Mulla oli vapottelun alussa jonkinlaisia iho-oireita, kummallista kutinaa ja kaulalle ja poskiin saattoi tulla punaisia läikkiä. Säikähdin jo ettei olis pg-allergiaa, mutta oireet on menneet ohi. Keuhkoihin mä en ole huomannut mitään ihmeellisempää muuta kun että lenkkeily sujuu paremmin, happi siis kulkee todella hyvin. Silloin kun vielä röökasi muistan kun piti räkiä paljon muutamien ensimmäisten kilometrien ajan. Aamuisin hengitysteiden tukkoisuus on loppunut, ennen piti räkiä ja niistää nenää aika huolellisesti. Tosin minun röökinpoltto oli melko massiivista, yleensä vajaa maksiaski punaista marlboroa tai 1,5 askia punaista northia.
Spoileri!
Totta, olet oikeassa että jos nuo äänet nyt vaivaisi kokoajan niin varmasti hakeutuisinkin tutkimuksiin, mutta niinkuin myös aikaisemmin mainitsin, nyt oireita ei ole enkä rankkaa rasitusta ole taas koittanut joten en tiedä tuleeko ne rasituksessa. Ja niinkuin suunnitelmanikin aijemmin mainitsin, Täytynneepi joskus laittaa VGtä tilaukseen ja testata sitäkin ja taukoa vapotteluun jos oireet vielä löytyy ja esiintyvät lievinä.
Kiitos sinulle tästä näiden muiden sherlokkien seasta! Itsellänikin hajuaisti on selvästi parantunut vaikka tupaikointi oli nyt kuitenkin kohtuu maltillista. Hengityksessä muuten en ole oikeastaan todennut mitään eroa mitänyt tämä hässäkkä mistä hirveä haloo. Hienoa jos homma sulla skulaa!
Esität täällä jotain terveysalan ammattilaista viljellen lääketieteellistä sanastoa pelotellen pg:n imeytymisellä keuhkorakkuloihin ja keuhkojen arpeutumisella. Kukahan täällä on diagnooseja tekemässä ja millä ammattitaidolla? Lähinnä toistelet antismoking-propagandaa, johon voi tutustua vaikkapa Suomen ASH:n sivustolla, jos sellainen jostain kumman syystä kiinnostaa. Ja lopeta se tykkäämisnapin painelu Stumppi-kavereittesi kanssa. On aika ihmeellistä, jos tämmönen ketju saa päivässä kymmeniä tykkäyksiä, kun varsinainen terveysketju on vuosien saatossa saanut niitä vain viisi kpl. Siinä on 50 sivua ja se on aloitettu sentään jo vuonna 2010.
jos hengitysoireet vaan rankassa rasituksesssa nii mee astmatesteihin jos vaikka rasitusastma hiertää. Itellä on astma ja kun siirryin höyryttelyyn niin piti ihan lääkärissä käydä hengenahdistusten takia jotak sittemmin loppuivat. Astmalääkäri tiesi kertoa että keuhkot reagoivat kun pääsevät tupakan myrkyistä eroon ja siitä johtuu hengenahdistus ja rohina. Nyt vuoden pelkällä höyryllä ja oireet kadonneet. Ainoastaan jos olen kipeänä ja siihen liittyy yskää niin silloin joudun ottamaan astmalääkettä koska keuhkot ovat jääneet tupakan takia huonoon kuntoon.
Enpä ole koskaan aikaisemmin rasitusastmaa ajatellut mahdollisuutena kun aina oon ollu niin perusterve kuin olla voi. Eihän sairaudet itseä koske-ajatus, muillahan niitä vain on. Tosin kuntokin on huonontunut viimevuoden aikana hurjasti joten liikkuminen varmaan siksikin ahistavampaa kuin aikaisemmin. Mutta, laitetaan korvan taakse, thanks!
Ai kato perkele. Ei tuo ollutkaan mikään FB-tykkäysnappula tossa sivun yläkulmassa. Huti siltä osin.
Perus kunto juoksua harrastaneena huomasin tuntemuksia että kunto olisi lopahtanut kun lopetin tupakanpolton ja siirryin höyryttelyyn. Perus lääkärintarkastuksen jälkeen huomasin ennen korkeahkon hemoglobiinin laskeneen noin 170-> 150 ja itse päättelin kunto fiilikseni laskeneen juuri tästä syystä. Itse laskun perustelin sillä että kropan ei tarvi kompensoida enää hapen puutosta punasoluilla. Näin vuoden jälkeen tupakasta irtautuneena happi ei ole juoksussa pullonkaula vaan kaikki muut osa alueet
[url=http://www.e-savuke.com/laskuri/][/url
No omasta tuttavapiiristä voin sanoa että kenelläkään tupakoimattomalla ei ole mitään mielenkiintoa alkaa höyryttelyäkään. Ainoat kommentit että no onhan tuo nyt parempi kuin tupakka (omaan muutokseen viitaten, ei siihen että heillä olisi itsellä halua alkaa höyryttelenään). Satunnaiset polttelijat on kanssa oma lukunsa. He yleensä yrittävät olla polttamatta mutta eivät siihen täysin kykene. Myöskin heistä suurin osa skippaa höyryn juuri siitä syystä kun he pystyvät olemaan myös polttamatta eikä ole mitään ongelmia
Spoileri!
Äh, pikkupörinät kuuluu asiaan ja jos pahaksi äityy niin sisua huuleen! Eivaan, kattoo miten käy. Toivottavasti henki vielä kulkee. Ja niin, niinkuin huomasitte, joukossa on väkeä jotka vapottelee, niin aikaisemmin savuttomia kuin polttaneitakin, oireita saaneita ja täysin oireettomia. Joten meitä on moneen junaan!
Ei tässä ketjussa ole yhtään semmoista joka ei olisi tupakkaa polttanut ennen höyryttelyn aloittamista. Kyllä musta tuntuu että nuo sun vaivat menee hypokondrian puolelle tai sitten jostain kumman syystä yrität vain puhua paskaa sähkötupakasta.