Olen itselle siis miettinyt kätevästi mukana kulkevan mallin ostamista ja tuon 801:n pyhittämistä kotikäyttöön. Myös yksi kaveri innostui hommasta ja haluaisi tilata "vähän pienemmän kun toi sun malli"
Tärkeimmät kriteerit lienee molemmilla samat:
- 1. Kurkkutuntuma. Molemmat pitkän linjan tupakoijia, niin tästä ei oikein voi tinkiä. Höyryn määrä tähän myös, että ainakin kohtalainen.
- 2. Akkukesto tai mahd. toimiva PCC-yhdistelmä, jotta kulkee mukana hyvin ja ei ihan joka hetki tarvitse ladata.
- 3. Kestävyys. Kumpikaan tai en usko että kukaan rakastaa tavaroiden lähettelyä edes takuuvaihtoon, olisi kiva jos suurimmaksi osaksi olisi positiivisia kokemuksia esim. höyrystimen kestävyydestä.
- 4. Hinta. Noita modeja puolella silmällä katsonut ja vissiin rahallahan sitä saisi ja mopolla pääsisi, kun vain on vähän valistunut. Ei kuitenkaan saisi olla juurikaan yli 40e itse vekotin, mikä sulkee sitten melkein kaikki modit pois ja varmaan Jantyn tuotteetkin.
- 5. Mielellään automaatti. Itselle tällä ei niin suurta väliä, mutta kaverille on. Toisaalta myös itse kuullut juttua, kuinka nappi juuttuu pohjaan tai muuta vastaavaa, niin olen käsittänyt että automaatti toimii varmemmin pidempään.
Kurkkutuntuma sulkisi sivuston arvostelujen pohjalta ainakin M401:n pois. DSE901 ja RN4075 olisivat kelpo keskitien vaihtoehtoja ja molemmat HG:ssä halpoja. Kallistuisin varmaan RN4075 suuntaan, koska ei ole kalliimpi ja täällä oli jossakin yksi kehu ainakin, että tehokkaampi on, vaikka toiset eivät juuri eroa ole nähneet. Toisaalta sitten myös RN4081 tai e-cigs.co.uk:ssa Super E-cig nimellä kulkeva laite on saanut jotain kehua, löytyisi PCC-laatikkokin siihen näemmä, mutta hinta selvästi kalliimpi, joten edut tulisi olla selkeät. Taitaa olla micro-kokoluokkaa myös. Samassa puljussa on myös DSE901:iä kalliimmalla, mutta oletan ettei laadussa ole eroa, tilaako Kiinasta vai tuolta. Yksi mielenkiintoinen olisi sitten juurikin e-cigsillä tarjolla oleva Zenith PCC-kotelon kanssa. Tuo on vissiinkin brändätty Joye510, mutta akun ongelmia voisi helpottaa tuo latausboksi. Ikävä vain, että mukana tulee PCC:n kanssa vain manuaaliakku, kun jos ottaisi tuon standard-zenithin, niin siinä tulisi jopa 1 automaattiakku mukaan, jota joyessa ei kait muuten ole. Noita olisi jopa varastossakin, toisin kuin monia muita kyseisen sivuston tuotteita
Eli vain HG:stä ja e-cigsistä löytämiäni tuotteita olen tähän listaillut, valinta tehty paljolti sivuston ostopaikat-osion perusteella. Samat mallithan ne tosin kiertävät muissakin paikoissa. Löytyneekö muualta hyviä kandidaatteja listalle myös tahi parempia hintoja / parempaa palvelua tjs?