi. perhana sentään ku aina kädetän näitten kanssa. Oletteko muuten tenhneet vain yhden reijän?
    Mä en tee reikiä, mä slottaan. Silloin ei vuoda, eikä pala. Välillä olen laiska ja käytän pre-punched cartoja ihan sellaisina kun ne on, mutta joka viidennen imaisun jälkeen pitää ottaa 3-4 "kylmäimaisua" että näkee ilmakuplia tai maistuu heti palaneelle. Joskus pitää jopa ottaa tankki pois modista, pistää sormi yli akkureiän ja imaista erittäin kovaa että näkee niitä kuplia. Ilman moddausta smoktechin pre-punched cartot ovat hankalia ja huonoja

Höyrykone pki's Avatar

Sijainti
    Vantaa

Mä en tee reikiä, mä slottaan.
    ..ja mitäs eroa näiden välillä ???

DSE 901, eGo Type B, eGo Twist, Vision Spinner, Buzz Pro, Provari v2, Bolt (tele), PAPS Piccolo V1 & V3,
    EAmod, Lavatube Robust, PiColibri Tepuis, Atmomixani Nemesis + FT klooni Nemesis, Ambassadeur

pki, ihan helvetillinen.

Punchedit ei siirrä nestettä läheskään niin hyvin kuin slotti, ja punchaus saattaa aiheuttaa carton taipumista väärin tehtynä, jolloin muoto muuttuu ja tiiviys kärsii.

Punched = naula, pora, piikki
    Slotted = rautasaha, dremel
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

Ja slottaamalla saat myös mukavia yllärimetallihileitä höyryn joukkoon!

Ja punchaamalla voit aiheuttaa oikosulun/poikkaista coilin.

Itsellä ei mujua tule, kun sahannut kunnes reunoilta irtoaa. Sitten neulalla napannut ison cartosiivun pois slotista eikun täyttöön [huutomerkki?]
    "Civil disobedience becomes a sacred duty when the state becomes lawless and corrupt" ~Gandhi~

Höyrykone pki's Avatar

Sijainti
    Vantaa

Lainaus Alkuperäinen postaaja Yakousei Näytä viesti
    pki, ihan helvetillinen.

Punchedit ei siirrä nestettä läheskään niin hyvin kuin slotti, ja punchaus saattaa aiheuttaa carton taipumista väärin tehtynä, jolloin muoto muuttuu ja tiiviys kärsii.

Aijaa.. tätä en tiennytkään.
    Kyllä mun 'punched' carto jossa 10 reikää oli ihan tiivis ja melko muodokaskin

Mielummin nykyisin hakkaan ne reiät, kuin dremelillä viiltelisin kylkeä auki.. koska dremelillä tulee melko terävä leikkausjälki ja se repii tiivistettä rikki, ainakin omassa käytössäni.
    Helpompaa ottaa se vasara ja ruuvi käteen, kuin alkaa kasailemaan dremeliin sopivaa terää ja suristelemaan cartoon sopivaa viiltoa. Mutta edelleen.. makuasioita ja jokainen tavallaan. O0

Lainaus Alkuperäinen postaaja pki Näytä viesti
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Yakousei Näytä viesti
    pki, ihan helvetillinen.

Aijaa.. tätä en tiennytkään.
    Kyllä mun 'punched' carto jossa 10 reikää oli ihan tiivis ja melko muodokaskin

Mielummin nykyisin hakkaan ne reiät, kuin dremelillä viiltelisin kylkeä auki.. koska dremelillä tulee melko terävä leikkausjälki ja se repii tiivistettä rikki, ainakin omassa käytössäni.
    Helpompaa ottaa se vasara ja ruuvi käteen, kuin alkaa kasailemaan dremeliin sopivaa terää ja suristelemaan cartoon sopivaa viiltoa. Mutta edelleen.. makuasioita ja jokainen tavallaan. O0
    Aivan Mulle ei ole ikinä jäänyt teräviä kohtia kun käytän tätä:
    http://www.dremeleurope.com/dremeloc...katkaisulaikat

Yritin neulalla ja vasaralla mutta monen ohilyönnin jälkeen päätin lopettaa yrittämistä Kokeilin myös porata 1.2mm poranterällä mutta ilmeisesti 1.2mm on liian iso (ja 0.8mm liian pieni ja en omista 1mm poranterää) koska se alkoi vuotaa ja gurglata.

