Mitäs eroa tällä litellä ja 3.1:llä on? Kovasti tehnyt kaiffaria mieli
Mitäs eroa tällä litellä ja 3.1:llä on? Kovasti tehnyt kaiffaria mieli
Ellen väärin ymmärtänyt niin 3.1:ssä tulee ilmansäätö ja tämän myötä vähän eri rakenne siinä pohjassa, mutta muuten näin höyryntuoton kannalta identtiset?
E: Niin ja Litessä vissiin jotenkin parempi täyttösysteemi, jonka myötä itse Liteen päädyin.
3.1 on imuvastuksen säätö basessa, ja vastaiskuvennttiilillä oleva täyttäreikä. Litessä ei tota imuvastuksen säätöä ole, ja täyttö tapahtuu ruuvaamalla kikotin irti, ja 510 liittimen vierestä löytyy senkkiruuvi jonka avaamaalla pääsee kaataa tankin täyteen tavaraa.
Molemmat voi toki täyttää avaamalla kannen, mutta tällöin kun tankista katoo "alipaine", saattaa seurauksena olla sen itse atokammion tulviminen.
myös v3.1 täytetään pohjasta kuten lite.
v3.1 ES on kyljestä täytettävä.
Syyskuu 2013 - Tupakka vaihtui höyryyn
Tammikuu 2015 - Höyry vaihtui happeen
Tammikuu 2016 - Edelleen hapella mennään, kehtaa jo sanoa että I AM PROOF! Höyry toimi!
Mistä tähän saa vaihto ruuveja tohon +/- postiin? Mukana tulleessa pussukassa ei ollu ku muutama tiiviste ja uppo kantasia ruuveja. Ilmeisesti täyttö reikään sopivia nuo.
Toinen ruuveista on päässy vähä muljahtaan ja menny vähä huonoksi. Tosin ihan käyttö kelponen vielä.
Divi näköjään tarkensikin tota mun määritystä![]()
Mulla ainakin tuli nimenomaan + ja - ruuvit varalla mukana :/
Mulla täyttöaukon vararuuveja on 3 kpl + tiivisteet, pieniä +-navan vararuuveja ei ollu pussukassa ainoatakaan.
Ei noita +/- ruuveja liten mukana tulekkaan.
Just piti tulla itte kyselemään samaan. Huomasin eilen että parit ekat höyryt maistuu hyvälle, mutta sitte pikkuhiljaa alkaa maku "haihtumaan" ja lopulta höyry maistuu vain saippualle. Höyryn määrässä ei näy mitään muutosta, mutta maku lähtee laimenemaan. Mitään palanutta sivumakua tai muuta tohon ei tule, maku vaan laimenee, ja korvaantuu "saippuan" maulla...
Perus pumpuli + microcoil kyseessä.
Jos Lite käy kuivana, coil ei saa tarpeeksi nestettä. Liten ilmareikä on sen verta iso, ettei mun normaaleilla imuilla imetty nestettä tankista riittävästi. Ilmareiän kuristus auttoi tähän ratkaisevasti. Topsipuikon varresta pieni puolikaari ilmanottoaukkoon ja alkoi toimimaan.
___
Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.
^ Mulla oli mesh U-wick käytössä tässä, mutta en tullut ottaneeksi kuvia.
___
Ei Liten uriin mitään mahdu, kammion pohjalle vaan lepäämään.
___
Aaaargh, mä en vaa enää saa tätä toimimaan. Tänään meni 3h, varmaan 50cm kanthalia ja toinen mokoma silicaa kun koitin, mutta ei, ei vaan onnistu. Aina on maku perseellään, tähänasti "luottokumppanina" ollu pumpuli ja microcoilkin maistu lähinnä märälle villasukalle :/
Silicalla kun teki, niin noi wickin päät aina "räjähti" kun niitä koitti saada sinne kammion pohjalle, josta ilmeisesti nyt johtuu toi aliwickaus.
Koitas kastella niitä silicoita vähän e-nesteellä, ennenkun rupeet niitä survomaan siihen. Ja voi myös wickaus kärsiä, jos on liikaa silicaa.
Kayfun III ES setupin teko - YouTube Ite tein ekan setupin ton ohjeen mukaan, ja onnistu loistavasti!
Näköjään se kriittinen kohta oli tuo wickien pituus, jonka sai paremmin kohilleen kun wicit nosti pystyyn, ja sitten tökki vasta sinne pohjalle. Itse tein aina aikasemmin niin että laitoin ne wickit mestoilleen, lyhensin ja sormilla koitin pitää niitä paikoillaan samalla kun kammion ruuvasin kiinni.