Ei tartte Pharmacarea keittää, suoraan pussista vaan.
Ei tartte Pharmacarea keittää, suoraan pussista vaan.
Muuten nyt en ota ideaan kantaa, mutta onhan se juu selvä, että tupakkiteollisuutta kiinnostaa asiakkaiden terveys. Varmasti filtteritkin syväpuhdistetaan, koska itse savukin sellaista terveyskamaa.
Tosin tietty, jos tota meinaa kokeilla kannattaa varmaan ensin selvittää onko se filtteri tosiaan 100% puuvillaa tai muuta sopivaa kamaa eikä mitään muovia.
E: Jaha Esa-setä ehti väliin.
Minä kiitän. Nyt vain pitäs saada se IGO käsiin niin sitten alkaa mahtava noituminen.
Kiitos vinkistä!Tuon hinta on näköjään Pink Mulella 8,04€ (ilman alennuksia). Saksalainen Vapor Freak puolestaan pyytää samasta kolmen metrin narusta 8,90€. Tilasin tuota sitten eräästä ranskalaisesta kaupasta: Mèche Coton Bio - Biowick 3mm - Ecig-Shop Paris
Yhden puuvillanarun hinta on tuolla 6 euroa. Putiikki ei peri postimaksuja, mikäli tilauksen kokonaisarvo ylittää 35 euroa.
Ajatuksena on testata tätä GG-atojen kanssa. Kimmoke lähti Misterin kanssa tehdyistä pumpulikokeiluista...
Polkupyärän jarruvaijerin (2mm, ja ruostumaton, hehkutettu) päälle pyöritin pirkkavanua ja siihen 2,5vastuslangan. Smokin rsst toimii hyvin ja on helppo tehdä. Kannatti kokeilla, vaikka etukäteen olin kovin epäluuloinen. Tosi helppo...
Vaijereiden kanssa kannattaa olla tarkkana. Metritavarana myytävässä, (Sandik) ei mitään pinnoitetta ole valmiina. Mutta kannattaa hehkuttaa pariin kertaan että hapettuu ja että palaa muutkin mömmöt pois. Katkaisu onnistuu parhaiten Dremelillä... kymmenkunta pätkää saman tien. Niillä meneekin melkein aikojen loppuun, koska puhtaaksi hehkutettuna niitä voi uudelleen käyttää lukemattomia kertoja. Uutta vanua ja uusia höyryttelyjä.
tuli ostettua pharmacarea ja kääräistyä 1.9-2.0ohm microcoil (näkyy tuon välillä tunnistavan). nesteenä el toron virginia prime ja täytyy sanoa että en muistanutkaan että se näin maukas on (mesh wickillä hieman maltillisemmat maut). setupin teko on helppoa ja jos haluaa pumpulin vaihtaa niin coilin voi näppärästi hehkuttaa puhtaaksi ennen uuden sisälle tunkemista. toistaiseksi kaikin puolin jees, ei tule sellaista outoa makua niinkuin edellisellä pumpulilla jota testasin. olen kahdet pumpulit iskenyt atoon, ekan katsoin ja arvioin turpoavan nesteestä oikean kokoiseksi. floodas kuitenkin akunnavalle aika paljon jo testaillessa. tänään iskin kiinni tarkoituksella pulleamman pätkän pumpulia, mutta sekin näyttäisi jonkun verran vuotavan. teenköhän jotain väärin vai onko pumpulin ominaisuus? tuo ensimmäinen pätkä pumpulia näytti olevan ns. oikean kokoinen, tätä uusinta en ole ruvennut katsomaan miltä näyttää.
olin pistänyt puoli tankillista cigarillosia höyryksi ja päätin kurkata missä kunnossa coili on. menihän se pumpuli kyllä samantien vaihtoon kun oli sen verran härskin näköinen. ei kyllä ollut moinen vaiva kun coilit kuumaksi ja uusi pötkö tilalle. oli kyllä tarkoitus kysyä että kuinka usein noita pitäisi vaihtaa, mutta näyttää siltä että parasta olisi vaihtaa päivän aluksi (tai päätteeksi). toki varmaan nesteet vaikuttaa tuohon kanssa, että miten pahaksi pääsee.
"Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)
Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista
En ollut microcoil-pumpuli -yhdistelmästä aluksi järin innoissani, kokeilin 0,23, 0,25, 0,28 ja 0,32mm langoilla, eri ohmeilla, 1,5 - 2,5mm tangon ympäri kiepittynä, ja eri höyryttimissä mutta maku jäi aina muutaman imaisun jälkeen turhan laimeaksi. Fogger microcoil meshillä -kokeiluista oppineena vedin pumpulinkin microcoilia sen verran auki että kieppien välissä on langan paksuinen (tai vähän suurempi) väli. Alkoi höyryämään paljon paremmin. Höyry on lämpimämpää ja runsaampaa, ja makuakin on enemmän.
En keksi mikä muu voisi olla syynä kuin että 8-kieppiä lankaa on jo sen verran pitkä putki ettei sen sisällä oikein mahdu neste höyryyntymään koska pakoreitti puuttuu. Meshillä vaikutus oli vielä suurempi, pitkät imaisut olivat höyryntuotoltaan vähän aneemisia vaikka nestettä oli coililla hyvin, ja tehon lisääminen vain vähensi höyryn määrää ja makua entisestään.
Vastakkaisia teorioita saa esittää, mutta en taida enää puristaa microcoilia tiiviiksi putkeksi.
___
Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.
Ei mulla vaan oo tommosia onglemia, vaikka coili on "putki", eihän teijän setupit käy liian märkänä tai jotain vastaavaa? Liikaa pumpulia?
Paitsi että jos jätät rakoja coilien väliin niin ohmit nousee koska ei enää ole yhtä pinta-alaa![]()
"Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)
Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista
Oottakonä muuten nicromea kokeilleet pumpulin kanssa?
Äkkiseltään ajattelisi, että saisi olla kohtuu tiukka pumpuli, koska nichromehan laajenee.
KGO & Twist
Pumpuleiden kans touhutessa äkkiä unohtuu yksi asia, Nimittäin kädet. Vaikka ne pesisikin niin kaikki hajut sun muut ei aina pesemällä poistu. Ihon pintakerroksiin jää aina jotain riippuen siitä mitä on touhunnu. Ja ihon oma rasva( joka jättää ne sormenjäljetkin) "imee" vieraita aineita kuten pesuaineet partavedet ym...Pumpulia kun ei voi polttaa kuten silkan ja messin.. Itse huomasin moisen kun höyryt maistu ja haisi partavedelle..heh![]()
No voi hyvänen aika. Pirkka pumpulia ja pestyt kädet tai ei niin ihan hyvin on toiminu. Kunhan senverran kattoo ettei mitään moottoriöljyä kuiten ole. (kunhan käpälät vaan näyttää puhtaalta niin riittää)
Toimii microcoilissa ja toimii tavallisessaki coilissa hyvin. Ja pumpulia ei ole edes keitetty räävin vaan aina pumpulit sieltä "sisäpuolelta" en käytä sitä pintakerrosta. En tiedä onko mitään virkaa mutta näin olen tottunu vastukseni väsäämään.
edit. otetaan takas!! tuleepahan kädet vedellä viruteltua kun ruukaan aina huuhtasta atot hanan alla.
Viimeksi muokannut f4kiiri; 30.01.14 kello 19:10.