Mä yleensä slottaan 5 kartoa joka kerta, joten ei tarvi sitä dremeliä joka päivä ottaa esille.

Höyrykone pki's Avatar

Sijainti
    Vantaa

Yritin neulalla ja vasaralla mutta monen ohilyönnin jälkeen päätin lopettaa yrittämistä Kokeilin myös porata 1.2mm poranterällä mutta ilmeisesti 1.2mm on liian iso (ja 0.8mm liian pieni ja en omista 1mm poranterää) koska se alkoi vuotaa ja gurglata.

Mä yleensä slottaan 5 kartoa joka kerta, joten ei tarvi sitä dremeliä joka päivä ottaa esille.
    Mulla myös tuollainen 'laikka' terä, tosin clas ohlson klooniterä.. mutta olen kai sitten vain kädetön kun mulla jäi aina terävät reunat.
    Mun 10 reikää on takuulla enemmän kuin 1,2mm

Höyrykonkari

Poralla kanssa kerran kokeillut ja vit**** meni, uppoaa tosi helpolla liian syvälle vanuun ja vuotaa kuin seula sen jälkee :-\ Itse käytän bilteman pienoisporakonetta (dremel kopio) ja hyvin toimii

E. Niin ja unohtu mainita että käytän poran mukana tulleita katkaisuteriä, tekevät ihan ok jälkeä mutta ovat erittäin heikkoja. Täytyy varmaan laittaa noita dremelin teriä tilaukseen sitten kun nämä mukana tulleet on käytetty

HöyryGuru Jalippo's Avatar

Sijainti
    Seinäjoki

Lainaus Alkuperäinen postaaja juhis Näytä viesti

Poralla kanssa kerran kokeillut ja vit**** meni, uppoaa tosi helpolla liian syvälle vanuun ja vuotaa kuin seula sen jälkee :-\ Itse käytän bilteman pienoisporakonetta (dremel kopio) ja hyvin toimii

E. Niin ja unohtu mainita että käytän poran mukana tulleita katkaisuteriä, tekevät ihan ok jälkeä mutta ovat erittäin heikkoja. Täytyy varmaan laittaa noita dremelin teriä tilaukseen sitten kun nämä mukana tulleet on käytetty
    Meinasin ostaa noita Dremelin alkuperäisiä katkaisuteriä Hong Kong merkkisestä kaupasta, mutta oli sen verran hintavia, että jätin hyllyyn, koska samalla rahalla saa vaikka pari carto puncheria, eikä ole enää riippuvainen sähköstä, Dremelistä, vasarasta, tai naulasta...

Höyrykonkari

Ite ihan käsin sahaillu tuommosella pikkusella sahalla, mitä näin sähkömiehenä tulee käytettyä. Oikeaa nimeä sahalle nyt en osaa sanoa

HöyryGuru

Sijainti
    Tampere

Bilteman timanttilaikat on edullisia ja kestäviä.

Huhu kertoo, että SMOK olisi suurentanut DCT-kartojen reikää ja se olisi nykyisin 1mm O0

Höyrykone Wapari's Avatar

Sijainti
    Helsinki

Lainaus Alkuperäinen postaaja FinnVape Näytä viesti
    Huhu kertoo, että SMOK olisi suurentanut DCT-kartojen reikää ja se olisi nykyisin 1mm O0
    Kyllä! Viimeisin, minkä tilasin oli juurikin isommalla reijällä.

Banned

Vielä kun niistä saisi makua ulos niin olisi jo melkeen bueno ilman modauksia.

En pitänyt tota DCT-tankkia juuri kovin erikoisena, mutta vinkkinä kokeilin uteliaisuutena, että mahtuisiko se tosiaan XL-bogeen ja hyvin meni. Täytyy sanoa, että huhuh kuinka paljon tämäkin värkki muuttui kunnon carton myötä. Reiän iskin naulalla ihan vähän liian alas, mutta toimii silti tosi hienosti.

Keskustelu Atomisaattorit / cartot / tankit

Kirjoitusoikeudet

• Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •