Niin, ei itse alipaine. Mutta tuo aiemmin mainittu vuotaminen ulko-oven avaamisen yhteydessä sopisi kuvioon: matalampaan ilmanpaineeseen "tottunut" laitteisto joutuu nopeasti tekemisiin ulkoilman ja suuremman ilmanpaineen kanssa. Jos laitteisto on kuseksimisherkkä, tässä voisi olla ainakin osaselitys. Plus tietenkin lämpötilan vaihtelu saattaa vaikuttaa - mutta epäilen, ettei yhtä nopeasti. Ja jos ilmanvaihdon säädöt ovat poskellaan, tuo alipaine saattaa olla turhankin suuri.
Meshillä vai vaijerilla?
Just ton takia pidän ikkunat kiinni, helvetti jos avaan niin korvat menee heti lukkoon, ilmanpaine näes. Kamaan oikeesti... ihan niinku ero vois olla niin suuri ulkona sisällä että se vapovermeisiin vaikuttaisi
Se oli vain ehdotus yhdeksi (osa)syyksi. Eikä tässä ole kyse mistään korviinkäyvästä paine-erosta - ellei sitten jollakulla ole iv-säädöt ihan viturallaan. Eli riippuu toki ilmanvaihdon asetuksista. Itselläni ei ole mitkään laitteet pissineet, mutta minulla ei gennyjä olekaan. Anyway, veikkaan että ilmanpaine-erot vaikuttavat nopeammin nesteisiin, kuin sutkoht normaalit käyttölämpötilan muutokset. Ei se neste lämpölaajene sentään saman tien, kun ulko-oven avaa.
Varmaan näitä vuoto-ongelmista kärsiviä kiinnostaa kuulla muitakin mahdollisia syitä ongelmaan .
Uskaltaisin väittää että ongelmat löytyy kyllä setupeista tai atoista, eikä suinkaan mistään luonnonilmiöistä.
Mulla on fogger v3 kanssa sama juttu et vuotaa mutta vasta kun tankaa sen uudelleen niin alkaa vuotamaan. Mutta ostin nytte misterin se ei kyllä vuoda ja lähtee ihan kivat höyryt
Ns. luonnonilmiöiden asemasta pohdiskelin paremminkin fysikaalisen maailman lainalaisuuksia... Mutta meikäläisellä loppuu asiantuntemus ja omakohtainen kokemus näiden mainittujen vuoto-ongelmien suhteen. Joten hankala ideoida tämän enempää. Jahka Mister saapuu, katsotaan miten sisäsiisti se osaa olla koneellisen ilmanvaihdon kanssa