Korkit oon pitäny kiinni ja laittanu lämmintä vettä pesuriin pienen nestesaippuamäärän kanssa (poistaa vedestä pintajännitystä, jolloin väreily vissiin kulkeutuu paremmin perille).
Korkit oon pitäny kiinni ja laittanu lämmintä vettä pesuriin pienen nestesaippuamäärän kanssa (poistaa vedestä pintajännitystä, jolloin väreily vissiin kulkeutuu paremmin perille).
Onko kukaan mittaillu nikotiini määriä pikakypsytyksen jäljiltä (kiehuvat vedet ym.)? Bongasin tuolta Steeping Know How jutun et yli 30°C asteessa nikotiini alkais tuhoutua.
Lainaus:
We would advised against the water bath, microwave and ultrasonic methods when steeping pre-made juices containing nicotine.
Why? Because heat is a nicotine killer. I cannot stress enough how heat will severely degrade the strength, especially if exposed to temperatures of 30C and above.
Eli ainakaan kaupassa valmiiksi sekoitettuja ei kannattais paljo mikrossa ym. pika menetelmällä kypsyttää en tiedä sit kuinka kauan pitää altistua yli 30°C lämmölle et niksat vähenee..
Mikäs olis paras keino kypsyttää suuri erä nestettä kerralla? Olis +200ml jugo diabloa sellasessa 300ml lasisessa hillopurkissa. Ajattelin että kattilaan, vettä sinne, purkki kattilaa kansi auki ja liesi päälle? Ja jos joo niin millä teholla, 1-2?
itse käytän nesteitä 3pv - 2viikkoa pannuhuoneen lämmössä (50c) ja ravistelen 1-3kertaa päivässä reilusti että nesteeseen sekoittuu mahdollisimman paljon happea, riippuu aivan mausta (huom, ei valmistajasta) kuinka kauan menee että nesteen kitkeryys ja saippuamaisuus katoaa.
Termariin kuumaa vettä ja sinne pullot lillumaan, vuorokauden saa siellä olla, sitten saa kypsyä ajan kanssa ittekseen jos ehtivät.
Aluksi hifistelin monenlaista kypsyttelyä, mutta kun mun pahvisuu ei niistä mahdollisesti saatavia nyanssietuja noteerannut, niin lopetin hikoilun.
Parhaat nesteet tuntuu tulevan kun tekee tarpeeksi isoja satseja, seuraava saa kaapissa ässehtiä sen ajan kun edellisiä pottuja höyrytellään, elikkä min. 40ml pottuja jos vähääkään tuntuu maistuvan ja ADV:t 100ml lekoihin.
Kohta varmaan laiskistuu niin että ostaa 10ml tiivarin ja 2x100ml pulloa pohjaa, sit vaan hulauttaa tiivarin n. puolet toiseen ja puolet toiseen, ravistaa ja viskaa kaappiin, jos on liian tuhtia niin irvistelee ja jos liian laimeeta nii antaa kaverille jolla on parempi makuaisti
Viimeksi muokannut Ameriikanihme; 18.02.14 kello 04:21.
Täällä yksi laiskustunut Tuolla metodilla tehnyt jo kauan, ainakin nuo Capellat ainakin itsellä vaatii pitkän kypsytyksen! Joten tuo sopii minulle.
Modi telineitä >> http://www.e-savuke.com/vb/myydaan/2...telineita.html <<
Kyllä sitä kaikenlaista jaksoi kokeilla, kun oli nesteitä vain vähän käytössä. Nyt kun kokkailee, niin pienet ravistelut ja kaapinperälle kypsymään, kun ei niin kiire noiden kanssa ole. Jaksa enää edes vesihauteeseen laittaa
Sigelei 75WTC - G-Tube - Vertex RDA - Viggo RDA
Juurikin tulossa nesteitä Elektroniczny papieros, e-papieros cena, e-liquid :: Sklep internetowy Ego² kaupasta. VPG plussaa ja Liquidy/FlavoursE-Aromat 10ml FlavorX :: Ego² tiivareita eri makuja.
