Tohottaa sormet ni ei tuu mällejä bombuliin. Joo...kyllä tulee yleensä pikasesti pesastua kädet ennen pumpulin asettelua, en ole huomannu että ois tullu makuja.
Tohottaa sormet ni ei tuu mällejä bombuliin. Joo...kyllä tulee yleensä pikasesti pesastua kädet ennen pumpulin asettelua, en ole huomannu että ois tullu makuja.
W-SX, Rdna40, Self-made SX350 and dna40 boxes
Kayfun4, Subtank, Zenith
Ei ole tapana kuseksia käsille, emäntäkin löytyy ja näinollen kutini sinkoilen aivan jonnekki muualle ku paperille tai käsille, napalm, polonium ja uraani mihinkään näistä en pääse edes käsiksi.
Nyt loppuu OT minun osalta tähän. Ja taiatanen siirtyä imailemaan jotain dripperistä, hoksais vaan vielä et mitä tonne tuuttais. Eilisen postipäivän jäliltä ollu valinnanvaikeutta.
edit. niin ja tulihan tuo tuohon edelliseenki todettua et tuleehan nää räpylät vedellä viruteltua aton viruttelun yhteydessä
Juu on se kyllä sanottava että pumpuli on ykkönen. Mutta ketkä kakkosesta tykkää ni silica voi olla paree. Do dii. Olen kanssa koklaillu micron ja normicoilin välillä. Eikä selvyyttä ole tullut kumpi loppuviimein paree. Tuntuu että kyllä se höyry tien pihalle löytää microstakin. Pitkä normicoil taas teoriassa voinee alkaa käydä keskeltä kuivana. Että suht lyhyt voisi olla paras oli kumpi on. Eikä siitäkään nyt kovaa todistetta olisiko pitkä huonompi. Jatketaan tutkimista.. Eroja kun tuntuu olevan joka virityksessä. Vaikkei nyt ole tullut tarkan muotin mukaan yritettyäkään. Suht naftisti pumpulia ja lyhyt coili on tällä hetkellä mihin pyrkinyt. Kaiffariklooniin nyt jättäny pitkätköt hännät mitkä sitten asetellut pohjalle (toisin kuin jossain neuvottiin peittämään sivuseinä). Ei ainakaan wickkausongelmia vaikka pumpuli makaakin urien päällä. Misterissä taas tempassu hännät uriin pohjalle asti. Drippereissä taas pienet hännät pohjalle.
Coilissa nykyään tule edes vastusta mittailtua. Kuivapoltossa tulee katsottua ettei heti mene koko coili jalkoineen punaiseksi (liian pieni vastus) tai ettei liikaa kestä coilin muuttua hehkuun (liikaa vastusta). Mekaanisella tuo toki heittää aikalailla riippuen akun varauksesta. Enkä tiä onko kummoinen mittari oikeasta vastuksesta mutta näin nyt.
Spoileri!
Tullut tässä nyt siihen tulokseen, että pirkkapumpulin kanssa ylimääräset maut eli lähinnä se villasukka jota esiintyy välillä alussa, johtuu vain ja pelkästään väärästä pumpulin määrästä. Mitä pienempi halkaisija microcoilissa, sitä tarkempaa tuntuis olevan. Keittämisellä ei ole vaikutusta suuntaan tai toiseen maun suhteen, ainoastaan erilaista käsitellä, koska keitetty painuu hieman kasaan, joka saattaa vaikeuttaa sitä määrän löytämistä. Pitää ehkä vielä ostaa jotain apteekkipumpulia vertailun vuoksi, jos vaikka oliskin sattunut tottumaan johonkin pirkkamakuun jo. Toisaalta ihan yhtä puhdas maku pirkassa on kuin meshissäkin, tai siis ei mitään sellasia bonareita mitkä vois yhdistää pumpuliin.
Senkin pistänyt merkille, että sillä microcoilin ulkonäölläkään ei tuntuis paljon ole vaikutusta höyryn laatuun. Turhaa painella tarkasti nättiin kasaan niitä kieppejä ellei nyt sitten vastuksen takia, ihan yhtä hyvät höyryt tarjoilee vaikka olis rakojakin. Ehkäpä pitää vielä ihan normicoilikin joskus koittaa pumpulin kera, mutta epäilevä olen. Meshin kanssa paras microcoil tuntuis toisaalta olevan joku lyhyt 5/6 kieppinen isolla(~2mm) halkaisijalla eli kai tässä voi vaikka yllättyä.
Jaahas, turistaampa taas tännekkin kokemuksista. Eli eilen duunista tullessa oli kirje lattialla (kiitos tästä kuuluu ViZi:lle). Kirjeestä löytyi iHerbin puuvillanarua ja kasa pumpulipalloja.
