Sivu 205 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 105155195201202203204205206207208209215255 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 4,081 - 4,100 / 5698

Aihe: MISTer -hybridi

Höyrykone _S_'s Avatar

Sijainti
    Satakunta
    Eikös AW:n akuissa turvaraja ole 2.5v ? sen jälkeen loppuu kokonaan virrananto
    toi 3-2.5v mAh määrä on todella pieni eli jos ajaa alle 3V niin parilla lyhyellä tulituksella sen saa kyykkäämään tonne turvarajaan

Höyrykone zkys's Avatar

Sijainti
    Oulu
    Akkujen varauksen selvittämiseen ei ole oikeastaan muuta järkevää keinoa, kuin yleismittarin käyttö, jos käytössä ei ole muuta kuin misteri. Kannattaa mitata myös ne "kuolleet" akut laturissa käytön jälkeen jos se selventäisi yhtään mikä niillä on hätänä. Muistelisin että imr akkuja kannattaisi päästää jatkuvasti alle 3.3 voltin, jottei se vaikuttaisi käyttöikään.

Höyrykone hesekiel's Avatar

Sijainti
    Tamperehan se
    AW:n ilmoittama "turvaraja" on 2.5v, mutta suurella todennäköisyydellä akku tulee vaihdettua jo siinä 3.6-3.3v hujakoilla ihan vaan sen takia ettei meinaa höyryä enää irrota.

Niin ja näitä akkujahan ei haittaa vaikka käyttäisi aina vaikkapa vain 3.9v asti ja lataisi sitten taas täyteen. Ainoa mikä vahingoittaa on se alle 3volttiin käyttäminen.

Höyrypää Stoney's Avatar

Sijainti
    Kotka
    Isompireikäisestä kirkaasta tankista. Lyhyt tankki V1 misteriin kiinni, täyttö ja yläcäpin kiristys -> tankki halki. Eli näiden kanssa on sit vissiin oltava melkoisen varovainen.
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

Mitenkäs usein te vaihtelett noita pumpuleita microcoiliin? Oon tottunu vaihtamaan silicat kerran viikkoon (ajattelin, että säännöllinen vaihto sopis mulle, niinkun nyt on sopinutkin; srtupöiapäivä yhdistettynä siivouspäivään), eilen tein puhistuhommat eikä srtupö näyttänyt yhtään siltä, että pitäis mitään vaihtaa. Villisti jätin vaihtamatta.

"Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

Banned

Sijainti
    Jyväskylä / Espoo
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mrs Darcy Näytä viesti
    Mitenkäs usein te vaihtelett noita pumpuleita microcoiliin? Oon tottunu vaihtamaan silicat kerran viikkoon (ajattelin, että säännöllinen vaihto sopis mulle, niinkun nyt on sopinutkin; srtupöiapäivä yhdistettynä siivouspäivään), eilen tein puhistuhommat eikä srtupö näyttänyt yhtään siltä, että pitäis mitään vaihtaa. Villisti jätin vaihtamatta.
    silloin kun alkaa maistumaan siltä että pitäis vaihtaa.. Tai kun vaihdan nestettä. Edelliset pumpulit oli yli 2vko sisällä ja ei niitä olisi kyllä päällisin puolin tai maun puolesta vielä vaihtaa tarvinnut.

Höyrykone hesekiel's Avatar

Sijainti
    Tamperehan se
    En oo silicalla tai pumpulilla koskaan tehnyt, mutta meshin vaihdan paljon useammin kuin on tarpeellista. Viimeistään viikon jälkeen alkaa sormet syyhytä siihen malliin ettei voi olla rakentelematta.

Muissa vehkeissä missä pumpulia on ollut niin vähintään viikon välein tulee vaihdettua. Piippusoossien kanssa kolmen päivän välein, kun karamellisoituu niin kovasti.

Joka tapauksessa pumpulia saa vaihtaa useammin kuin silicaa, ainakin mun mielestä. Maku muuttuu tosi nopeesti huonoon päin.

