Bbq on siitä jännä et se on aina hyvää!
Bbq on siitä jännä et se on aina hyvää!
Possunniskaa 2,5 kiloa otti tänään uunissa 100 asteessa löylyä 12 tuntia. Äsken revitty silpuksi ja survottu itse tehtyjen pitaleipien väliin. Kaveriksi pullo kyykkyviiniä niin se oli siinä
Niska maustettu vasta kypsennyksen jälkeen. Suolaa, pippuria ja chipotle-soossia päälle ja sitten karamellisoitu kovalla lämmöllä :P Pitäleivän sisään sisään lihan kaveriksi hienoksi silputtua kaalia, joka maustunut maustamattoman jogurtin ja valkosipulin kanssa jääkaapissa
On muuten hyvvee!!!!
Mulla on vähän samanlaiset suunnitelmat, 1kg possua maustumassa yön yli mustapippurissa, paprikassa ja BBQ-soossis, aamusta uuniin ja 100 asteessa saa odotella iltapäivään. Sitten revitään, lisätään loput BBQ:t, karamellisoidaan uunissa ja sit lapataan pitaleipien sisään. Ei voi tulla pahaa!
Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping
Ai että tuli löydettyä tänään yksi maailman maukkaimmista asioista, nimittäin osterikastike! Ihan kokeilun vuoksi ostin tänään 200 ml putelin tuota litkua, ja voi pojat että kannattikin! Tämä liemi on nimittäin herkkkujen herkkua, sopii makunsa puolesta varmasti lähes mihin tahansa. Ainakin tuon perinteisen makaroonijauhelihahässäkän kanssa maistuu todella hyvältä. Pitää huomenna kokeilla wokata jotain kiinalaistyyppistä kanahässäkkää ja tehdä makukokeiluja tuon osterisoosin kanssa. Miten ihmeessä oon koko tään elämän voinu missata tuon jumalten soossin! Onneksi tiemme ristesivät nyt, tästä alkaa nimittäin yhteinen taival.
Kiinalainen/itämainen ruoka on aina ollu lähellä sydäntä, ja oon tässä nyt alkanu miettimään jos kokeilis jotenki syventää osaamista siltä saralta. Sushiaki oon pari kertaa tehny jo onhan se hyvää! Tosin vähän turhan kalliita nuo tykötarpeet suomenmaalla, mutta mulle on nyt vuoden satsi sushijuttuja tulossa Brittilästä
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka
ΧΞΣ - Non Serviam
Spagettikastike: jauhelihaa 1100g, 2 pakettia pekonia, 1pötkö chorizoa, 2 isoa sipulia, 4 kynttä valkosipulia, 2 porkkanaa, 2 varsisellerin vartta, pussillinen aurinkokuivattuja tomaatteja, puoli purkkia paahdettua paprikaa(säilyke), herkkusieniä, iso purkki biona basilika tomaattimurskaa, 2 paseerattua tomaatia, 5dl valkoviiniä tai punaviiniä (tällä kertaa käytettiin valkoviiniä), puska tuoretta basilikaa, 3 lihaliemikuutiota(niitä hyytelömäisiä fond du chef)
Tuossa ne "noin" määrät. Murskaa veitsellä ja viipaloi valkosipulit, kuulota ne pannussa öljyssä. Lisää viipaloitu pekoni. Kun sopivaa niin nosta pekoni ja valkosipuli joko pataan tai isoon kattilaan. Ruskista kevyesti aikaisemmassa pannussa jauheliha ja nosta pataan / kattilaan. Lisää kasvikset, lihaliemet, tomaattimurska ja paseerattu tomaatti. Anna kiehahtaa. Lisää valkoviini. Anna hautua kannen alla hiljaisella lämmöllä 3 tuntia, lisää silputtu tuore basilika ja anna hautua vielä puoli tuntia. Ääntä kohti
Voi tehdä myös uunissa miedolla lämmöllä noin 6tuntia.
Tää menee huomenna testiin
Menee testiin! Tuosta muutaman päivän syö, ei välttämättä spagetin kanssa. Mutta voi yhdistää osan esim tähän;
JAUHELIHAPAISTOS
Tämä resepti pelastaa kiireisen viikon. Hanki tarvikkeet, kokoa, paista - ja sinulla on pariksi-kolmeksi päiväksi ruoka valmiina. Osan voi pakastaakin. Tämän ruokalajin juju on siinä, että se kootaan kuin pizza, mutta tässä taikina on vaihdettu ruokaisaan perunaan.