No kaiffariklooni purkuun, ja vanhat pumpulit pois. Coilin kärytys ja hammasväliharjalla putsaus (ei siis samalla kun hehkuttaa) ja ekana testasin tota puuvillanarua. Sattu toi naru olevan just sopivaa tonne mun coilin sisään, joten kastelin sen e-nesteeseen, kiersin sitä pikkasen kireemmälle että sai sen kutistumaan ja menemään coilin läpi, jonka jälkeen pätki sopivaksi, hattu kiinni testiä. Mjoo o, mjoo o... Oli ihan asiallinen, villasukka maistu yllättävän pitkään, ja ehkä olin maistavinani jonkun sivumaun siellä. Pitää vkl kokeilla että käärii coilin suoraan tuon päälle josko toi microcoili oli tolle vähän liian tiukka.
Mutta se pääpointti, noi pumpulipallot! Tähän asti käyttäny sitä ekolosta tilattua luomupuuvillaa, valkaisematonta, käsittelemätöntä, viljellyssä ei käytetty kemiallisia lannoitteita jne jne. Mutta pussissa, sekasin. Noi pumpulipallot näyttäis olevan tehty "suunnatusta" puuvillasta, ja tosta on _tasalaatusen_ wickin tekeminen ihan naurettavan helppoa. Vähän rullaillee palloa auki ja nappaa siitä suoraan sopivan. Tossa vanhassa pumpulissa sinne tuppas jäämään aina jotain pieniä "knööttejä" sinne wickin sisään, kun tää pallo tuntuu olevan paljo "ilmavampi"...
Eli jatkossa omat vehkeet höyryy vaan noilla pumpulipalloilla.
Mulla on apteekista ostettua parmacia tai jotain sinnepäin (en muista nimeä tarkkaan) 100% puuvillapumpulia. Vaikka puhdasta niin keitän sitä n. vartin verran niin, siitä tulee mukavamman käsiteltävää. Samalla kun keitän bunpulii niin otan "könttejä", pieniä narunpätkiä pois pumpulista, lähtee hyvin kun keittäessä se rakenne jotenkikn muuttu ja on erillaista kun suoraan pussista revittynä.
Just kun ehdin hehkuttaa microcoil + pumpuli -yhdistelmää maasta taivaaseen.. Oon tässä nyt varmaan kymmenen setuppia vääntäny Liteen, mutta en saa enää juuri minkäänlaista makua irti. Jotenkin onnistun kusemaan tuon pumpulin määrän.
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka
ΧΞΣ - Non Serviam
toistaiseksi olen ollut ihan tyytyväinen pumpuliin, ja tosiaan miedommalla litkulla ei ollut pumpuli mennyt miksikään vielä päivän käytön jälkeen. ehkä hiukan mietityttää miten eri nesteet reagoi pumpulin kanssa, siis maun yms suhteen. space jam tuntui vähän kummalta vs mesh, mutta se onkin aika paksua litkua. meshin voisi kuvitella hyväksi hedelmäisille mauille, kun taas pumpuli tuntuu toimivan tupakkimauille. tiedä sitten häntä. pientä räiskintää ja poksuntaa on ollut havaittavissa niksaövereiden lisäksi, mutta enpä oikein muuta vielä ole keksinyt.
edit: pari kertaa on tullut kärtsännyt maku suuhun tuon poksunnan lisäksi, eikö wickkaa tarpeeksi?
Kävimpäs hakemassa apteekista pharmacare pumpulia ja dripperistä pikatesti.On tuossa kyllä parempi maku,kuin noissa kaupasta ostetuissa.Jatketaan testiä kaiffarilla illemmalla.
Samoin hain tänään Pharmacarea, vaihdoin wickin suoraan pussista kahteen Kaiffariin ja täytyy sanoa, että ensivaikutelma on todella positiivinen verrattuna keitettyyn Pirkka-vetyperoksidipumpuliin: maku on erittäin puhdas, villasukka loistaa täysin poissaolollaan. Eli ei se Pirkka tässäkään hommassa maksa vaivaa.
Ite oon huomannu että tota villasukkaa puskee jos setti on liian "märkä" tai jotenkin "ahtaalla".
Nyt on squape höyryymässä ja en voi kun hehkuttaa noita pumpulipalloja. Noista saa niin helposti napattua sellasen sopivan kaistaleen sitä kamaa josta wickki muodostuu kuin itsestään. Aivan loistavaa tavaraa!
Minusta helmi vanu, on parempaa kuin pharmacare. Ainakin Magma RDA tuntuu toimivan tuolla 1.5 Ohmin nurkilla optimaalisesti, pienemmät vastukset eivät tuo mitään lisää. Täytyy vääntää tuplacoilit tuonne 3 Ohmin pintaan ja testata
Tuota pharmacarea on vaiheammi pyöritellä "naruksi" kun noita kaupan perus pumpuleita, tiiä sitte mistä johtuu![]()
Rainbow luomuvanulapuista on ainakin perkeleen vaikea repäistä sopivaa kaistaletta. Aina tuntuu tulevan helvetisti liikaa tai liian vähän.
Ensimmäinen video ikinä, wuhuu! Koitan tossa vähän näyttää noiden pallojen eron vs. paketista. Toivottavasti joku hiffaa ton eron :/
Mulle noi tuli ViZiltä, joka ilmeisesti tilas ne iHerbiltä