Ja vielä yksi lisäys: lähetys tuli kuudessa päivässä tilauksen tekemisestä. Otin sen verran tavaraa, ettei postikuluja tullut. Ei paha.
Joo, kerron kyllä kestävyydestä. Banana Creme on lisäksi vähintäänkin keskiverto karstoittaja.
Luulen, että tähän sopisi jopa hieman alle 3mm, sillä wick on hyvin "ilmavaa". Itsekin kiersin nuppineulan kanssa kohtuullisen mutta sopivan napakasti coilin tuohon. Toki liikaa ei pidä mennä kuristamaan, mutta ehkä kuitenkin alle 3mm.
Etsimällä jo olemassaolevaa tietoa:
"Vapeonloid"! Spheroid-setupin teko Vapeonly BCC:hen - YouTube
___
Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.
Kyllähän pumpulipalloja pitäis saada.. O_o
Do or do not, there is no Barole.
mikäs meikällä pumpulimicrocoil-setupissa mättää ku pari päivää toimii kaiffarissa mut sit alkaa kokoajan puskeen palanutta - wickaus loppuu tyystin. about 1-1.3 ohmiset setupit kaytössä.
prisman normipumpulia käytössä
Nyt on ensimmäinen Biowick ajeltu Odysseuksella, Banana Cremeä 9 watilla. Ensimmäiset 5 ml maku pysyi tajuttoman puhtaana, sitten kuudennen millilitran myötä maku alkoi tuntua jo hieman kärsineeltä. Ja hyvin pian tuon jälkeen piti siirtää wickki ö-mappiin.
Nuo tilavuusmäärät ovat silmämääräisiä arvioita, tarkkaan en niitä mittaillut. Taidanpa uteliaisuuttani mitata seuraavalla kerralla.
Täytyy sen verran täydentää omia sanomisiaan, että käärin äsken tuon 3mm Biowickin ympärille coilin turhan tiukalle. Tuloksena oli setup, joka toimii muuten kaikin tavoin erinomaisesti, mutta ei suostu wickkaamaan ja tuottaa pahasti palaneen puuvillan käryä.
Jos tätä materiaalia haluaa koettaa (ilman ohentelua) microcoil-viritykseen, ei kaiketi kannata tehdä halkaisijaltaan ainakaan kovin paljoa alle kolmen millin coileja.
Ei se vika ollutkaan coilissa. Pulmana oli itse puuvillawick, jonka olin kiertänyt liian tiukaksi Odysseuksen keramiikkapesän urien kohdalta. Koetetaan selventää: biowick on useine säikeineen kierretty kokonaisuudessaan myötäpäivään. Tietenkään coilia ei pidä kiertää liian tiukalle sen ympärille, mutta myöskään coilin ulkopuolelle jäävät "hännät" eivät saa olla liian tiukkoja ja kiinteitä. Kun setupin tekovaiheessa nuo hännät alkoivat avautua ja löystyä, menin kiertämään niitä myötäpäivään, kohti ns. tiukkaa tehdasasetusta. No, se oli virhe. Puuvillanaru jäi liian tiukaksi juuri niistä kohdista, joista sen olisi pitänyt iloisesti imeä itseensä nestettä.
Ongelma korjaantui, kun tein uuden setupin, entiseen malliin sopivan väljällä coililla JA annoin coilin ulkopuolelle jäävien narunpätkien rauhassa avautua ja levitä. Itse asiassa kiersin niitä jopa hieman vastapäivään, jotta naruhärdellin päät ovat mahdollisimman avoimia imemään nestettä itseensä.
PS. Penelopella homma toimii vielä Odya luontaisemmin, kun sen keramiikkapesän urille wickin ihannepaksuus on 3,5 mm (vrt. Odyn 3 mm).
Huomasin kangerin unitankin kanssa vahingossa seuraavaa. Uusia pumpuleita laitettaessa kiireessä laitoin liian tiukan. Liemet sisään ja ei minkäänlaista höyryä. Töistä tullessa yllätys, pumpuli oli ilmeisesti vettynyt ja toimi moitteetta. Toimi myös samat pumpulit koko työviikon, ei kurlannut kertaakaan,edes yläkautta täytettäessä! Mikä oli tehdas atoilla lähes mahdotonta. Sama coili ollut käytössä nyt pari viikkoa. 12kieppiä 25mm kanthal.
Olin jo jossakin vaiheessa viskaamassa unitankilla vesilintua, nyt toimii hyvin!![]()
Ensimmäiset testit biowickillä käynnissä ja tuntuis tää ihan hyvin ainakin toistaiseksi toimivan. Alustana 1,4ohm microcoil kaiffarissa ja dna20@16w.
Aluksi vähän hirvitti coilia/wickiä kastellessa kun ei toi näyttänyt oikein imevän nestettä itseensä, sitä täytyi pikkasen hieroa nestepullon tippanokalla siihen wickiin, ilmeisesti toi imukyky sitten parani kun wick oli kerran kasteltu läpikotaisin.
Höyryntuotto ja maku on mun mielestä samaa luokkaa kun orgaanisella puuvillavanulla, eli hyvä. Mutta ei tää kyllä ainakaan vielä mulla vanua syrjäytä koska toi on vaikeampi pujotella microcoilin läpi, tosin tästä on helppo valmiista setupista repiä niitä yksittäisiä säikeitä coilin sisältä jos tuntuu liian ahtaalta. Tuntuu palavan helposti jos ei ole justiinsa oikea määrä tuota.
Edit: alkoi puskea kuivaa joten vaihdoin pumpulit sisään jolloin huomasin että pumpulin maku ei ylläkkään tuon biowickin tasolle. Nyt laitoin uudestaan biowickin ja jätin narun hieman ohuemmaksi ja nyt tuntuu oikein toimivalta ainakin toistaiseksi...jatketaan testejä.
Viimeksi muokannut clz; 08.02.14 kello 15:19.
W-SX, Rdna40, Self-made SX350 and dna40 boxes
Kayfun4, Subtank, Zenith