Lainaus Alkuperäinen postaaja hesekiel Näytä viesti
    En oo silicalla tai pumpulilla koskaan tehnyt, mutta meshin vaihdan paljon useammin kuin on tarpeellista. Viimeistään viikon jälkeen alkaa sormet syyhytä siihen malliin ettei voi olla rakentelematta.

Muissa vehkeissä missä pumpulia on ollut niin vähintään viikon välein tulee vaihdettua. Piippusoossien kanssa kolmen päivän välein, kun karamellisoituu niin kovasti.

Joka tapauksessa pumpulia saa vaihtaa useammin kuin silicaa, ainakin mun mielestä. Maku muuttuu tosi nopeesti huonoon päin.
    Vaihakko vaan pumpulin vai koko setupin?

Banned

Sijainti
    Jyväskylä / Espoo
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mrs Darcy Näytä viesti
    Vaihakko vaan pumpulin vai koko setupin?
    Pelkän pumpulin ainakin itse, microcoili on helppo polttaa puhtaaksi kun ottaa pumpulin veks.

Kaiffari litessä menossa jonkinmoinen testi coilin kestävyydestä, 3kk menty samalla microcoililla ja nesteestä riippuen kerran tai kaksi viikossa tapana poltella puhtaaks sekä asentaa uudet pumpulit. Kaippa tuo kanthalkin vähän elää käytössä, muttei tosiaan mitenkään usein ole tarvetta vaihtaa.

Misterissä vaihtuukin sitten setup viikon välein, koska se paras vaihtoehto vielä vähän hakusessa. Microcoil joko pumpulilla tai meshillä kilpailee ykköspaikasta. En ole kyllä erityisen vakuuttunut onko se mesh loppujen lopuksi sen vaivattomampi ylläpitää kuin pumpulikaan.

Banned

Sijainti
    Jyväskylä / Espoo
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    Kaiffari litessä menossa jonkinmoinen testi coilin kestävyydestä, 3kk menty samalla microcoililla ja nesteestä riippuen kerran tai kaksi viikossa tapana poltella puhtaaks sekä asentaa uudet pumpulit. Kaippa tuo kanthalkin vähän elää käytössä, muttei tosiaan mitenkään usein ole tarvetta vaihtaa.

Misterissä vaihtuukin sitten setup viikon välein, koska se paras vaihtoehto vielä vähän hakusessa. Microcoil joko pumpulilla tai meshillä kilpailee ykköspaikasta. En ole kyllä erityisen vakuuttunut onko se mesh loppujen lopuksi sen vaivattomampi ylläpitää kuin pumpulikaan.
    Henkkoht ainakin tuntuu että vähemmän siihen menee aikaa kun pinseteillä vanhat pumpulit nykäisee helvettiin, nappi pohjaan ja coili kuumaksi -> hetken venailua että jäähtyy (vaihtoehtoisesti pinseteillä coilin päistä kiinni niin jäähtyy reippaammin) -> uudet pumpulit sisään. Vrt meshin kuivapoltto, jossa sain melkein joka kerta taikahotspotin ilmaantumaan. Ehkä oon vaan vielä niin tumpelo kuitenkin että joku siinä setupissa meni vituilleen meshillä, viimeistään nesteenvauhdon yhteydessä mutta mulle pumpuli tuntuu vaivattomimmalta.

Ja ihan yhtä vähän vuotaa kuin meshikin, nesteensyöttöäkään ei paljoa ruuvailla tarvii että pelittää.

Höyrykonkari kirjuri's Avatar

Sijainti
    Vantaa
    Oli kyllä rakkautta ensi silmäyksellä kun hypistelin MISTer V3:sta livenä toissapäivänä, pakko se oli nyt itekkin tilata kyseinen laitos. Tais loppua pirkka ralli tähän, lähtee kyllä ylimääräiset laitteet myyntiin välittömästi, kun ensimmäinen kunnon setuppi on väännetty MISTeriin. Muutenkin tuo Kayfun tyylinen ato on itselleni ihan täydellinen, se vielä yhdistettynä tyylikkään näköiseen pakettiin (MISTerin yksinkertainen lookki on kyllä todella hieno).