Tarvitset:
yhteensä 1 kg perunasuikaleita pakasteena (sipuli-perunasekoitusta tai halutessasi valkosipuliperunoita)
400 g nauta-sikajauhelihaa
1 iso sipuli (jos perunasuikaleissa ei ollut sipulia mukana)
1 tl suolaan
0,5 -1 tl mustapippuria
5 dl vettä
0,5 lihaliemikuutio tai fondia
4 tomaattia
2 tl oreganoa
150 g emmental-mozzarellajuustoraastetta
Basilika revittynä
Tee näin:
1. Paista jauheliha ja mausta suolalla ja pippurilla.
2. Levitä leivinpaperilla peitetylle uunipellille perunasuikaleet ja ripottele pinnalle paistettu jauheliha ja silputtu sipuli, mikäli perunaseoksessa ei ollut sipulia mukana. Lisää päällimmäiseksi tomaattiviipaleet.
3. Lisää vesi ja lihaliemikuutio paistinpannulle, jossa jauheliha paistettiin. Kuumenna lähes kiehuvaksi ja tarkista, että lihaliemikuutio on liuennut sekaan. Kaada liemi perunaseoksen päälle.
4. Lisää paistoksen pinnalle lopuksi basilika, oregano sekä juustoraaste tasaiseksi kerrokseksi
5. Paista 200-asteisessa uunissa alatasolla noin 50 minuuttia.
Vinkki! Jauhelihan voi vaihtaa mainiosti esimerkiksi savuloheen.
Modi telineitä >> http://www.e-savuke.com/vb/myydaan/2...telineita.html <<
Ajattelin ruveta kokkikolmosteleen kun sain inspiraation täältä terveelliseen pizzaan:
Terveellisempää pizzaa | Karkkipäivä
Kuulostaa hurjalta toi pohja mutta samalla myös hyvin mielenkiintoiselta... Pizzaa jota voi vetää ilman murhetta huomisesta!
Kaikki noi VHH pizzapohjat on mun mielestä olleet huonoja, mutta nyt täytyy myöntää että varmasti on tekijässä vikaa. Mä en oikein koskaan saanu noita pohjia maistuun mitenkään. Eukko tosin teki "paleoleipää" josta tuli lähes aina ihan sikamaisen hyvää.
Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping
Mä kyllä uskon että toi Karkkipäivän VHH pizzapohja hakkaa maussa ja rakenteessa tavalliset vehnämössötaikinat.
Kiitos. Pitää testata, kaikki kokeillut vhh pohjat on ollut hirveitä ellei jopa oksettavia, josko toi maistuis syötävältä. Pitsa on aikalailla ainoo mihin ei ole löytynyt tarpeeksi pätevää korvaajaa jos mieli tekee.
Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee
Delirium. Maistui kyllä. Lisää chilii vaan ens kerralla. Siitä se tykkää.
Mut en oo henri alenia pitänyt juur minään, mut tää uus 'hittisoosi' http://www.ruokala.net/uutiset/suoma.../1288639141555
sain mun mieleni muuttumaan. Mä en pidä sitä yhtään minään.
Perusjamppa tekee sata kertaa parempaa kastiketta
En tiijä kuuluuko ihan tänne,mut ruokavinkkei tarviis tämä.
Eli kymysys 1.Onko tääl ketää kuka kokeillu tota 5/2 paastoa?
"You took my heart and you held it in your mouth
And, with a word all my love came rushing out.
And, every whisper, it's the worst, emptied out by a single word.
There is a hollow in me now.
So I put my faith in something unknown.
I'm living on such sweet nothing"
Pomo sitä kokeili, lopetti alle kuukaudessa. Oli aika romuna välillä.
Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee
Olikos toi 5pv paastoa ja 2 normia vai kuinka, 2kk menin niin 2012 loppuvuodessa -25kg joista ~10kg on tullu nyt vuodessa takas. Kohta ajattelin taas ottaa samanmoisen setin vähän suuremmalla kalorimäärällä ja enemmällä liikunnalla.