Mitäs ammattilaiset suosittelette kypsyttelyajaksi kun noita mixailee?
Jaa, hyvä tietää tässä välissä tällainenkin. Luulin että litkut voi vaan heittää koneeseen ja se on siinä. Pitää varmaan kokeilla tuota WizMixin Cherry Bombia ja Vermillionin citrus explosionia säilyttää korkit auki jos paranisi. Keittiön yläkaappi ihan hyvä jemma niille. Ovat pimeässä ja viileässä eikä muksut pääse käsiksi.
Eipä toi Cherry Bomb ei tuosta paremmaksi tunnu muuttuvan. Mulla on kolme pulloa ollut tuolla ties kuinka kauan. Muutamia viikkoja korkit auki ja ne nokat irti, sitäkin pidempään korkit kiinni, ollut lämpöhauteessa ja aina vaan maistuu hammaslääkärin sormille. Kirskikkaa en niistä ole saanut irti millään, pitää vielä kokeilla uudemman kerran kunhan tulee uusi uusi laite. Citrus explosion oli itsellä kyllä hyvää suoraan kirjekuoresta. Kaiken ole kyllä vetänyt suoraan tankkiin kun on paketti auennut ja osa on mielestäni ollut silloin parempaa, kuin viikkon jälkeen pullon avaamisesta ???
-Gerstensaft über alles!
Pitänee koittaa tota kahvinkeitintä kun ei löydy patteriakaan missä ois "tarpeeks" lämpöä. Saunassa kypsyis kans, vie vaan sen verran sähköö. Tai sitten kun illalla meen nii annan niitte olla eka pari tuntii siel 90 astees nii siinhän ne kypsyis samal..
Ja lisäyksenä, on kiire kun on niin rajoitettu määrä noit nesteitä vielä toistaiseksi
Itseltä löytyi joskus ensimmäinen tekemäni diy neste kaapista. Tuoreena nestettä en kelpuuttanut mutta puolen vuoden kypsytyksen jälkeen maku oli jopa hyvä Nyt on testissä tuollaiset lämpiävät kuivaustelineet (oli mitä oli) joiden päälle putelit saa.
En minäkään jaksa mitään kikkailla ton kypsymisen kanssa. Kaapit kuitenkin pursuilee nesteistä, niin kypsyköön rauhassa perinteisellä "korkki-auki-kaapissa" -metodilla. Enää ei ole uusien makuelämystenkään kanssa niin hirveä kiire, joten siitäkään syystä ei jaksa säätää näitä kypsymisiä.
Ekokansalaisena olen hukkalämpöä alkanut hyödyntämään "kiireellisten" tapausten kanssa eli lähinnä annan alkusysäyksen ennen kaappiin menoa. Tietokoneesta ei irronnut tarpeeksi lämpöä, mutta keittiön seinälamppu lämpenee mukavasti joten sen päällä pysyvät uusimmat kokkaukset pari päivää. Eipä se toisaalta ole kuin muutaman tunnin päivässä päällä. Suunitelmissa myös elisa viihde laatikko, joka tuntuu melko lämpöiseltä, mutta pinta harmillisen kupera.
Mitään noita pikakypsytyksiä en ole alkutaipaleen kahvinkeitinkatastrofin jälkeen edes harkinnut kokeilevani. Vinkki: muovi muotoutuu helposti kuumassa, josta saattaa seurata pullojen kaatuminen. Yksi neste myös selvästi keräsi muovin makua liian kuumassa hauteessa ollessaan.
Viimeksi muokannut Naamapeikko; 26.02.14 kello 23:27.
Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee
Eli nyt iha vaa varmistukseks : nesteet "kypsyy" parhaite ku laittaa toviks lämpimää/kuumaa vesihauteesee ja sit esim johki pöydälle hengittelemään? Itselläni liquan banaani neste tummeni hiukan 5minuutin vesihauteen jälkeen,mutta makua en ole vielä tsekannut :s