Kyllä täytyy myöntää että noille kontakteille kannattaa välillä tehdä vähän perusteellisempi huolto pesun ohella. Jynssäsin hopeoituja kontakteja niin kauan #200 meshillä että tuli aivan peilikirkas, ja nyt tuntuu kyllä iskevän helvetin lujaa.

Edit: Onko toi kontaktien hopeointi vaan uusimmissa malleissa vai miten?
    W-SX, Rdna40, Self-made SX350 and dna40 boxes
    Kayfun4, Subtank, Zenith

Höyrykone zkys's Avatar

Sijainti
    Oulu
    v3 fullkiteistä löytyy ja joulun alla tuli myyntiin erä v3 mistereitä missä on hopeoidut kontaktit.

Höyrypää shadowwalker's Avatar

Sijainti
    tre
    Voi kun noita hopeoituja kontakteja tuli erikseen myyntiin

Höyrykone

Sijainti
    Kuopio
    Lainaus Alkuperäinen postaaja shadowwalker Näytä viesti

niimpä tulis joskus tuo kakkoslaite postista ni pistäs veljonille misteri pimpattavaks

Höyrykone zkys's Avatar

Sijainti
    Oulu
    Lainaus Alkuperäinen postaaja shadowwalker Näytä viesti
    Tuli vai voi kun tulis? En ole itse ainakaan myynnissä missään nähnyt...

Lainaus Alkuperäinen postaaja thoros Näytä viesti
    Henkkoht ainakin tuntuu että vähemmän siihen menee aikaa kun pinseteillä vanhat pumpulit nykäisee helvettiin, nappi pohjaan ja coili kuumaksi -> hetken venailua että jäähtyy (vaihtoehtoisesti pinseteillä coilin päistä kiinni niin jäähtyy reippaammin) -> uudet pumpulit sisään. Vrt meshin kuivapoltto, jossa sain melkein joka kerta taikahotspotin ilmaantumaan. Ehkä oon vaan vielä niin tumpelo kuitenkin että joku siinä setupissa meni vituilleen meshillä, viimeistään nesteenvauhdon yhteydessä mutta mulle pumpuli tuntuu vaivattomimmalta.

Ja ihan yhtä vähän vuotaa kuin meshikin, nesteensyöttöäkään ei paljoa ruuvailla tarvii että pelittää.
    Musta alkaa tuntua, että jos ei äkillinen mielenhäirä iske, niin pumpulissa pitäydytään. On sitä meshiä tuolla, mutta tuo pumpuli on todella kätevä. Ja jos maku ei meshillä välttis parene, niin jos pääsen pulssittelematta ja hirveesti ähräämättä samaan tulokseen niin pumpuli, here I am.
    Ihan tein suuren ostoksen misteralttarille, pussillisen pumpulipalloja. Kynsilakan poistoon ja srtupöintiin.

Höyrykone popilo's Avatar

Sijainti
    Tampere
    Minä en oo saanu pumpulia vielä wickaamaan täysin tyydyttävästi. Kai sekin onnistuis ku opettelis. Katotaan sitten parin kk päästä kun tuo tuore meshisrtupöia antaa periksi.

Höyrypää Para's Avatar

Sijainti
    Toijala, Akaa
    Lainaus Alkuperäinen postaaja popilo Näytä viesti
    Minä en oo saanu pumpulia vielä wickaamaan täysin tyydyttävästi. Kai sekin onnistuis ku opettelis. Katotaan sitten parin kk päästä kun tuo tuore meshisrtupöia antaa periksi.
    Mie oon tehny pumpulilla samanlaisen setupin kuin kaiffariin, eli röörit auki hienost toiminut. Meshiä kokeilin, mut meni hermot kun ei saanu 5min sisää toimimaan.
    Japa japa

Keskustelu Hybridit

Kirjoitusoikeudet

• Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •